Zahradní cesta z betonu vlastními rukama: výhody a nevýhody, metody výstavby, výpočty, recenze

Pokud máte to štěstí, že máte pozemek s krásnou krajinou, pak byste měli přemýšlet o tom, jak mu dát pohodlí.

Bez řádného označení ve formě kolejí po celém území se šíří nečistoty a vzhled nakonec zanechá mnoho žádoucího, protože „zelené“ zóny budou vypadat bez překážek.

Naštěstí existuje mnoho způsobů, jak tento problém vyřešit, a jedním z těch nejodolnějších je vytvořit cestu do zahrady s betonem. Zvažte, jak správně nalít betonové dráhy na chatu sami.

Betonová dráha v zemi, foto

Obsah
  1. Vlastnosti betonových drah
  2. Výhody a nevýhody instalace
  3. Plánujeme výdaje
  4. Fáze výstavby betonových drah
  5. Jak vypočítat množství materiálu
  6. Recenze
  7. Videa

Vlastnosti betonových drah

Proč navrhujeme vyrábět betonové dráhy v chalupě sami? Protože je to snadné a můžete ušetřit peníze na montážní práci.

Chcete-li vyčistit oblast, musíte pouze připravit betonovou směs - a nalijte formy, které se prodávají ve stavebních prodejnách.

Poznámka:Díky mnoha zajímavým "šablonům" můžete zdůraznit individuální styl trati v zemi - a učinit děj ještě okouzlující.

Stopy tohoto typu jsou vhodným a estetickým řešením pro krajinu. A budou sloužit dost dlouho, protože beton se nedeformuje anení rozloženo povětrnostními podmínkami. S takovými stopami stylizované obrubníky vypadají dobře, beton je v souladu s květinami a zelenými plantážemi, a pokud chcete změnit nebo obnovit vzhled pozemku, můžete vždy překreslit betonové stopy ve vašich oblíbených odstínech.

Betonová dráha v zemi vlastníma rukama, foto

Výhody a nevýhody instalace

\ t

Při stavbě takové cesty v zemi mohou samozřejmě některé nuance „vyjít“ vlastníma rukama.

Beton, stejně jako jakýkoli jiný materiál, má své plusy a minusy. Hlavní výhodou skladeb tohoto typu je jejich síla: neustálým pohybem v okolí se nemůžete obávat, že se konstrukce deformuje.

Další výhody betonových drah:

  • odolnost proti mechanickému poškození , chemické vlivy a změny počasí;
  • snadnost nalitísměsi bez ohledu na reliéf;
  • nízké nákladyna přípravné práce a samotný materiál;
  • možnost přeměny vzhledu(nejen s použitím nátěrových hmot, ale také z důvodu použití dekorativních kamenů a dalších detailů ve fázi míchání betonu pro lití);
  • různorodost forem : vzhled těchto cest, které poskytujete.

Neexistují žádné významné nevýhody u betonových drah, ale můžete mít potíže při vyrovnání povrchu.

Tyto problémy často vznikají u těch, kteří ještě nemají zkušenosti s podobnou prací. Mimochodem, čas na tento proces bude hodně trvat: beton by měl vyschnout,dříve, než začnete chodit na nových tratích.

Pozor!Rychlost vytváření stop z betonu přímo závisí na jejich délce a složitosti forem. Takže, přemýšlejte dopředu, pokud potřebujete křivku.

Pokud se půda pod dráhou pohybuje, nelze vyloučit vznik trhlin na povrchu. Tyto trhliny mohou být naštěstí vždy uzavřeny. Změna tvaru nebo velikosti dráhy, jako je například design, však bude obtížnější. Proto okamžitě určete jeho vzhled a umístění.

Plánujeme výdaje

Plné náklady na beton, budete pravděpodobně muset zaplatit za kapsu. Je založen na hotové směsi zboží nebo samonosném koncentrátu cementu, drceného kamene a písku. Budete potřebovat nějaké nástroje k práci, ale můžete si je půjčit.

