Vestavěná garáž - soulad s budovou a hospodárnost stavby v jedné láhvi

Pozemek je obohacen, dům je postaven, auto je koupeno a garáže, o které jste se dosud nestarali. Ideální volbou pro úsporu místa a kompaktnosti je samozřejmě vestavěná garáž. Obvykle se instaluje namísto prvního nebo suterénu budovy, snadno komunikuje a přístup k autu je otevřen přímo ze samotné budovy, což je velmi výhodné v nepříznivém počasí. Pokud chcete využít všechen kouzlo vestavěné garáže, ale je příliš pozdě na to přemýšlet, ideální volbou je připojená garáž.

Garáž tohoto typu bude tím správným řešením pro ty, kteří chtějí ušetřit malou úsporu na stavbě, jejíž dům umožňuje vytvořit přílohu, a ti, kteří nemají velký pozemek pro instalaci garáže, který stát sám Dokonce i nejmenší samostatná garáž bez prostor pro komerční využití vyžaduje minimálně 24 metrů čtverečních. volný prostor, ne vždy existující tvar pozemku a stavba na něm umístěná a vegetace vám umožní racionálně uspořádat garáž.

Garáž připojená k domu může být nazývána prostředním řešením mezi samostatnými a vestavěnými garážemi. Dům a garáž přecházejí do jednoho celku, takže garáž ve svém architektonickém stylu musí plně odpovídat a opakovat. Navzdory přítomnosti společné zdi, garáž nadále udržuje svou autonomii, což zabraňuje nepříjemným pachům a nečistotám, které nevyhnutelně vycházejí z garáže. To také přispívá k přítomnosti vestibulu, kterým je prostor domu oddělengarážové stání. Veškerá komunikace (vytápění, světlo a voda) se provádí přímo z domu, čímž se zabrání zbytečným nákladům na průchod celým územím.

Stavba připojené garáže - provedení stavebního povolení je pouze jednou překážkou. Když instalujete garáž v domě, v podstatě provedete změny ve struktuře budovy a tyto změny musí být nutně stanoveny v rejstříku. Níže uvádíme informace o tomto postupu ao tom, jaké dokumenty pro něj potřebujete.

Obsah
  1. Pravidla umístění garáží
  2. Pár slov o bráně a střeše
  3. Jak připevnit garáž k domu?
  4. Jak získat povolení k přijetí?
  5. Hlavní problémy a jejich řešení
  6. Metoda 1
  7. Metoda 2

Pravidla umístění garáží

Vestavěná garáž musí být umístěna vpravo nebo vlevo od domu, pro výběr místa by mělo vycházet ze vzdálenosti od bran plotu k vchodu do garáže, mělo by být nejkratší. Garážová vrata by měla být orientována na přední bránu. Pokud je to možné, měla by být garáž umístěna na severní straně a tak, aby byla vzdálena od obytných místností.

Garáž a dům mohou mít buď pouze společnou stěnu, nebo společnou stěnu a střechu. Ideální, když taková garáž je postavena s domem, v tomto případě mají společný základ jednoho věku, a proto jsou rovnoměrně zasaženy smrštěním půdy. Mnoho stavitelů tuto chybu - snížit hloubkuzáklad pro garáž, rozhodování, že zatížení nadace z garáže je mnohem menší než z domu, a těžké základy není potřeba. Taková touha zachránit může vést pouze k katastrofálním následkům a pro obě struktury - během sezónního ponoření půdy, mohou být deformovány zemní a podzemní stavby.

Garáž tohoto typu má obvykle dva vstupy /výstupy, z nichž jeden je umístěn ve standardní garáži zvenčí - brána a brána, druhý vnitřní dveře vedoucí do domu. Někteří motoristé se snaží vyloučit poslední dveře, aby se zabránilo pronikání pachů z garáže do domu, když se otevírá a zavírá.

Vzhledem k tomu, že taková garáž je v bezprostřední blízkosti budovy, zvyšuje se její nebezpečí požáru, takže celková stěna domu a přípojky jsou pečlivě izolovány nehořlavými materiály. Garáž musí být nutně vybavena požárním poplašným systémem určeným k informování obyvatel o začátku požáru.

Pár slov o bráně a střeše

Nejlepší varianta garáže pro tento druh garáže je sekční nebo válcovaná, na rozdíl od orné půdy, nevyžadují dodatečný prostor pro otevírání, navíc jsou snadno ovladatelné pomocí rádiového řídicího systému. Tyto brány mají vynikající tepelně izolační vlastnosti. Sekční vrata jsou vyrobena ze sendvičových panelů, jejichž stěny mají zvukově a tepelně izolační materiál.

