Vícepodlažní garáže jsou krokem k budoucnosti!

Počet dopravy na silnicích velkých a ne příliš velkých měst Ruska roste, téměř každá rodina má auto. Za prvé, mluví o zvýšení blahobytu obyvatelstva, ve druhém, že všechny tyto vozy musí parkovat někde někde při příjezdu do práce, domu, obchodu atd. Aby bylo možné plně, pohodlně a bezpečně používat, nestačí mít podmínky pro technické údržby a organizace pohybu je nutné dodržovat podmínky pro dočasné a trvalé skladování. Průměrné auto je v pohybu asi 300-400 hodin ročně, což znamená, že to trvá asi 23 hodin na parkovištích.

Bezplatné parkoviště je neustále v deficitu, jaké je řešení tohoto problému? Rozhodnutí je zřejmé a užitečné - výstavba vícepodlažních garáží. V dávných dobách byl problém s rostoucí populací řešen budováním výškových budov, což je podobná situace. Vícepodlažní garáže mohou mít nejen podzemní, ale i podzemní podlaží.

Vícepodlažní garáž je specializovaná budova, která umožňuje umístění velkého počtu vozidel v malé oblasti. Vícepodlažní garáž se skládá z patra, vstupní a výstupní rampy, plnicích sloupů, palivových nádrží, dílen, výtahů atd.

Obsah
  1. Doba skladování vozidla na parkovišti
  2. \ t
  3. Druhy a odrůdy vícepodlažních garáží
  4. Velikost autosedačky
  5. Prostory, které mají být umístěny vgaráž s více články
  6. Typ garážové rampy
  7. Mechanizované a automatizované garáže
  8. Válcové mechanické parkování s radiálním nastavením strojů

Doba trvání parkování na parkovišti

\ t

V případě potřeby lze na parkovištích a parkovištích rozdělit všechny motoristy do dvou skupin:

  • Potřebujete dlouhé skladování automobilů
  • Potřebujete krátký sklad automobilů

Motoristé z druhé kategorie nebo vystupují nad třetím podlažím vícepodlažního parkoviště, s největší pravděpodobností jsou zaparkováni na parkovišti na ulici. Pokud tam není místo, tam se tam neobjeví, je pravděpodobné, že odejdou, ale nebudou stoupat po rampách na 4-7 patrech.

Naopak motoristé první kategorie mají s velkým potěšením horní patra víceúrovňových garáží, zejména pro ty, kteří opouštějí auto na parkovišti celý pracovní den. Stejně tak situace vypadá jako u lidí, kteří chtějí opustit auto na několik hodin, ale také nevadí dostat se nad 4. patro.

Uspořádat racionální skladování stálých vozidel nebo prostor pro velké spaní. Garáž musí být postavena v pěší dostupnosti z místa trvalého pobytu majitelů automobilů. Před výstavbou bude počet a třída automobilů, které budou pravděpodobně zaparkovány v garáži, odhodlána určit budoucí kapacitu.

Garáže pro dočasné parkování jsou nejčastěji budovány na místech hromadné návštěvy, například v okolínákupních a obchodních center. V tomto případě je nejdůležitější schopnost lokalizovat auta různých velikostí a značek, jakož i možnost nerušeného odjezdu.

Další možností pro uskladnění automobilu je sezónní. Vícepodlažní garáže pro sezónní skladování jsou ideální pro automobily, které se v zimě nepoužívají a jsou v současné době zachovány.

Druhy a odrůdy vícepodlažních garáží

\ t

Podle umístění garáže jsou rozděleny na:

  • Podzemní
  • Pozemní
  • United

Prostřednictvím mezifázového posunu:

  • Mechanizované
  • Rampovye
  • Automatizované

Typy plánování vícevrstvých garáží:

  • Boxerské stroje se nacházejí v samostatných místnostech
  • Manezh - auta se nacházejí v jedné místnosti
  • Cork
  • Box boxu - krabice jsou umístěny uvnitř ohrádky

Boxerské garáže mají jednořadé nebo dvouřadé uspořádání automobilů a nemají vnitřní průchod. Naopak na figurínách musí být nutně vnitřní průchod, způsoby uspořádání automobilů mohou být jakékoliv.

