Jak postavit garáž na pozemku - 8 jednoduchých kroků

Učinit život v zemi pohodlnější, zdůraznit pevnost vašeho domova, chránit vaše auto před chladem, teplo a pokus o nečisté ruce, krádeže umožní stavbu garáže na místě. Každý motorista sní o výstavbě vlastní garáže vlastními silami nebo za účasti stavební organizace třetí strany. Pokud cítíte potenciál jednat současně jako designér, architekt, zedník a černý dělník, chcete-li vytvořit vlastními rukama garáž, která se stane bezpečným útočištěm pro vašeho "železného koně", bez zaváhání, vstávejte a běžte.

Obsah
  1. První etapa - volba typu garáže a její umístění
  2. Druhy garáží
  3. Druhá etapa - realizace komplexu prací na přípravě lokality
  4. Fáze III - založení nadace
  5. Čtvrtá etapa - stěnová konstrukce
  6. Pátá etapa - podlahová a podlahová jednotka
  7. Stupeň 6 - střešní zařízení
  8. Sedmá etapa - montáž dveří a oken
  9. Osmá etapa - dokončovací práce

První etapou je volba typu garáže a její umístění

.

Před výběrem garážového plánu je nutné určit materiál, ze kterého bude postaven, a plán pro budoucí výstavbu. Plán garáže je vytvořen po rozhodnutí o materiálu. Sestavení plánu je nejlépe provedeno profesionály, můžete si připravit náčrtek všeho, co byste chtěli vidět. Vezměte prosím na vědomí, že optimální velikost garáže pro 1 auto je 4x6metrů, protože by měl poskytovat prostor pro police a pohodlný volný pohyb. Výška garáže je cca 2,5 m. Pro přirozené osvětlení je možné zajistit okna.

Druhy garáží

Podle místa:

  • Samostatný
  • Vestavěné nebo vložené

Kapitál:

  • Nepřetržitá garáž (kov, dřevo) - může být přesunuta jeřábem
  • Hlavní garáž (bloky, cihla) - stacionární

Na základě materiálů na stěnách:

  • Kov
  • \ t
  • Cihla (silikát, jíl)
  • \ t
  • Struskové bloky
  • \ t
  • Penobloky

Podle počtu vozidel:

  • Jeden
  • Dva
  • Další vozy (garážová družstva nebo podzemní garáže)

Při výběru místa pro garáž byste měli věnovat pozornost dostupnosti přístupových komunikací, vaše auto na výstupu by nemělo vytvářet překážky pro pohyb a vy byste měli mít dobrý přehled a schopnost manévrování bez problémů. Umístěte garáž na místě co nejblíže vchodu, ale ponechte 4-5 m pro nerušené otevření brány a parkování auta bez vstupu do garáže. Cesta od vchodu do brány ke vchodu do garáže by měla být rovná. Pod garáží by neměla být komunikace doma - elektrické sítě, vodovody, kanalizace. Platforma pod garáží by měla mít svah na jihu, západě nebo na východě pro přirozené odvodnění.

Udělejte si garáž samostatně nebo ji vložte /přizpůsobte, rozhodnete se individuálně v závislosti na plánování vašeho webu. Totéž lze říci opočet vozů - to vše závisí na počtu vozů v rodině. Pokud jde o výběr materiálů pro výstavbu - je tu něco k zamyšlení:

  • Dřevěná garáž pomůže ušetřit peníze na lehkém základu, jednoduše sníží vlastní ruce a vyznačuje se dobrou tepelnou izolací. Mezi nevýhody - požární nebezpečí a exteriér, který není vždy kombinován s pevným cihlovým domem.
  • Cihlová garáž má výrazný vzhled a pevný základ, vyznačuje se trvanlivostí a spolehlivostí, ale vyžaduje značné náklady a nemá žádnou působivou izolaci
  • .
  • Garáž ze struskových bloků se vyznačuje nízkou cenou, vysokou rychlostí a jednoduchostí montáže, vynikající tepelnou a zvukovou izolací
  • Garáž z pěnových bloků je ve svých vlastnostech podobná blokům strusky, ale vzhledem k velikosti bloků je postavena mnohem rychleji. Struskové bloky - netoxický a ekologický materiál

Neexistují žádné zmínky o kovových garážích, protože i když existují, vyrábějí se ve většině případů v továrních podmínkách.