Pozor!Složení materiálu pro plnění těchto stop může být odlišné. Vše záleží na vlastnostech povrchu, ploše pozemku a Vašich přáních.

Náklady na materiály pro betonovou směs:

  • cement(alespoň značka M500) - průměrně 170 až 250 rublů na 50 kg;
  • písek- od 300 do 500 rublů na 1000 kg;
  • sutiny- od 800 do 1300 rublů na metr krychlový.

Pokud se rozhodnete použít beton v hotovém formuláři - pro metr krychlový bude muset dát asi 2500 rublů. Nezapomeňte zahrnout do nákladů a šablony sochory přidat stopy požadované formy: jejich cena začíná 1 tisíc rublů.

Fáze budování betonových kolejí

\ t

Před zahájením skladbyPři dávkování rukou s betonem připravte povrch. Plocha vybraná pro transformaci musí být narovnána, vyražena, očištěna od vegetace.K posílení platforem použijte štěrk .

Jak nalít betonovou dráhu? Postupujte následovně:

  • Určete velikostí a tvarem a pomocí kolíku a vidlice označte hranici, kterou chcete vyplnit.
  • Ve zvolené oblasti odstraňte asi 20 cm horní vrstvy půdy, pak zmáčkněte zem.
  • Při použití starých desek nebo jiného materiálu zhotovte bednění: v nejvyšší možné výšce je nasuňte na kolíky.
  • Naplňte příkop 10 cm drceného kamene a pro vyplnění prázdných prostor použijte písek s velkými granulemi. Dokončete tento krok dupáním.
  • Nyní můžete kolejnice umístit přes budoucí cestu. Pro ně použijte desky do šířky 10 cm.
  • K ochraně betonu před negativními vlivy teplot používejte speciální pásy, které udržují vzdálenost mezi nimi přibližně 300 cm.
  • Začněte míchat betonovou směs. Pokud to uděláte sami - smíchejte cement, písek a sutinu (1-2 cm) v poměru 1: 3: 5. Výsledné množství nalijte vodou.
  • Naplňte beton tak, aby přesahoval okraj bednění o 1,5-2 cm. Zarovnejte oblast s deskou nebo hrábě.
  • Počkejte na zaschnutí betonové směsi. Chcete-li udržet tvar jemně, zakryjte beton polyethylenovou fólií s dobrou hustotou a upevněte jej na hranách.
  • Když beton zaschne, vyčistěte jejfilm, stejně jako bednění a kolejnice. Pro snadnější odstranění desky lehce na ně poklepejte kladivem.
  • Po těchto postupech zůstanou dutiny na okrajích dráhy. Naplňte je zemí - a narovnejte ji.
  • Nyní víte, jak si v zemi vytvořit vlastní cesty a vyplnit výplň. Jedná se o poměrně dlouhý proces, ale pokud uděláte vše úhledně, nebudete mít potíže.

    Pokud chcete, můžete použít šablonu: můžete například simulovat velké kameny nebo vzorovaný povrch betonové dráhy. Aby obraz zůstal neporušený, před nalitím betonové směsi stohujte šablony.

    Jak vypočítat množství materiálu

    Pro stanovení nákladů na materiál pro tvorbu betonových cest v zemi vlastníma rukama nakreslete výkres plánované trati s přihlédnutím ke všem rysům její formy. Můžete tedy spočítat jeho plochu a určit optimální množství všeho, co potřebujete.

    Tip:Zjednodušuje cestování po hlavní silnici až na 1-1,5 metru. Koleje vedoucí k záhonu nebo lůžkům nesmí být širší než 50 cm.

    Spotřeba materiálu bude záviset na složitosti a délce tratí, jakož i na struktuře půdy. Je-li půda - těžká a jílovitá vrstva betonu by měla být až 0,7 cm, pro sypký půdní typ vyžaduje alespoň 1 cm betonové vrstvy. Pokud se předpokládá, že tato trať bude pravidelně vystavena velkému zatížení, můžete tuto vrstvu ještě zvětšit.

    U bažinatých půd musíme udělat něco jinéhoštěrkové drenáže se základnou půl palce.

