Typy garáží: vybíráme si pro sebe

Motorová doprava - je to dobrá, ale nákladná věc. Jako člověk nemůže žít bez střechy nad hlavou (ideálně), takže auto nemůže běžet na volném prostranství po celý den, pokud to samozřejmě neoceníte. Taková střecha nad hlavou „pro auto slouží jako garáž.

Obsah
  1. Typy garáží
  2. Vestavná garáž
  3. Vestavná garáž
  4. Samostatně stojící garáž

Typy garáží

Podmínky pro výběr typu garáže jsou dány zvláštnostmi již existujících budov, jakož i vynikajícími vlastnostmi krajiny (úroveň podzemních vod, typ půdy, kopcovitý terén atd.). Zvažte nejběžnější typy garáží a některé jejich funkce.
Podmíněně mohou být všechny garáže rozděleny do tří velkých podskupin: vložené, připojené, samostatně stojící.

Vestavná garáž

\ t

Charakteristickým rysem takového zařízení je úspora místa. V suterénu domu je vestavěná garáž (chalupa, venkovský dům). Dispozice budovy zastavěné garáže je ve fázi plánování výstavby domu, protože nedílnou součástí je garáž.

Na jeho vnějších stěnách není vybudovaná garáž, ale má dveře vedoucí přímo k části skříně. Kromě toho, v takové garáži, světlo, voda a topení (společné s domem) jsou prováděny. To snižuje náklady na komunikaci.

Před zapojením kabelového svazku dbejte na dostatečné napájení všech hlavních zdrojů.

Stavbu vestavěné garáže upravují Stavební řády a předpisy (SNiP). Jedno z ustanovení tohoto dokumentu ukazuje, že v místě garáže by neměly být žádné obytné prostory. Tato opatření se týkají bezpečnosti obyvatel, protože dvojice automobilové chemie a benzínu jsou škodlivé látky, navíc jsou výbušné. Povinným bodem je také zavedení nucené ventilace, která neumožní pronikání škodlivých vonných látek do obytných oblastí.

Ke stropní desce slouží jako strop garáže a podlaha obytného prostoru, jsou předloženy pevné požadavky: její tloušťka by měla být dostatečná, aby vydržela případný výbuch. Vytápění vestavěné garáže by mělo být na stejné úrovni jako bytový dům. To pomůže zabránit vzniku kondenzace na povrchu stěn, které jsou v garáži a kolem domu obecně.

Optimální teplota v garáži, která by měla být pozorována v zimním období, je + 5 stupňů Celsia.

Lze konstatovat, že vytápění vestavěné garáže je dodatečným, bohužel ne zcela užitečným nákladem. Stojí za to vzít v úvahu také takový okamžik: rozdíl teploty, jejich prudký pokles v pozici "ulice /garáže" nepříznivě ovlivňuje stav vozu.

Vestavěná garáž může být navržena pro jedno auto a pro dva (a více). Takové struktury se nazývají párované. No, jestli je pro každé auto brána. To značně usnadní provoz garáže a pomůže zabránit zbytečnému mechanickému poškození.

Garáž vestavěná

\ t

Je rozumné postavit takovou konstrukci, pokud byl dříve postaven bytový dům a možnost vybavit všemi pravidly garáž v základní zóně jednoduše neexistuje. Vestavěná garáž může být nazývána "zlatým prostředkem" mezi vestavěnou garáží a samostatnou budovou.

Tyto typy garáží jsou často kombinovány s hlavní konstrukcí tamburu. V důsledku toho se tato pomocná místnost stane nárazníkem mezi garáží a domem, což zabrání šíření různých chemických pachů, přebytečných nečistot a prachu. Pro poskytnutí nezbytných komunikací stačí je jednoduše rozšířit z „centrálního“ systému.

Vestavěná garáž je umístěna kolmo k přední části obytného domu, není důležitá - vpravo nebo vlevo. Toto místo vám umožní poskytnout co nejkratší přístupovou cestu. Obecně platí, že je-li garáž vybavena, je nutné se zaměřit na umístění brány.

V ideálním případě je jedna garáž umístěna na jednom základu s obytnou budovou. Obě tyto konstrukce mohou být spojeny společnou střechou a mají společnou stěnu.

Nulová etapa výstavby garáže - není důvodem šetřit!

