Zařízení více ventilů HBO

Více ventil je zařízení, které je instalováno v systému plynových zařízení na vozidle. Stojí za zmínku, že bez tohoto detailu je práce HBO prostě nemožná, navíc v systému najednou plní několik funkcí současně. Vícenásobný ventil je v podstatě čidlo udávající koncentraci plynného paliva, jakož i uzavírací funkci a reguluje tlak ve válci.

Obsah
  1. Zařízení a princip činnosti více ventilů HBO
  2. Porucha více ventilů
  3. Montáž, tuning, oprava
  4. Závěr

Zařízení a princip činnosti více ventilů HBO

Samostatný ventil HBO se skládá ze 4 hlavních systémů, z nichž každý plní své specifické funkce:

  • provádí se tankování;
  • reguluje tlak v plynové láhvi, tak, aby bylo možné jej naplnit pouze o 80%;
  • zastaví přívod paliva v případě netěsnosti v systému;
  • při zvýšeném tlaku vyšším než 25 atmosfér, toto zařízení za pomoci spřáhla zahájí nouzový reset paliva.

Při výběru více ventilů je nutné vědět, že výrobci jej vyrábějí ve dvou klasifikacích - A a V. Rozdíl mezi těmito dvěma třídami není významný, ale třída B není určena k instalaci, pokud má válec objem více než 50 litrů, protože nemá ventil, který vydrží tlak.

Zpravidla se montuje na válce, které mají válcový tvar. Kromě toho musí být vždy k dispozici hadice, která plní funkci ventilace, její velikost by měla být 3 cm. Lze je také namontovatna válcích s toroidním tvarem. Navzdory skutečnosti, že hlava je venku, je instalována uvnitř samotného válce.

Více ventil, který je instalován na HBO, plní mnoho různých funkcí, ale princip jeho provozu je poměrně jednoduchý a snadný. Začne svou práci od okamžiku, kdy plynový plyn vstoupí do válce, a pak stiskne ventil, který spočívá v plováku vybaveném plovákem. Po stoupání plováku a vstupu do speciálního dříku se přívod plynu zastaví.

Porucha více ventilů

Stojí za zmínku, že závady spojené s více ventilem jsou velmi vzácné. Po několika letech provozu se však systém HBO může opotřebovat a pak jsou možné určité problémy s ventilem. Nejčastěji, aby se odstranila porucha, bude motorista muset vyměnit ventil úplně.

Vyberte hlavní typy poruch:

  • problémy s nouzovým vypouštěcím ventilem. Tato porucha je zpravidla doprovázena charakteristickým zápachem, protože začíná únik plynu;
  • poruchový plovák. Jeho zamrznutí nedává řidiči možnost získat přesné informace o množství zbytkového paliva. Může se jednat i o poruchu elektronického systému, nesprávnou funkci ventilu otáček. Identifikace tohoto problému nebude obtížná, protože motorový systém nemůže pracovat v obvyklém režimu, palivo není v plném počtu. V důsledku toho se vozidlo začne přepínat na benzín nebo plechovkuvytvořené trhnutí při jízdě na plynné palivo;
  • porucha typu mechanického ventilu. Tento problém je způsoben tím, že ventil nekontroluje průtok plynu. To znamená, že ji nemůže blokovat nebo naopak;
  • zlomení řetězu. Elektromagnetická cívka v tomto rozpadu nefunguje.

Důležité! Aby se předešlo jakékoli poruše více ventilového zařízení HBO, musí být technická diagnostika provedena včas a pravidelně. Protože plyn je výbušný a hořlavý.

Instalace, tuning, opravy

\ t

Před zahájením montáže ventilu je nutno zajistit, aby byl válec zcela prázdný. Protože ventil se otevírá po celou dobu. Instalace probíhá pouze v místnosti s dobrou ventilací; neměly by být žádné otevřené plameny. V takovém případě, je-li náhrada, je nutné, aby se postupně z válce odpařovaly všechny zbytky látky. Potom můžete začít rozebírat více ventil.

Při dostatečně dlouhém použití jsou upevňovací díly zpravidla pokryty korozí. Proto je nutné před postupem zpracovat speciální řešení. Tekutý klíč pomůže roztrhnout nebo zlomit šrouby, když jsou oddělené.

Když zcela odpojíte všechny díly, můžete si nechat více ventil sám. Po pečlivém zvážení je rozhodnuto, zda je možné jednotlivé části ventilu vyměnit nebo zcela vyměnit.

Pozor! Pokud je více ventil špatně poškozen, musí být vyměněn za nový.To závisí na bezpečnosti vozidla.

Před instalací je nutné vyčistit místo, kde bude díl zasazen. Je také nutné zajistit, aby se nadbytečný odpad nedostal do válce. Před instalací ventilu je nutné umístit těsnění. Je-li to žádoucí, může být zajištěn tmelem. Pokud je starý vyměněn za nový, je třeba vyměnit hrubý čisticí filtr. Pokud to není na zařízení, musíte si koupit nový.

Závitové šrouby musí být namazány pevným nebo grafitovým mazivem, aby byla instalace snadnější. Šrouby zkroucení křížem, první práce se provádí ručně a potom se diametrický klíč dotáhne až na konec. Tento klíč neumožňuje roztržení nitě, protože ovládá utahovací sílu.

Na konci práce se spojí plynovody. Aby bylo možné zkontrolovat správnou instalaci, je nutné do válce naplnit malé množství plynu, s motorem při kontrole motoru - nedochází k úniku plynu.

Závěr

Multifunkční ventil HBO na vozidle je multifunkční zařízení a stav celého motorového systému závisí na jeho provozu. Z tohoto důvodu je žádoucí instalovat a demontovat ve specializovaných automobilových centrech, kde pracují kvalifikovaní odborníci.