Výroba motorového člunu

Nejběžnějším a nejznámějším typem motorů pro lodě je šroub. Alternativou k tomu je vodní proudový motor, který má zpravidla vysoké náklady a ne takové vysoké vlastnosti. Hlavním rysem tohoto typu motorů, který se stal jeho plusem, byl nedostatek vrtule. Podzemní lodní motory absorbují vodu a vytlačují je z trysky směrem k opačnému směru lodi. Takový reaktivní princip pohybu v lodních motorech byl používán od poloviny minulého století a byl rozdělen mezi lovce a rybáře.

Výhody a nevýhody vodního motoru

\ t

Nejdůležitější výhodou motorů typu tryskového typu byla možnost jejich použití v zásobnících s velkým počtem mlýnů. Absence šroubu zcela eliminuje možnost jeho poškození nebo zaseknutí v cokoliv. Rybář nebo lovec může vylézt do těch částí jezera, ve kterých se majitel lodi s vrtulí bude bát plavat. Nižší hladina hluku je další částí, která činí tento typ motoru zajímavým pro rybáře a lovce.

Kromě toho má motor relativně malou hmotnost a je snadno opravitelný (na rozdíl od jeho protějšku, pro který je poškození vrtule samozřejmostí). Samozřejmou nevýhodou většiny těchto motorů je nízká rychlost, kterou se loď může vyvíjet s jejich pomocí. Obvykle nepřekračuje 8 km za hodinu při plné rychlosti, pokud nebere v úvahu výjimku - zejména silné motory za vysokou cenu, nebo samoobslužné lodní motory. Pěknérysem posledně jmenovaných bude cena nákladů na vytvoření produktu - ve správném přístupu budou nižší než náklady na tovární motor s podobným výkonem.

Vytvoření vlastního vodního motorového člunu

Stejně jako ve většině případů, u jiných domácích přístrojů, existuje alespoň několik způsobů jejich výroby. Nejlevnější a nejjednodušší je použití jako základ konvenčního odstředivého čerpadla s kapacitou pěti koní. Při výběru hlavní věci byste měli sledovat materiál, ze kterého je vyroben (nejlépe něco, co není zkorodované) a výstupní výkon. Je velmi žádoucí, aby byl doprovázen manuálem popisujícím všechny charakteristiky.

Toto čerpadlo má vstup a výstup, jakož i tovární vodní proudový motor. Výstup může samozřejmě produkovat vodu pod vysokým tlakem a sám o sobě, ale proud je směrován nahoru, nemůže ovlivnit polohu lodi, takže je logické použít trubky s PVC (nebo odolnějším materiálem), které budou těsně přiléhat k otvoru čerpadla. Vzhledem k tomu, že i pětistupňový motor může protlačit proud vody pod tlakem vyšším než 250 kPa, je nutné přistupovat k trubkovému spojení s veškerou odpovědností a pravidelně kontrolovat spolehlivost jeho upevnění.

Níže uvedené video ukazuje obecný princip práce jakéhokoli vodního plavidla - domácího, což je tovární výkon.

Spodní část čerpadla je zakončena spuštěnou hadicí nebo potrubím, kterým dochází k nasávání vody. Zeptal se proč nespusťte dno motoru ve vodě, bez použití přídavných prvků, fyzika odpovídá - takové umístění samonosného lodního motoru sníží pouze rychlost lodi. Mimochodem, hadice nebo trubka, která je spuštěna do vody sama o sobě, vytváří překážku pro rozvoj maximální rychlosti, takže by měla být umístěna tak, aby se cítila jako malé tření o vodě. Jako možnost - zkrátit potrubí na minimální velikost, a jeho směr podél boku lodi (zatímco musíte pamatovat na vysokou pravděpodobnost pádu do potrubí kalu a nečistot).

Vrátíme-li se k otázce rychlosti motoru s vodním paprskem - kompetentní přístup ke snížení hmotnosti motoru a snížení tření se může rovnat rychlosti lodi při rychlosti dané šroubovým motorem s podobnými vlastnostmi. Toto pravidlo je přinejmenším účinné pro jednoduché motory, které nemají výjimečné kapacity.