Zaměřte se na sebe

Stroj, stejně jako jakýkoli jiný mechanismus, vyžaduje pravidelnou kontrolu. Pro ty, kteří v "žláze" nechápou nic, nejvhodnější možnost - řídit auto na čerpací stanici a předat ji místním specialistům. Motoristé se zkušenostmi ze sebezkoumání vozu však mohou získat nejen finanční výhody ve formě úspor, a to nejen z hlediska použitelnosti „železného koně“, ale i morální spokojenosti.

Obsah
  1. Jáma v garáži: potřeba nebo dodatečné náklady
  2. Výhody
  3. Nevýhody
  4. Rozměry inspekční jámy
  5. Délka, šířka, hloubka
  6. Některé důležité body
  7. Nalití jámy
  8. Hydroizolační materiály
  9. Oteplování
  10. Osvětlení
  11. Větrání

Pit v garáži: potřeba nebo dodatečné náklady

V každém případě existují její pozitivní a negativní stránky. Podobně, jeho klady a zápory mají také inspekční jámu. Proto, než uděláme konečnou volbu - kopat nebo ne kopat, měli bychom ji pečlivě zvážit.

Výhody

  • Možnost včasného preventivního přezkumu
    Konstrukce vozu tak, že řada důležitých technických celků je na dně a dostupnost vybavené jámy značně usnadňuje přístup k nim.
  • Šetří čas a peníze
    V případech, kdy se vyžaduje pouze malá a drobná oprava, která je schopna vlastník vozu dělat samostatně, se návštěva SRT stane jednoduše nerentabilní. Kromě toho se jedná o zbytečný časový rámecnákladů

Nevýhody

  • Riziko zaplavení garáže
    Pokud si nemyslíte, jak kopat jámu v garáži, nebere v úvahu zvláštnosti půdy a úroveň podzemních vod, problémy, samozřejmě, nelze vyhnout. Pokud je podzemní voda vyšší než 2,5 m, jáma bude určitě vystavena škodlivému účinku. Výstupem může být uspořádání drenážního systému, ale pokud je garáž připravena, pak toto opatření "zasáhne" do kapsy.
  • Zdroj kondenzátu
    Kontrolní jáma je v každém případě zdrojem vlhkosti v garáži (zejména v garáži topení). Pokud je vůz trvale umístěn nad inspekční jámou, jeho dno bude pokryto kondenzací, což nevyhnutelně povede k brzké korozi.

Pokud je inspekční jáma v garáži budována vlastníma rukama, je třeba věnovat velkou pozornost stavebním předpisům, které umožňují vytvářet optimální podmínky pro uložení automobilu v této garáži.

Rozměry inspekční jámy

Při navrhování garáže, pokud to dovoluje prostor určený pro stavbu místa, je nejlepší přemýšlet o taktickém členění budoucího "auto-home".

Rozdělení garáže do pracovního prostoru, ve kterém bude umístěna inspekční jáma, a rekreační oblast, kde bude auto pod vozem pevné, vám umožní zachránit vaše "jezdecké koně" před zbytečnou kondenzací pod vlivem toho, že se dno automobilu začíná zhroutit.

Obecně se jámy pro kontrolu vozidla liší nejen lineárními parametry, ale také způsoby zpracování. Aby nedošlo k problémům, je v procesu návrhu důležitévzít v úvahu fyzické rozměry majitele garáže a jeho auta.

Délka, Šířka, Hloubka

Délka jámy závisí na délce vozu, který bude "žít" v této garáži. Je důležité kopat s rezervou, která vám umožní uspořádat pohodlný sestup a vzestup majitele auta. V garážích s velkou plochou v jámě stacionární schody, úspornější možnost - schodiště schodiště. Sestup by měl být bezpečný. Minimální délka - délka vozu + 1 metr.

Při výpočtu šířky jámy se bere v úvahu rozvor kol vozidla, jeho značka a případné úpravy dostupných ukazatelů. Pokud si nejste jisti, nebo jste ještě nekoupili auto, měli byste zvolit optimální velikost inspekční jámy v garáži. Toto číslo je 75-80 cm.

Hloubka jámy je také individuálním parametrem, vše závisí na vlastním růstu garáže. Hlavní věc je, že během inspekčních nebo opravárenských prací nevytvářely nedostatečné nebo přílišné hloubky nepříjemnosti. Optimální hloubka - růst majitele + 10-15cm.