Druhá etapa - realizace komplexu prací na přípravě staveniště

Především je třeba provést řadu prací, aby se místo vypustilo, aby se zabránilo jeho zamokření (pokud je místo mokré). K tomu je nutné vytvrdit drenážní šachty široké 50 cm a hloubku cca 1 m, naplnit je kameny nebo stavebním odpadem na úroveň vegetační vrstvy, vyplnit vrstvou zeminy. Pokud je plocha pro garáž silně navlhčená, zákopy se hlouběji prohloubí, dno je uzavřeno hlínou ve tvaruzásobník na hliněné azbestové cementové trubky o průměru 10-15 cm s propylem v horní části 1/3 průměru trubky. Řezy by měly být prováděny každých 10-15 cm. Zákopy jsou naplněny štěrkem a pak zemí.

Vedle prostoru, na kterém bude garáž postavena, připravte místo pro stavební materiály. Přemýšlejte o tom, kde budete ukládat materiály a nástroje.

Vyjměte ze země, kde bude garáž stát (pokud místo nevyžaduje odvodňovací opatření), vegetace, pomocí měřidla nástroj, dřevěné špendlíky, šňůry a rulety, převést na pozemek pozemek garáže v plné velikosti. Pak pokračujte kopat zákopy pod základem.

Fáze III - založení nadace

Základ by měl být hlubší než nejméně 0,5 m. Většina garáží je postavena na stužkách, takový základ může vydržet silné stěny - cihla, kámen, beton atd. Další možností je sloupcový základ.

V závislosti na materiálu se rozlišují základy:

  • Stánek
  • Cihly
  • Monolitické
  • Beton
  • beton-beton
  • Prefabrikovaný železobeton
  • \ t

Prefabrikovaný základ je instalován ze železobetonových tvárnic, pro jeho výrobu bude muset být použit autojeřáb. Základ nadace je umístěn pod zátokou se stěnami výkopu. Cihlové základy jsou vyrobeny z hliněných cihel a pokládky nosných stěn. Monolitické betonové základy se zakládají pomocí bednění z palubních desek. Betonové základy jsou odlišnéz betonu na skutečnost, že v hmotě betonu položte ještě kameny.

Navzdory mnoha druhům základů je nejjednodušší způsob, jak použít mělký základ. Aby se zabránilo kýchání a lepšímu rozložení tlaku na půdu, doporučuje se, aby se v příkopu o tloušťce asi 30 cm vytvořil polštářek se štěrkem.

Hlavní etapy práce:

  • Ředění zákopů s rovnými stěnami, šířka asi 300 mm (závisí na zvoleném materiálu pro stěny)
  • Upevnění polyetylenové fólie podél stěn, aby se zabránilo úniku z betonové vody
  • Pokládání polštářů z písku a štěrku s zavlažováním a zhutňováním
  • \ t
  • Betonování, vibrace
  • Strop hydroizolace - 2 vrstvy střešní krytiny po obvodu po betonu dosahující 70% pevnosti
  • Čtvrtá etapa - stěnová konstrukce

    Cihlové zdi jsou konstruovány v tloušťce od poloviny do tří cihel (s krokem v polovině cihly). Pro garáž je nejvhodnější tloušťka 0,5 cihel nebo 1 cihel. Na 1 metrovém zdivu v lemu bude potřeba 50ks. cihly a 35l řešení, s tloušťkou 1 cihly, respektive 2 krát více. Svislé řady v přilehlých řadách výšky by se neměly shodovat, k tomu potřebujete části cihel.