Sekce procházejí pod stropem a zaujímají tam vodorovnou polohu. Stroj může být umístěn velmi blízkok bráně garáže. Mimochodem, ještě jedna plus - v zimě lze bránu otevřít bez problémů a v přítomnosti vysokých sněhových prken, které se nemohou pochlubit kyvnými branami.

Vrata jsou vyrobena z hliníku, mají automatické i ruční ovládání. Skládají se z několika desek, které jsou složeny do speciální krabice na principu žaluzií. Můžete jet až k bráně garáže, stisknout tlačítko a uvést je do pohybu.

Optimální šířka brány je 2,5 m, ale jedná se o individuální okamžik a záleží na tom, na jakém území jste ochotni darovat svou garáž pod garáží. Také záleží na tom, která značka vaše auto, pro velké SUV, bude velikost brány muset být zvýšena.

Pokud jde o střechu, většina motoristů si vybírá obyčejnou jednosměrnou střechu, která nejen šetří rozpočet, ale také zdůrazňuje kompaktní design. Pro střechu je nutné použít stejný střešní materiál jako pro hlavní budovu, ale hlavní nátěr může být příliš drahý. V tomto případě je možné postavit střechu z vlnité lepenky, pokud si můžete vyzvednout správný tón.

Garáž může být vybavena sklepem, vyhlídkovou jámou, dílnami a technickou místností. Nejčastěji se nad garáží staví druhé patro, které může být vybaveno skříňkou, kulečníkem nebo knihovnou.

Jak připevnit garáž k domu?

Před vyhledáním nebo objednáním projektu garáže, vyzvednutím materiálu a celkovým rozhodnutím o zahájení stavby je nutnézjistit několik klíčových bodů.

Prvním pravidlem je připevnit garáž k budově, jejíž stěny splňují všechna pravidla požární bezpečnosti. Mezi garáží a domem by měla být ohnivzdorná přepážka I typu nehořlavých materiálů. Je nebezpečné instalovat garáž v dřevěném domě.

Druhé pravidlo - dům, ke kterému se garáž připojuje, by mělo být co nejblíže bráně. Čím blíže k bráně je dům, tím méně území zabírá přístupové cesty. Je-li dům se nachází v hlubinách webu, budete muset ztratit spoustu volného půdy vybavit vchod.

Třetí pravidlo - místo zvolené pro konstrukci přílohy, musí být v souladu se stavebními předpisy. Při projektování zařízení je nutné dodržovat stavební předpisy týkající se umístění dveří a oken hlavní budovy ve vztahu k garáži:

  • Minimální úroveň mezi střechou horizontálně garáže a oknem domu je 2m
  • Vzdálenost od dveří nebo okna domu k příloze je 2,5 m
  • .

Tyto požadavky by měly být přísně dodržovány. Také si pamatujte na vzdálenost k hranici se sousedním pozemkem, měla by být alespoň 5m.

A konečně, pravidlo čtvrtého - máte v rukou plán domu. Chcete-li uspořádat zařízení, musíte znát všechny zvláštnosti designu domu, včetně základních údajů o pozadí.

Jak získat povolení pro poštu?

Jsou-li splněna všechna výše uvedená pravidla a vy máte trvalý zájem o vybudování připojené garáže,bude muset získat odpovídající povolení. Váš domov je uveden ve zvláštním rejstříku a jakékoli nezákonné změny jeho designu povedou k tomu, že je to prostě "zmrazení". Co to znamená? To znamená, že nebudete schopni provádět prodej nebo odkázat s ním. Struktura bude muset být legalizována a tato operace nemá vždy pozitivní výsledek. V nejhorším případě je taková budova předmětem demolice a podle Kodexu správních deliktů vám může být uložena pokuta ve výši 3–5 minimálních mezd.

Před rozhodnutím o tom, co dělat, viz „Pravidla pro údržbu bytových domů a přilehlých oblastí“ ze dne 17.05.2005 a další podobné předpisy. Chcete-li získat povolení, musíte se obrátit na místní samosprávu, podat žádost a balíček dokumentů. Všechny dokumenty musí být ověřeny notářem.

Je nutné přivézt s sebou: kopii technického pasu, státního zákona o vlastnickém právu, projekt stavby se smlouvou, kopie půdorysů, kopii potvrzení o vlastnictví, osvědčení z ZISZ, stavební dokumentaci, sjednanou při řízení architektury, kopii rodných listů nedokonalých občanů , které jsou spoluvlastníky nemovitosti, pokud existují. A jistě budete potřebovat souhlas spoluvlastníků domu, a pokud možno, sousedé poskytnou písemně.