Stavitelé, kteří nemají mnoho zkušeností, se domnívají, že lehčí konstrukce, jako je například garáž, mohou být jednodušší. Tato chyba však spočívá v tom, že se nebere v úvahu v důsledku nerovnováhy, která bude pociťována při smrštění budov a při sezónních změnách půdy. Taková "ekonomika" se pravděpodobně změní v deformacipodzemní a nadzemní části budovy.

Uvažujme o některých stavebních předpisech, které upravují umístění dveří a oken hlavní konstrukce vzhledem k připojené garáži:

  • 2,5 m - nejmenší vzdálenost, která by měla být (v horizontální rovině) mezi garáží a dveřmi nebo okny hlavní konstrukce
  • 2m - nejmenší úroveň mezi koňskou střechou garáže a oknem (balkon) hlavní budovy

Vzhledem k tomu, že garáž představuje nebezpečí požáru, měla by být celková stěna mezi touto budovou a domem vyrobena z nehořlavých materiálů. Doplňkový bezpečnostní prvek - požární signalizace.

Nejlepší volbou bran pro připojenou garáž jsou modely sekční a válečkové, protože takové možnosti nevyžadují přítomnost slepého prostoru, který je vyžadován pro zveřejnění. Pro kyvná vrata je taková zóna povinná, jinak auto nebude moci do garáže vstoupit bez přerušení. Při výběru zvedacích konstrukcí, které se musí starat o jejich tepelnou izolaci, nemusíte jednoduše vybírat již zahřáté modely.

Nejobvykleji vybavená garáž je pokryta jednoduchou jednokřídlou střechou. Snižuje náklady na výstavbu, neznamená to viditelný bod na pozadí bytového domu. Pokud majitelé chtějí vytvořit další místnost, například umělecké studio, kulečníková místnost, posilovna nebo něco jiného, ​​často se k dvoupatrovému domu přidává garáž, která poskytuje potřebný prostor těsně nad garáží. Samozřejmě nemůžete postavit ložnici nad garáží.

Vzhled takového prodloužení musíharmonizovat se základní strukturou, vytvořit obecný architektonický soubor, aniž by došlo k porušení harmonie spiknutí. Pro zakrytí a zakrytí střechy se používají stejné materiály použité pro stavbu domu. K dispozici je však i možnost uložení - garáž můžete zpracovat s vlnitou lepenkou vybranou v tónu hlavní konstrukce.

Je také velmi výhodné, aby vybavená garáž mohla být vybavena dílnami, vyhlídkovým otvorem nebo sklepem.

TIPY PROFESIONÁLŮ

Je velmi důležité, aby byla základna garáže řádně začleněna do stávajícího bytového fondu. Obtížnost spočívá v tom, že obytný dům již přežil „smrštění“, ale v garáži takový post-stavební stupeň pouze patří. Velkým rizikem je, že oba tyto základy „nepřežijí“. Pokud se tato situace (ETF-ETF-ETF) stále děje, pak hrozí praskliny nebo deformace, které budou ovlivněny jak garáží, tak obytným domem.

Co lze udělat, aby se této situaci zabránilo? Zkušení odborníci nabízejí dva výstupy:

  • "Soft" dokování nadací
  • \ t
  • "Dead link" obou nadací

„Měkké“ zakotvení základů zajišťuje uspořádání základu garáže v blízkosti základů bytového domu. Mezi dvěma základnami je vyplněna malá mezera plastovým pružným materiálem (ruberoid nebo podobný materiál). Výsledkem je, že „podešve“ budov budou mít spíše omezenou svobodu, která nevytvoří podmínky, za kterých se bude tvořit trhliny nebo třísky.

„Mrtvý odkaz“ nadací je procestechnologicky složitý, jehož úspěšný výsledek závisí na vlastnostech hlavního základu budovy. "Základ" bytového domu bude muset být otevřen a nalit do úrovně podobného základu přílohy. Spojení podzemních staveb se provádí pomocí ventilů a provádí se i dodatečná fixace piloty. Tato metoda umožňuje, aby budovy byly odolnější.

PŘÍKLAD:Hlavní výtahy budov jsou pásky. Pro garáž položený podobný základ, a jako stabilizátory "bude jednat piloty, zabil v položeném základu ve vzdálenosti 1-1,5 metrů od sebe."

