Traktor DT-75 a DT-54 mají své výhody

Lidstvo nikdy nedokázalo držet krok s módou. Je to bezvýznamné.

Technika je neustále aktualizována a více starých analogů technologie se odchyluje od historie.

Pásové traktory DT však nikdy nevyjdou z módy a jsou vždy důležité v zemědělství.

Obsah
  1. Pásový traktor DT-75
  2. Obecné charakteristiky
  3. Stručná exkurze do historie
  4. Výhody traktoru DT-75
  5. Konstrukční vlastnosti pásového traktoru
  6. Pásový traktor DT-54
  7. Hlavní vlastnosti traktoru značky DT-54
  8. Závěr

Pásový traktor DT-75

Traktor DT-75, který se konal v závodě Volgograd Tractor Plant, působí v zemědělství mnoho let, na různých dopravních a pozemkových pracích.

Pro práce v zemědělsko-průmyslovém komplexu se ve spojení s přívěsy zemědělskými stroji - návěsem používá traktor (při setí, orání, při drcení a pěstování, čištění, odstraňování sněhu, odstraňování strniště atd.). a zavěšené. Při práci na stavebním traktoru je agregován s takovým buldozerem, jako univerzální skládka s hydrodynamickým, rotačním nebo přímým výsypkem.

Kromě toho má tento traktor model bažiny (rašeliny). DT-75 funguje dobře na malých strmých svazích (do 20 stupňů).

Obecné vlastnosti

\ t

Jedná se o traktor pro všeobecné použití traktorového traktoru třetího typutrakční třída.

V závislosti na motoru se rozlišují traktory DT-75:

  • DT-75 N - modifikace s motorem SMD-18 M;
  • DT-75 RM - s motorem značky RM-120;
  • DT-75 D - modifikace s motorem A-41;
  • DT-75 DM - s motorem D-245.25.

Stručná exkurze do historie

Pásové traktory DT-75 se začaly vyrábět v roce 1963 v závodě Volgograd Tractor Plant a od roku 1968 se k nim připojil traktorový závod v Pavlodaru. Jejich sériová výroba šla až do devadesátých let minulého století, pak se výrazně snížila.

Výhody traktoru DT-75

Pásový traktor DT-75 je snadno ovladatelný, má dobrý výkon, je poměrně hospodárný.

Model má čtyřdobý dieselový motor, motor je poháněn elektrickým startérem, který je součástí startovací jednotky. Traktor je k němu přidáván pěticípým pluhem. Pro práci na těžkých půdách se používá kloubový pluh se čtyřmi tělesy. Traktor má nízký specifický tlak na půdu, housenka ji netlačí, čímž zvyšuje propustnost.

Konstrukční vlastnosti pásového traktoru

\ t

Předehřívač zajišťuje ohřev motoru při teplotách pod 5 stupňů Celsia.

Svařovaný rám traktoru - od podélného nosníku s obdélníkovým průřezem. Traktor má spojku se dvěma kotouči.

Zadní náprava traktoru je ve stejné skříni převodovky. Spolehlivé brzdění se provádí pomocí páskových brzdjednostupňové planetové soustavy. Současně se omezuje úsilí na pákách ovládání.

Běžící část traktoru se skládá ze dvou pásových řetězů, čtyř podvozkových podvozků, vodicích a hnacích kol, válečků s gumovými bandážemi. Kokpit je pod tlakem, na pružinách, uzavřeného typu, z pevného kovu. Ventilační jednotka čistí, zvlhčuje a chladí vzduch, přivádí jej do kabiny, když jsou dveře a okna zavřená. Posezení v kabině lze nastavit v závislosti na růstu a hmotnosti stroje.

Pro práci v chladném období je k dispozici topení - topení. Na traktoru můžete pracovat za každého počasí. Aby měl strojník lepší přehled, je kabina traktoru posunuta na pravou stranu nápravy. Na levé straně je prostorná palivová nádrž. Skleněná kabina je umývána a čištěna podložkou čelního skla, stěrači čelního a zadního skla.