Podle počtu řádků umístění:

  • Jednořadý
  • Dvouřadý
  • Víceřádkový

V úhlu záběru k hnací nápravě:

  • Obdélníkový - osa vozidla a osa vstupu tvoří úhel 90 ° (nejvýhodnější typ z hlediska ceny a nosnosti)
  • Elastické - úhel mezi osou vozu a nápravou vozovky se rovná 30-60 °
  • .

Rozměry parkovacího místa

\ t

Velikost vozovky ve vícevrstvé garáži nesmí být menší než 2,2х4,6m. V případě pravoúhlého typu parkování by minimální šířka měla být 15 metrů, včetně délky vozu, směrodatných odchylek a šířky jízdy. Pro výpočty jsou rozměry "referenčního" vozidla, jehož přibližné rozměry jsou: výška - 1,6 m, šířka - 1,7 m, délka - 4,1 m, poloměr otáčení - 5,5 m.

Prostory, které mají být umístěny ve vícepodlažní garáži

Návrh vícepodlažní garáže by měl zahrnovat nejen parkovací místa, rampy, výtahy a další nezbytné mechanismy pro pohyb vozidel. Garáž by měla mít denní servisní místnost a má pohodlné napojení na parkoviště. Zde si můžete vybavit 2-3 rychle se pohybující mycí linky nebo 3-4 zablokování. Odvětví údržby by mělo být vybaveno 3 - 4 slepými sloupky s mechanickými výtahy nebo kontrolními otvory určenými k odstranění drobných problémů. Není to špatné, když je v tomto sektoru také velmi rychlá diagnóza. Pomocné místnosti by měly být umístěny společně s odvětvím údržby. Servisní prostory by měly být navrženy tak, aby mohly mít přístup na parkoviště a do oblasti doručení a recepce vozu.

Typ garážové rampy

V rampových garážích se auto pohybuje po vlastní trase podél rampy. Klasifikace ramp je poměrně významná.

Podle místa:

  • Vnitřní
  • Exteriér

Podle počtu pásempohyb:

  • Jednorázové
  • Obousměrný
75) Od organizace přepravy:
  • Jeden mimo
  • Obousměrný

Výška zdvihu:

  • Polorámečky
  • \ t
  • Plná rampa

Pro obrysy:

  • Obdélníkový - zvedání nebo klesání se provádí v přímém směru a otáčí se na mezilehlých plošinách
  • Křivka - pohyb nahoru a dolů se provádí současně s zatáčkou. Odrůdy jsou soustředné, eliptické, kruhové.

Podle povahy pohybu:

  • Přerušeno
  • Kontinuální

Podle vzájemného umístění:

  • Oddělené
  • Kříže
  • Související
  • Paralelní

Stojany na stojany - jiný druh vícevrstvých garáží. Tyto garáže mají šikmé stropy, jejichž úhel je 6%. Podlaha na všech patrech takové garáže je šikmá. Rampy zde nejsou instalovány, avšak princip pohybu v nich je stejný jako u rampových garáží. Parkovací místa jsou instalována přes svah podlahy.

Řekněme pár slov o tom, kde a jaké rampy nainstalovat. Pokud vícepodlažní garáž nemá více než 100 prostor pro automobily, stačí nainstalovat jedinou rampu, na které půjdou auta nahoru a dolů. Pro garáž, která pojíždí od 100 do 200 míst, bude vyžadována dvoukolejná rampa, jedna jízdní dráha pro zvedání a druhá pro sestup. 2-pásmový pás umožňuje pohyb ve dvou řadách. Pokud je vůz více než dvě stě, je nutné instalovat dvě jednosměrné rampy, které se používají podobně jako obousměrné.

Sklon rampyvícepodlažní garáž je měřena:

  • Ve stupních
  • Procenta
  • V poměru mezi výškou zdvihu a délkou svahové plochy vodorovně

U moderního vozu jsou tyto parametry 14-18 °, 24-31% nebo 1: 4-1: 3. Níže jsou uvedeny přípustné odchylky pro rampy různých konfigurací:

  • Obdélníkový - 12,5%
  • Sklon - 4%
  • Polorámečky - 14,5%
  • Kruh - 8,5%

Ráfky nesmí být izolovány ani izolovány od prostoru pro skladování vozidel. Jako izolace se používají protipožární a požární zábrany, které představují příčky s vraty a vestibulemi z nehořlavých materiálů.

