Zařízení alternátoru

Začněme, proč je zapotřebí střídavý proud? Jak je známo, v prvních elektrických instalacích byl použit pouze konstantní proud. Časem však testeři dospěli k závěru, že je mnohem výhodnější použít střídavý proud z ekonomického hlediska, to znamená, že směrové a hodnotové indexy se nemění.

Od té doby, rozšířené použití alternátorů.

Princip zařízení alternátoru

Střídavý proud se vyrábí v elektrárnách za použití speciálních synchronních elektrických generátorů. Hlavní věc, kterou potřebujete vědět, abyste porozuměli jejich principu činnosti, je elektromagnetická indukce. Pomocí parní nebo vodní turbíny se tvoří hodnoty mechanické energie, které se transformací mění na elektrickou energii.

Toto zařízení se zpravidla skládá z drátů a tří velkých cívek. Při působení elektrického magnetu se rotor nebo ovladač otáčí. V tomto případě se objeví magnetické pole, které je přenášeno na statory.

Napětí se přenáší pomocí sběrných kartáčů a kroužků. To se děje následujícím způsobem: dochází k otáčení klikového hřídele a s ním rotačních kroužků z mědi, po kterých pod vlivem této rotace přilepí kartáče na rotor. Přenos elektrického proudu z částí generátoru, který je ve stacionárním stavu, na jeho rotující části. Tak vznikají magnetická pole, která zase produkují elektrické proudy, se kterými adobíjecí baterie.

Podívejme se, co jsou generátory a co je součástí jejich návrhu.
Za prvé, zvažte indukční generátory. Jejich konstrukce nutně zahrnuje magnet, který umožňuje vytvářet magnetická pole. Druhou důležitou částí je vinutí, na kterém dochází k indukci elektrické hnací síly. Tato síla v její hodnotě je přímo úměrná hodnotě střídavého magnetického toku.

Pro generování magnetického toku se v generátoru používá generátor obsahující dvě ocelová jádra. V jednom z nich je vinutí pro vytvoření magnetického pole a ve druhém vinutí pro vytvoření elektrické hnací síly. V důsledku rotace jádra (rotující jádro se nazývá rotor) se objeví magnetické pole. Jádro, které je ve stacionární poloze, se nazývá stator. Jádra by měla být umístěna co nejblíže k sobě, v tomto případě bude magnetické pole silnější.

Generátory používané pro průmyslové účely zahrnují elektromagnet jako hlavní rotující část a stacionární stator. Aby proud proudil do rotoru, používá se systém s kluznými kontakty.

Kromě toho je třeba zmínit tak důležitou složku rotoru jako kartáč. Jsou ve stacionární poloze a připojují své vinutí k části vnějšího obvodu. Velmi důležitý je okamžik, kdy generátor vydává proud mnohem větší, než je proud, který se vyskytuje v jeho vinutí, když k němu dojdemagnetické pole. Proto je proud získáván ze stacionární části vinutí.

Pro generování proudu pro provoz generátoru se používá jiný generátor, který se nazývá původce a dodává stejnosměrný proud.

Pokud se generátor příliš neliší, můžete to udělat bez kroužků a kartáčů, pouze pomocí rotujícího magnetu.

Průmysloví výrobci jsou obecně velmi vážní. Současně je však velikost každého náhradního dílu nastavena na nejmenší milimetr. Právě díky konstrukci je možné generovat silný výkon.

Je také vhodné přidělit synchronní a asynchronní generátory. Asynchronní je jednodušší ve své konstrukci, s nízkými náklady, ale s vysokou odolností proti přetížení a zkratu. Rozsah jeho použití je velmi široký - od žárovek po elektrické ohřívače a komplexní elektroniku. Je však třeba mít na paměti, že tento druh generátorů je špatně aplikován na krátkodobé přetížení a při výběru je důležité dát kapacitu.

Synchronní generátory jsou mnohem odolnější vůči přetížení, vydrží až pětinásobek přetížení.

Generátory střídavého proudu jsou široce používány v konstrukcích automobilů.

S ohledem na konstrukci třífázového automobilového generátoru to vypadá jako plášť s větracími otvory. Rotace rotoru probíhá v ložiskách a začíná působením řemenice. NaElektromagnet-rotor je jediné vinutí, které je napájeno proudem pod vlivem kartáčů a kroužků z mědi. Důležité je také relé, které reguluje maximální napětí.
Stator obsahuje trojúhelník tří cívek mědi. Rovněž se používají polovodičové diody, které konvertují napětí na konstantu.

V některých případech se k nastartování generátoru, který se nazývá benzín, používá benzinový motor.

Široká distribuce alternátorů dnes dokazuje jejich účinnost a ekonomickou proveditelnost. Generátory stejnosměrného proudu se dnes používají mnohem méně často, i když v některých oblastech jsou stále zachovány. Nejznámějším a nejširším rozsahem jejich použití je elektrická doprava, která je známá všem z nás trolejbusů a tramvají. V průmyslu, téměř všude používal generátory, generovat střídavý proud. Občas jsou naprosto gigantické a vyrábějí obrovské objemy elektřiny ve skutečně průmyslovém měřítku. V tomto případě je design a princip provozu takových generátorů poměrně jednoduchý a srozumitelný.