Některé důležité body

V procesu oprav nevyhnutelně se používají různé nástroje, úpravy a díly. No, pokud jsou v jámě výklenky, ve kterých bude snadno umístěno veškeré pomocné zařízení.
Není špatné předvídat „krytí“, takže v době, kdy není jáma používána, byla v uzavřeném stavu. Pro tento účel je možné použít palubky (jsou instalovány podél jámy, jako podpěra se používají pojistné kovové kolejnice). Takové zařízení vám pomůžeVyhněte se nadměrné vlhkosti v garáži.

Nalití jámy

Je-li již stanoveno, je nutná pozorovací jáma, je možné ji provést v betonové garáži, můžete začít pracovat.

  • Pit
    Nejdříve musíte kopat základní jámu. Při určení jeho velikosti berte v úvahu tloušťku stěn a podlahy budoucí jámy. Předpokládejme, že tloušťka stěny je 20 cm a plánovaná šířka jámy - 80 sm. V důsledku toho bude šířka jámy: 80 + 20 + 20 = 120 (cm). Podle stejného principu se vypočítá hloubka jámy: polovina - 20 cm, výška jámy -170 cm, celková hloubka jámy - 190 cm. Délka se vypočítá podobným způsobem, ale také se uvažuje o instalaci sestupu.
  • Dno jámy
    Dno je posypáno štěrkem a opatrně zastrčeno. Vrstva štěrku - 10 cm. Štěrk je pokryt suchým pískem. Písková vrstva je 5 cm.

    Při přípravě jámy v podmínkách vlhké půdy, by měl přes písek dát dobrou vrstvu mastné hlíny, usnout ji se štěrkem. Hlína bude sloužit jako hydroizolace.

    Je dobré, když se jílová hmota smísí s odpadem vznikajícím při zpracování ropných olejů. Na vršek hliněné vrstvy položte plastovou fólii. Teprve poté nalít beton, nezapomeňte na jeho vyztužení.

    Můžete také uspořádat zavěšenou podlahu, ale to se provádí již po betonových stěnách, v okamžiku, kdy ztvrdnou. V první řadě je nutné po zakrytí dřevěnou podlahou položit latovou základnu. Ale uspořádat takovou podlahu v jámě může být pouze v oblastech se suchým povrchem.

  • Stěny.
    Celá plocha stěnhlíny a hydroizolace polyethylenem. Při úplném ztuhnutí betonu se po obvodu jámy postaví odnímatelné bednění, které upevní jednotlivé prvky spoji a lusky. Chcete-li strukturu jámy odolnější, k posílení stěny použité ok-rabitsa.
  • Prostor vytvořený mezi bedněním a budoucími stěnami je vyplněn roztokem z betonu a plniv. Je důležité nezapomenout na důkladné uložení betonu do procesu práce.

    Nejlepším řešením pro kvalitnější uspořádání stěn je rám. Může být postaven nezávisle pomocí stavebního rohu nebo kanálu. Rámování rámu by mělo být uvnitř bednění a umístěno na předmontovaných kotvách. Zaměřit se na úroveň budoucího podlaží garáže.

    Takový rám bude sloužit jako bezpečnostní zařízení: nedovolí, aby kolo vozidla vstoupilo do kontrolní jámy.

    Je možné odstranit bednění ne dříve než za dva týdny, po kterém je nutné opustit jámu po dobu jednoho měsíce "v klidu", což umožňuje betonu získat plnou sílu, to znamená, aby nakonec ztvrdla.
    Další běžně používanou úpravou je zděné zdivo. Pokud se však zdá, že beton a cihla jsou pro ně příliš drahé, můžete zastavit výběr a levnější variantu. Někteří motoristé nabízejí dýhu materiálu střešní krytiny a opláštění nahoře s naolejovanými deskami nebo plochou břidlicí.

    Pokud si nejste jisti úrovní úniku podzemní vody, vytáhněte jámu a nechte ji na místěhodinu Takže můžete určit, jak silná by měla být vodotěsná vrstva: stačí se podívat na dno jámy.

    Po ukončení všech akcí.