Doba obhajoby hotového nadace - 1 rok. Toto období postačuje k objektivnímu posouzení stability „jediného“. Výstavba nadzemní části objektu je možná až po skončení preventivního období.

Samostatná garáž

\ t

Tato budova je zcela nezávislá na obytném domě, má samostatný základ, stěny, střechu a vchod. Taková volba je oprávněná, pokud garáž připojená k obytnému domu není možná, nebo pokud má místo poměrně velkou plochu.

Náklady na telekomunikace budou záviset na vzdálenosti garáže od centrální budovy. Připravte se, aby byl tento článek výdajů významný. Na druhou stranu, pokud je garáž postavena samostatně, bude udržování optimálního teplotního režimu uvnitř této místnosti mnohem snazší.

Samostatně stojící "karavany" mohou být cihly, kovy, dřevo nebobeton Všechny tyto typy garáží mají své výhody i nedostatky.

cihlová garáž

Taková stavba je samozřejmě praktická a trvanlivá. Ale pro výstavbu takové garáže, je nutné položit základy nadace, použití speciálních stavebních strojů a moderních materiálů. Stavba bude muset zmenšit, což může způsobit praskliny a zkosení, a bez spolehlivé základové garáže, na všechno ostatní, bude "strach" z kolísání půdy. Stavbu cihlové garáže lze přirovnat k výstavbě malého domku. Takováto struktura nebude schopna rozebrat a znovu vybudovat podruhé v budoucnu. Takže, a vybudovat cihlovou garáž za týden nebo dva také nebude fungovat. Tato konstrukce je dlouhý proces.

Kovová garáž

Tato garáž je postavena poměrně rychle. K dispozici jsou i sbírky připravené k prodeji. Hmotnost takových struktur je poměrně malá, pokud ji porovnáme s váhou kapitálové struktury. Ocelový plech může sloužit jako materiál pro stavbu takové garáže. Stavba, není-li potřeba, může bez velkého základu. Během výstavby není vyžadováno těžké specializované vybavení. Ale taková konstrukce, jako je cihlová garáž, nemůže být rozebrána a znovu použita. (Při nákupu hotového souboru "to udělat sami" možnost sekundární instalace kovové krabice by měla být stanovena od prodávajícího.) Nevýhodou kovových konstrukcí je jejich malá tepelně izolační schopnost a tendence ke korozi. Chcete-li izolovat kovové garáže budete potřebovat, na to, co dělat, že by mělo býtpovinné. Ochrana do určité míry koroze pomůže různým antikorozním skladům. Náklady na tyto garáže jsou poměrně cenově dostupné.

Dřevěná garáž

Ačkoli dřevo nemůže být nazýváno nejúspěšnější volbou, ale rámové a rámově obložené dřevěné bedny jsou dnes poměrně rozšířené. Izolace těchto konstrukcí je prováděna pomocí pěny, strusky nebo strusky. Základ pro dřevěnou garáž může být položen poměrně lehce, a proto levný. Péče o takovou budovu je pedantská: dřevo je vystaveno hnilobě, nemůže vydržet těžké zatížení a je ohnivzdorné. Dřevěná garáž je nejlepší zvolit jako dočasnou nebo venkovskou chalupu "auto-home".

Garáž na beton (beton)

Náklady na tuto garáž budou nižší než náklady na podobnou cihlovou budovu. Pokud je garáž vyrobena z betonu, budete potřebovat beton nebo monolitický struskový beton. Jako materiály mohou být také použity železobetonové desky. Montáž těchto garáží netrvá dlouho, hotový design bude spolehlivý a trvanlivý. Další výhodou - takové garáže lze demontovat, pokud si koupíte samozřejmě tovární prefabrikovanou konstrukci. Pokud ale mluvíte o železobetonových deskách, stojí za to poznamenat, že jejich náklady nejsou nejlevnější, ale k demontáži budovy nebude možné.

Všechny typy garáží mají své příznivce a odpůrce. Ale ať už byla garáž postavena na vašich stránkách, potřebuje pozornost. Sledování provozuschopnosti větrání atopného systému, zkontrolovat spolehlivost elektroinstalace - to vše je úkolem vlastníka. Nezapomeňte, že garáž by měla být bezpečná pro auto, "žijící" v něm, a pro jeho majitele.