    Pokud budete stavět garáž v létě, vlhké cihly před pokládkou, zvýší jeho sílu. Průměrná tloušťka švů by neměla přesáhnout 10-12 mm, zdivo se provádí na cementových, vápencových nebo vápenopískových roztocích.

    Před zahájením pokládky je třeba zarovnat základ s roztokem. S úrovní vodorovněupevněte na obou stranách základových kolejnic, nalijte mezi ně roztok a vyrovnejte jej. Pro rovnost zdiva je nutné stanovit objednávku - jedná se o kolejnice s dělicími příčkami, jejichž výška je rovna výšce cihly (bloku), napnutí mezi žebry šňůry, je nutné zkontrolovat vodorovné zdivo.

    Pokud začínáte poprvé, je lepší najmout profesionální zedník na stěny garáže. Pokud jste pevně přesvědčeni, že se s tímto úkolem budete moci vypořádat, je to malý a užitečný návod.

    Nejdříve umístěte cihly bez roztoku s mezerou 10-12 mm, pak napněte šňůru tak, aby se odchylovala od okraje stěny o 1-2 mm. Zdvihněte cihlu levou rukou, pravou rukou, škrábněte stěrkou část roztoku a položte ji na cihly. Vyhlazte roztok a otočte cihlu na místě, poklepejte na ni a zmáčkněte do roztoku, dokud tloušťka švu nedosáhne požadované hodnoty. Horní část cihly by měla být na úrovni dříve natažené šňůry.

    Vezměte druhou cihlu, stěrku, naneste roztok na své místo a na okraj první cihly, položte cihly zpět a postup opakujte. Obhájci stěnové části roztoku by měli být okamžitě odstraněni stěrkou a vloženi do kbelíku. Řešení je možné umístit ihned na tři cihly a po jednom dát je po sobě, nezapomeňte tedy aplikovat řešení na okraj předchozí cihly. Švy by měly být rovné zdivu nebo trochu klesat, ale nemluvit.

    Pokud chcete umístit omítku na přední nebo vnitřní stranu stěny, položte jiprázdná díra To znamená, že řešení ve švech nedosáhne okraje cihly na 10-12 mm. Za tímto účelem umístěte roztok na střed cihel a při narovnávání jej nepřiveďte na okraj o 35-40 mm, po kterém se roztok rozšíří.

    K překonání přepážek a oken můžete použít kovový můstek se 2 rohy nebo železobetonovým můstkem. V zadní stěně garáže, měli byste uspořádat otvor 200х200mm pro ventilaci, pak je uzavřen mříže.

    Fáze pět - podlahová a podlahová jednotka

    Úroveň podlahy by měla být 100 mm nad úrovní terénu. Cementové nebo betonové podlahy musí odolat zatížení vozidla bez trhlin a nerovných srážek.

    Před nalitím betonové podlahy do garážového prostoru se do garáže nalije 10 centimetrová vrstva písku, pak se položí vrstva toli nebo pergamina a vyleje se živičný tmel. Následně je podlaha garáže naplněna betonovou vrstvou o délce 10 cm.

    Před cementovou podlahou se zemina smísí se štěrkem a drceným kamenem, těsnícím. Poté naneste vrstvu cementové malty o tloušťce 3-4 cm (5 až 6 dílů písku na 1 díl cementu). Po 4 dnech je tato vrstva pokryta tekutým cementem (2-3 díly písku na 1 díl cementu) vrstvy 1-2 cm. Následně během 3 až 4 dnů je nutné vodu 2-3krát denně vodou navlhčit, aby se zvýšila její pevnost.

    Podlaha by měla mít sklon směrem k bráně pro odchod z garáže a přirozený odtok vody. Pro pohodlí vstupu do garáže ze strany hlavního průčelí provádějte rampy o šířce 500-1200 mm.