Garáž může být vybavena nákladními výtahy pro vertikální pohyb vozidel. Výtah musí být o 0,2 m vyšší než 1 m na šířku a 0,8 m na délku.

Výtahy jsou klasifikovány podle typu nákladu, kapacity a umístění. Podle umístění jsou lanovky rozděleny na vnitřní a vnější. Auta vstupují do nákladních výtahů z ulice nebo z tunelu, který má spojení s ulicí.

Automatizované a automatizované garáže

\ t

Mechanizované vícepodlažní parkoviště zajišťuje přepravu automobilů pomocí mechanizovaných zařízení a výtahů. Plánování parkování závisí na použitém mechanismu. V pohybu strojů se jednalo o dopravníky, výtahy, samohybné vozíky, dopravníky atd. V mechanizovaných víceúrovňových garážích se používají jedno a dvoupolohové garáže.dvojité příčné řezačky, které se mohou pohybovat nejen vertikálně, ale i horizontálně.

Existuje několik návrhů výtahů:

  • Rotační
  • Stacionární
  • Mobilní (podpěrné, zavěšené)

Stacionární výtahy, jak je zřejmé z názvu, přesouvají vozy pouze nahoru nebo dolů, otáčejí a pojíždějí výtahy, aby auto dovezly do vnitřního prostoru přímo do parkovacího místa.

Hlavním prvkem automatické vícepodlažní garáže je mechanizovaný systém skládající se z robotických výtahů. Rozlišují se především tři typy parkování - regály, věže a modulární.

Základním principem fungování těchto garáží je zásada naplnění volných buněk. Uvažujme například o fázích garáže typu stojanu a věže:

  • Provozovatel předloží povel vozidlu
  • .
  • Výtah je nasměrován do nejbližší prázdné cely, vezme paletu a sestupuje dolů
  • .
  • Paleta je dodávána do nakládací a vykládací krabice
  • .
  • Řidič položí své auto na podnos a opustí ho.
  • Výtah vezme paletu a odešle ji do téže buňky
  • .

    Mechanizované parkování je využíváno v zemích Evropy, jihovýchodní Asie a Ameriky. Jak jsou tak atraktivní? I přes zdánlivou složitost a vysoké náklady na vybavení stojí cena jednoho parkovacího místa o 30% levněji než standardní betonové parkoviště. Mechanizované parkování trvá 5krát méně místa než rampa, to jeideální volbou pro hustý rozvoj měst. 100kv metrů čtverečních se může ubytovat až 60 aut. Další významnější plus pro ty, kteří jsou neustále ve spěchu - parkování v mechanizované víceúrovňové garáži trvá mnohem méně času než obvykle.

    Válcové mechanické parkování s radiálním nastavením strojů

    Další jedinečná podskupina vícepodlažních garáží s válcovým tvarem a jedním ze dvou provedení:

    • Rotující podlahy a stacionární výtahy
    • Pevné a rotační výtahy
    • \ t

    V případě stacionární podlahy je výtahová šachta umístěna ve středu parkoviště, vrací se tak, aby bylo vozidlo umístěno před volným parkovacím místem. V případě, že výtahová šachta není stacionární, pomocí horizontálního kruhového dopravníku se podlaha garáže pohybuje a podporuje volné parkovací místo před opuštěním výtahu. Pohyblivé podlahy jsou umístěny na každém patře parkoviště.

    Výstavba podobných garáží umožňuje snadno vyřešit problém nedostatku parkovacích míst. Takové struktury výrazně šetří místo, šetří peníze pro motoristy na úkor snížení nákladů na parkování vozidel, poskytují auto pro bezpečné skladování. Sektory zákaznických služeb, které se nacházejí v přízemí, vám umožní rychle umýt nebo opravit auto. Veškeré potěšení na jednom místě a za přijatelnou cenu.