Ze seznamu předložených dokumentů vyplývá následující seznam činností. Nejprve jdete do správy architektury, kde si objednáte projekt skici založený na generálu. K projektu váspřipojte veškerou potřebnou stavební dokumentaci.

Pokud se vám ještě nepodařilo budovu privatizovat, do seznamu dokumentů se doplňuje potvrzení o zápisu občanů s bydlištěm v této budově. Nejčastěji vám nebude dovoleno vydávat povolení, ale podle zákona mají místní úřady na zvážení vašeho případu měsíc.

Hlavní problémy a jejich řešení

Největším problémem, kterému můžete čelit, je výskyt trhlin v kolizi domu a garáže. Skutečnost, že dům, který se chystáte udělat, pravděpodobně stála dlouho a prošla obdobím smrštění. Základem připojené budovy bude mnohem rychleji díky její čerstvosti, která může vést ke zkreslení, což bude mít za následek poškození garáže i bytového domu.

Jak se vypořádat s touto situací?

Existují 2 způsoby:

  • Spojení základů pomocí výztuže
  • Změkčete je plastovým materiálem
  • Metoda 1

    Základ domu je spojen pomocí obecné hloubky a celkového obrysu.

    První možnost. Naplňuje výklenek na úroveň, dokud se neobjeví tyče kotvy. Vyztužená síťovina hlavního základu je spojena s výztuží základu garáže svařovacím nebo stavebním drátem. Pak se naleje další páska.

    Druhá možnost. V základu domu, pomocí razníku, jsou zpracovány výklenky větší než 20 cm do hloubky. Průměr otvoru závisí na velikosti použitého kování - 14-16 mm. PakV přijatých otvorech jsou kolíky s kotvou v délce 0,5 m. Takové upevnění nebude tak kvalitní jako upevnění z první varianty, liší se však jednoduchostí a méně časovými náklady.

    Nyní nejnepříjemnější okamžik - po výstavbě základu garáže by se měl usadit rok. Toto období nám umožní posoudit sílu dluhopisu, aby se zajistilo, že nadace nepraskla, nedeformovala se a nespadla. Pokud se v tomto období nic nestalo, můžeme začít stavět zdi.

    Pokud je váš dům umístěn na "tvrdém" pod zemí, je lepší se neobtěžovat stavět základy sami, je škoda zkazit nejen sotva zahájenou garáž, ale dlouhou životnost a dokončenou stavbu.

    Metoda 2

    Je obtížné spojit dvě základny, zde musíte mít projektovou dokumentaci, znalosti o konstrukčních prvcích nadace. Vzhledem k těmto problémům se možnost s „měkkým“ dokováním používá mnohem častěji. Dva základy jsou postaveny blízko u sebe, ale mezi nimi je malá prasklina, která je vyplněna ruberoidem nebo jiným plastovým materiálem.

    Nakonec se ukazuje, že garáž připojená k domu a samotný dům se spojují do jediného celku, ale technicky jsou od sebe svobodné. Tento přístup umožňuje dvěma základům vyrovnat se s podivnou rychlostí každého z nich, aniž by se navzájem ovlivnily.

    Druhým problémem je rozdíl ve výšce střechy přístavby a střechy domu. Voda a sníh ze střechy domu padají na střechugaráž, která vyžaduje zvláštní pozornost na místě připojení střech a jejich hydroizolace. Sklon střechy garáže musí být proveden více než samotný dům, aby na něm nebyl udržován sníh a vlhkost. Nejvhodnější provedení střešních spár je znázorněno na obrázku níže.

    V místě přilehlém, aby se zabránilo úniku, je zajištěn pozinkovaný roh, 30 cm skryje pod střechou, 40-50 cm je uvolněno. Způsob připojení střechy závisí na použitém nátěrovém materiálu.

    Použití garáže je proces s vysokým podílem lidské práce a je doprovázen vysokými riziky. Tam jsou plusy v tomto typu garáží, taky - nízká cena, harmonická kombinace s domem, absence cizích pachů a hluku, přímý přístup do domu, aniž by ven. Taková garáž se stane součástí domu, učiní ji významnější a pevnější a zároveň vám vystaví několik metrů čtverečních půdy, které byste zbytečně utratili, kdybyste postavili samostatnou garáž.