    Stupeň 6 - střešní zařízení

    Nejprve je půda nastavenapřekrývají Vyžaduje silné paprsky jedle, modřínu nebo borovice. Nosníky se ukládají speciálně pro ně do ukládacích drážek ve vzdálenosti 1 m od sebe. Hnízda by měla být širší než samotné nosníky. Před pokládkou se konce nosníků ošetřují antisepticky a otáčejí se 2 vrstvy toula. Strana a horní část nosníků jsou pokryty roztokem. Mezi krajními nosníky a stěnou musí být ponechána mezera nejméně 50 mm, později je tento prostor vyplněn kolejnicí, mezi nosníkem a kolejnicí je umístěn pás střešního materiálu.

    Aby se zabránilo pádu střechy z větru, je nutné provést otočení z drátu a zavázat jeden konec kolem nosníku a druhé připevnit k nosníku. Na nosníky přibitý rošt desek v tloušťce 25-30mm nebo klikových tyčí s průřezem 4x4cm. Položí pro ni vrstvu ruberoidu. Vrch je vyroben z ocelových profilovaných plechů, jejichž vlny musí projít podél dlouhé strany garáže. V dokovacích místech dělají křižovatku 2-3. Listy jsou přibité vlnou.

    Sedmá etapa - instalace dveří a oken

    V této firmě se specializuje instalace oken a bran, které mají být důvěryhodné. Jste povinni změřit dutiny a najít vhodnou organizaci.

    Osmá etapa - dokončovací práce

    Dokončovací práce jsou rozděleny na:

    • Vnější (šití, fólie, omítky atd.)
    • Vnitřní (omítky, malby)

    Před přistoupením k štuku je nutné povrch očistit, vyrovnat a omýt vodou. Cihlové zdi jsou ošetřenyocelové kartáče pro drsnost. Tloušťka omítky se určuje utažením povrchu stěn a stropů. Začátek omítky by měl být od stropu.

    Řešení se aplikuje na povrch ve vrstvách:

  • Opryge
  • Jeho tloušťka by neměla překročit 5 mm. Naneste roztok tekuté konzistence.

  • Půda
  • Nosí se v několika vrstvách o tloušťce nejvýše 7 mm. Rovná hladkost.

  • Pokrytí
  • Tloušťka nejvýše 2 mm. Aplikujte co nejvíce.

    Jak správně štukovat?

    • Umístěte box na roztok ve vzdálenosti jednoho metru od stěny
    • Vezměte v pravici stěrky av levém sokolí
    • Jeden konec sokolu položte na okraj zásuvky, zvedněte druhý konec, natáhněte část roztoku s tele a umístěte jej nejprve na horní okraj sokolu, poté na dno
    • .
    • Přijeďte ke zdi připravené místem, vezměte si část roztoku se stěrkou sokolí a hodte ji na zeď
    • Vypláchněte roztok sokolem nebo půlkruhem

    Aplikujte roztok přímo ze sokolu, ale nemělo by být příliš silné. Pohyb je prováděn pod nahoru, zatímco roztok je současně zploštěn.

    Po nanesení krycí vrstvy se provede injektáž. Omítání omítek se provádí pomocí struhadla. Kaučuky jsou pevně přitlačeny k povrchu omítky a provádějí kruhové pohyby. Nerovnosti jsou odříznuty okrajem struhadla.

    Povrch omítky může být natřen. Před nátěrem je třeba malé nepravidelnosti odtrhnout a aplikovatprvní nátěr a teprve pak nátěr.

    V poslední době se jako garážová garáž stále více využívá vlečka - snadno se montuje a snadno se o ni stará. Na vinylové a kovové vlečky dávají záruku 35-50 let, jsou světlé, trvanlivé, nejsou vystaveny ultrafialovému záření.

    Garáž, postavená ve stejném stylu jako samotný dům, ji činí atraktivnější a dokonalejší. Garáž se stává nutností, když trávíte spoustu času v venkovském domě, a to iv případě, že tam trvale žijete. Toto zařízení nejen zajišťuje ochranu vozu, ale také umožňuje uložit všechny potřebné nástroje a materiály na policích instalovaných uvnitř polic.