Tabulka 1 - Hlavní vlastnosti traktoru DT-75

\ t Název ukazatele\ t Hodnoty Jmenovitý provozní výkon motoru, kW (lx) 66,2 Frekvence otáčení, otáčky klikového hřídele motoru při jmenovitém výkonu\ t 1750 Vývodový hřídel 540 a 1000 Průměr válce, mm 130 Zdvih pístu, mm 140 67) Měrná spotřeba paliva při jmenovitém provozním výkonu g /kWh (g /hl /hod)\ t 251,5 (185)

Palivo se používá pro:

hlavního motoru\ t Nafta Startovací motor Směs benzínuautomobil A-72 nebo A-76 s motorovým olejem nafty v poměru 20: 1 podle hmotnosti Objem palivové nádrže, l 315 Kolejnice, mm 1330 Podélná základna, mm 1612 Odbavení vozovky (na plošině s pevným povlakem ze spony převodovky k rámu), milimetry 376 Rozchod kol, milimetry 390 Měrný tlak na zem pomocí zadního převodového ústrojí, MPa (kgf /cm) 0,051 (0,51)

Celkové rozměry, mm:

Délka se zadním převodovým mechanismem v přepravní poloze 3480 Šířka 1890 Výška 2650 Konstruktivní hmotnost, kilogramy 6550

Pásový traktor je snadno ovladatelný a má rozpočet na opravy a je obzvláště oblíbený u začátečníků. Ceny této techniky jsou poměrně přijatelné. Ale náhradní díly je každý rok stále obtížnější. Pozice na trhu těchto traktorů jsou značně nižší než moderní generace traktorů.

Pásový traktor DT-54

Traktorům této značky předcházel DT-75 a byly vyráběny v letech 1949 až 1979 v závodech na výrobu traktorů v Charkově, Volgogradu a Altai. Naleznete je v polích a nyní, hlavně od začátečníků a drobných zemědělců. Tento traktor se také osvědčil v zemědělství, plánování území, obhospodařování půdy.

Hlavní vlastnosti traktoru DT-54

Motor je umístěn vpředu, převodovka je zezadu. Přenos - pětistupňová. Samostatné ovládání brzd zadní nápravya otočné spojky usnadňují práci na traktoru, můžete pracovat dlouho bez seřízení brzd a spojek. Brzdy tohoto modelu traktoru jsou pásové, obousměrné.

Tabulka 2 - Technické vlastnosti traktoru značky DT-54

\ t Název ukazatele Hodnoty Typ traktoru\ t Pásový traktor pro všeobecné účely\ t Hmotnost traktoru (konstrukční), kg\ t 5400

Celkové rozměry, mm:

Délka 3660 Šířka 1865 Výška 2300 Světlá výška, mm 260 Základna (vzdálenost mezi osami krajních podpěrných kladek), mm 1622 Trať (vzdálenost mezi pásovými dopravníky), mm 1435 Specifický tlak na půdu, kgf /cm. sq 0,41

Počet přehlídek:

dopředu (další převody) 5 Proto 1

Rozsah rychlostí, km /h:

Přeposlat 3,59-7,90 Proto 2.43 Stroj na výrobu motoru D-54 Typ motoru\ t Nekomprimované; čtyřtaktní nafta s vířivými komorami Jmenovitý výkon při 1300 ot /min. s 54 Maximální točivý moment, kg 35 Hmotnost motoru (bez chladiče), kg 1100 Objem palivové nádrže, l 185 Startovací motor Startovací motor PD-10M

Závěr

Traťové traktory DT-54 a DT-75 jsou nyní v poptávce. Mnozí dodavatelé této technologie mohou zájemcům nabídnout optimální podmínky pro nákup traktorů a náhradních dílůjim. Tito "workoholici" jsou příliš brzy na to, aby byli z účtů odepsáni, protože věrně slouží svým majitelům.