    Hydroizolační materiály

    \ t

    Pokud je již zcela jasné, jak udělat jámu v garáži, pak hovořit o moderních materiálech pro hydroizolaci nebude zbytečné. Trh je plný drahých i levných nabídek. Který z materiálů zajistí spolehlivou ochranu vaší garáže, není snadné říci nic za nic. Je důležité hodnotit všechny faktory společně a učinit nejlepší volbu.

    • Penetrační hydroizolace

      Nanášení takového maziva na vlhký povrch, nezpůsobuje potíže v procesu samostatné práce. Jeho účinkem je hluboké pronikání do pórů cihel nebo betonu, které blokuje akumulaci vody v těchto materiálech a její impregnaci do samotného otvoru. Penetrační hydroizolace se používá pro vnitřní práce.

    • Polymerové membrány

      Tato hydroizolace je považována za nejspolehlivější, ale její cena není malá, protože bez speciálního vybavení a praktických dovedností při pájení kusů membrány prostě nemůže dojít. Můžete si vyzvednout vícevrstvé membrány (tloušťka do 3,1 mm) a jednovrstvé (1,5-2 mm). Sloužit takovou hydroizolaci přesně tak, jak bude sloužit a samotná garáž.

    • Asfaltová hydroizolace

      Předpokládá se, že je to nejlevnější způsob ochrany před zbytečnou vlhkostí. Vodotěsné materiály, které jsou vyrobeny na bázi asfaltu, jsou vyráběny v rolích, což značně usnadňujeprocesu jejich instalace. Chcete-li takové hydroizolace by měla být překrytí (15 cm). V případě potřeby se spoje lepí ohřevem nebo lepením pomocí speciálních řešení. Nejběžnější materiály představující asfaltovou hydroizolaci jsou rubemast, hydroizol, ruberoid. Můžete také použít speciální maziva na bázi asfaltu. Sloužit takové hydroizolace 15-20 let.

    Oteplování

    Není žádným tajemstvím, že opravy automobilů a jejich současná kontrola je mnohem výhodnější za optimálních teplotních podmínek. Jáma pro kontrolu také potřebuje izolaci, stejně jako garáž sama. Kromě toho, spolehlivá tepelná izolace umožní majiteli "auto lokomotiva", aby se zabránilo nadměrné spotřebě elektřiny, která půjde na vytápění garáže, to znamená, že pomůže vyhnout se zbytečným finančním nákladům.

    Dosud nejlepší tepelnou izolací je rozpoznaný pěnový polystyren. Tento materiál má následující pozitivní vlastnosti:

    • Nepohodlí k hnilobám
    • Hydroizolace
    • Snadná přilnavost k cihlu a betonu (pomocí lepidla)

    Pro stěny zvolte pěnové polystyrénové značky PSB-C-25, pro podlahu - PSB-C-35. Standardní pěnový polystyren je zapuštěn ve vrstvě 50 mm. Izolace inspekčních otvorů by měla být naplánována předem, protože ovlivní její obecné parametry.

    Stěny a podlaha inspekční jámy mohou být pokryty keramickými dlaždicemi, které se dokonale vyrovnávají s takovými problémy, jako je vlhkost a všechny druhy chemie. Bude to radost, není levné, ale ušetří vámbudoucnosti mnoha problémů.

    Osvětlení

    Není možné provádět svědomitou kontrolu dna vozidla bez dostatečného osvětlení. Podle stavebních norem by napětí v jámě nemělo překročit 36V.

    Specialisté varují! Stavební otvor nevyžaduje instalaci zásuvek! Majitel garáže porušuje bezpečnostní techniku ​​a vytváří nepříznivé podmínky, které ohrožují jeho život!

    Je možné zajistit osvětlení v jámě buď pomocí speciálních přípravků nebo přenosných lamp.

    Větrání

    Vzhledem k tomu, že výklenek automobilu je v podzemí, je nepravděpodobné, že by se zabránilo vlhkosti a zápachu bez dostatečného větrání. Pro zajištění větrání potřebujete flexibilní vzduchový kanál, který je položen v podzemí a vystaven povrchu 20-25 cm nad úrovní terénu. Speciální ochranný kryt pomůže zabránit ucpání vzduchového kanálu.

    Jak vidíme, nic není obtížné, hlavní věcí je přiblížit se všem myslem.