    Pro určení objemu spotřebního materiálu vynásobte parametry délky, výšky a šířky vrstev.

    metr krychlový písku váží asi 2,4 tuny a betonu od 2,8 tun.

    Pro výpočet parametrů ostatních složek zbývá odečíst od celkových objemů známých parametrů.

    Například u betonové desky 1 m 2 o tloušťce 0,1 m budete potřebovat 0,1 m vrstvy písku. Objem písku - 0,1 m3, hmotnost - 240 kg

    Vypočítejte hmotnost betonové vrstvy (280 kg) pro výpočet hmotnosti cementu nezbytného pro montážní práce - a za podmínek koncentrátu a cementu, vody a písku v poměru 1: 1: 4 vydělte tuto hodnotu 5. To znamená, že cement nebudeme potřebovat více než 56 kg.

    Mimochodem, není třeba provádět tyto výpočty samy. Když nakupujete materiál, můžete se obrátit na odborníky, kteří nejen doporučují kvalitní zboží, ale také provádějí nezbytné výpočty.Doporučuje se však počítat o 5% více vypočtených objemů , protože za podmínek nedostatečně rovnoměrné úlevy je zapotřebí více materiálu k nápravě závad.

    Recenze

    Navzdory tomu, že vytváření betonových drah trvá déle než jiné způsoby, jak přivést děj země do estetického vzhledu, jejich popularita roste, což je dáno velkým množstvím výhod.

    Sdíleli jsme recenze o vlastnostech a podrobnostech práce s betonovými dráhami.

    Alla, Novokuznetsk : Když si člověk koupil letní sídlo, prvníbyla to záležitost opravy domu. Krajinářské práce proto musely začít po dlouhou dobu: do této doby jsme si již všimli, jaké nepříjemnosti mohou přinést deště, a tak se rozhodli pro spolehlivý a trvanlivý materiál pro cesty.

    Zastaven u betonu, zvaný mistři - a za pár dní byl celý pozemek zušlechtěn. Nyní přemýšlíme o tom, jak mu dát zajímavější pohled.

    Slyšeli jste o šablonách, ale je příliš pozdě na změnu geometrie povrchu, ale můžete ji kdykoliv ozdobit světlými barvami a to je jedna z mnoha výhod betonových nátěrů.
    Andriy, Tolyatti:Myšlenka vytvořit betonové dráhy mi přišla náhodou: viděla jsem v obchodě šablony - a rozhodla jsem se experimentovat.

    Ihned řeknu, že jsem nic takového nedělal, takže bylo zajímavé zdvojnásobit to, co by se stalo. Následovalo standardní schéma: připravila půdu, postavila hranici, nalila beton do šablon - a čekala na vyschnutí.

    Nyní, o rok později, stopy vypadají stejně a změna ročních období neovlivnila jejich vzhled. Navzdory snadné tvorbě vypadají velmi působivě a reprezentativně.

    Alina, Tomsk:Nepřemýšlel jsem o tom, jak budou skladby vypadat. Pro mě je hlavní věc praktičnost, proto jsem zvolil možnost betonu: má nejen dlouhou životnost, ale také lepší odolnost vůči klimatickým změnám ve srovnání s kaučukem, improvizovanými nástroji a jinými materiály, které jsou vybrány pro pokládku kolejí.

    Udělali je celou rodinu a byli spokojeni: i když vypadají jednoduše, ale děj se stal více upraveným a uklizeným, a země a nečistoty se po celém území již nešíří.

    Stačí se podívat na fotografii, abyste pochopili, že i za pomoci levných materiálů můžete vytvořit chodníčky, které budou vypadat krásně. A můžete je ozdobit stylovými rámy nebo vhodnými výsadbami po celé délce: vše záleží na vaší fantazii a možnostech.

    V každém případě nebudete litovat své volby, protože beton je pevný a spolehlivý materiál.

    Videa

    Nabízíme vám sledovat zajímavé video o tom, jak udělat betonovou dráhu na kameni: