Typy základů

Dosud existuje mnoho typů základů a každý z nich je vhodný pro určitý typ struktury a půdy. Z tohoto důvoduje nutné přistupovat k výběru typu nadace se zvláštní odpovědností.V tomto případě vám tento článek pomůže. Obsahujepopis všech dosavadních typů nadacípopisujících případy, kdy je jejich zařízení přípustné nebo nepřípustné.

Obsah:

  • Základ pásky
  • Pilotové založení
  • Soklový základ
  • Pilotové založení
  • Obsah
    1. Základ pásu
    2. Nadace s pilulemi
    3. Soklový základ
    4. Pilotové založení

    Nadace Belt

    .

    Stuha pásu má podobu "stuhy" - nebo pásuprohloubeného do země a uspořádaného přes polštářek z písku. Tento typ nadace je jedním z nejekonomičtějších a nejoblíbenějších typů základů používaných v soukromé výstavbě.

    Podle druhu materiálu:

    • železobeton (beton s pancířem);
    • Beton (beton se štěrkem, bitva z cihel atd.);
    • Cihla (pálená cihla).

    Podle typu provedení:

    • Monolitické (postavené na staveništi);
    • Montované (postavené na staveništi pomocí speciálního zařízení, které má formu železobetonových bloků "FBS" vyráběných továrním způsobem).

    Z hloubky výskytu:

    • Povrch (hloubka pokládky do 300 mm) - uspořádán pod jedním podlažímlehká budova;
    • Mělká hloubka (hloubka pokládky do 600 mm) - uspořádaná pod lehkými nízkopodlažními budovami je postavena na písčitých a nízkopodlažních půdách;
    • Hluboké rýhování (hloubka pokládky 600 mm) - slouží k uspořádání suterénního podlaží, jakož i pro stavbu těžkých jednopodlažních budov ze dřeva, cihel atd.

    Hlavní etapy výstavby:

  • Vytyčování, odstraňování os nadace.
  • Vykopání jámy pro vypočítanou hloubku.
  • Zařízení pro distribuční polštář.
  • Montáž bednění.
  • Posílení nadace.
  • Montáž do bednění větracích otvorů a následná instalace komunikací.
  • Naplnění základu.
  • Pilotové založení

    .

    Základ sloupu odůvodňující jeho název má podobu sloupu (betonu) uspořádaného v zemi.Základ sloupového typu má vysokou únosnost, zatímco ve svém zařízení nemá velké množství zemních prací.

    Podle druhu materiálu:

    • Dřevo (zejména dub a borovice);
    • Hliněné cihly (na cementově písčitém roztoku);
    • přírodní kámen;
    • Beton a máslo (beton v kombinaci se štěrkem nebo drceným kamenem).

    Podle druhu provedení:

    • Monolitické zařízení (třída betonu B10-B20 přímo na staveništi);
    • Prefabrikované (použité kamenné, cihlové, betonové a z /b bloky);

    Základ pilulek je uspořádán převážně na hustých a nezatížených půdách.

    Platí prolehké nízkopodlažní stavební materiály s objemem nejvýše 1000 kg /m3. m. Jedná se o budovy z dřevěných rámů a rámových panelů.

    Hlavní etapy výstavby:

  • Provádění výpočtů pro určení polohy sloupků.
  • Vrtání studní pomocí speciálního vybavení.
  • Příhradové zařízení pod základem.
  • Posílení nadace.
  • Naplnění základu.
  • Páskovací zařízení.
  • Soklová základna
  • Soklová základna

    .

    Základ desky není nic jiného než monolitická železobetonová deska , která je položena pod celým povrchem základu domu ve výstavbě. Tento typ základu je plovoucí, což mu dává schopnost předpojatosti, která se vyskytuje ve spojení s pohybem půdy. Tato funkce tedy umožňuje struktuře bez poškození přenášet zátěž, kterou neustále podléhá silně porézním zeminám.

    Deskový typ základu je jednou z ne příliš mnoho struktur, které mohou být postaveny na slabých, silně střízlivých půdách.

    Postaven pod jednopodlažními domy z cihel, kamene, monolitu a dřeva (dřevo, kulatina).

    Hlavní etapy výstavby:

  • Značení, odstraňování os na staveništi.
  • Zařízení základové jámy.
  • Přístroj polštáře z písku (jako alternativa nízkoteplotní beton B7,5).
  • Pokládání profilované membrány pro ochranu konstrukce před vlivem kapiláry vlhkosti (obsažené v půdě).
  • Bednění pod základem.
  • Usnesení o posíleníkostra
  • Naplnění základu.
  • Pilotové založení

    .

    Pilotní základ není nic víc než hromada zapuštěná do země.V budoucnu jsou všechny piloty spojeny hrdlem - kolejnicí nebo balíkovou deskou. Tento typ nadace se používá v případech, kdy je zařízení jiných typů důvodů nepřípustné. V takových případech jsou zahrnuty především oblasti s vysokou hladinou podzemní vody. Kbelíky jim zase umožňují obcházet podzemní vody hlouběji než jejich umístění v silnějších vrstvách půdy. Díky této "mobilitě" se pilotové základy aktivně využívají nejen v nízkopodlažních předměstských stavbách, ale také při výstavbě masivnějších průmyslových budov.

    Podle druhu materiálu:

    • Vyztužený nebo obyčejný beton;
    • Kov (místo palet - potrubí);
    • Kombinované (kovové kombinované s betonem), používané ve vícepodlažní konstrukci;
    • Dřevěná (borovice), používaná pouze v nízkopodlažních budovách.

    Podle druhu provedení:

    • Porážka (zařízení je doprovázeno použitím stroje - mědi). Nelze postavit vedle postavených budov. V opačném případě může práce na základně (úderná síla) vést ke zničení blikavých stojatých vzorů;
    • Balení (vrt a následné plnění cementovou maltou);
    • Lisované (piloty se prohlubují do půdy vstřikováním pomocí hydraulického čerpadla;
    • Šroub (vruty se prohloubí do země přišroubováním - podobně jako šrouby).Typ práce lze provádět jak ručně, tak za použití speciálního vybavení.

    Pilotové základy mohou být uspořádány na všech typech půd. Navíc tento typ nadace je aktivně využíván při stavbě budov na místech mají svah.

    Postaveno hlavně pro rámové dřevěné a kamenné budovy.

    Hlavní etapy konstrukce základu piloty:

  • Značení, výpočet s umístěním pilot.
  • Prohloubení pilot do hloubky zamrznutí půdy.
  • Naplnění cementové malty do pilotních dutin (pokud je plánováno sekundární využití pilot - tato práce se neprovádí).
  • Poskytování ideální úrovně pro netopýry.
  • Svařovací práce - instalace nadpisů a kanálů (alternativně k nosníku).