Topení v garáži: rozmary nebo potřeba?

Existují určité požadavky, že v zimě by teplota v garáži neměla být vyšší než + 5C. SNiP (standardní normy a pravidla) 21-02-99 "Parkování vozidel" také vyžaduje, aby bylo ve skříni vozidla uspořádáno vhodné větrání a odvětrávání. Podporuje ředění a odstraňování výfukových plynů, intenzivní sušení prostor garáže a příjezd z ulice automobilu.

Bohužel, při výstavbě vytápěných garáží nejsou vždy dodržovány všechny užitečné požadavky a doporučení týkající se udržování teploty vzduchu v garáži a zajištění nucené a větrané ventilace. Často, když staví garáže, hermetické struktury a materiály jsou používány, který připraví garáž čerstvého vzduchu. Připojeno k topnému okruhu chaty nebo k nezávislému systému pro výrobu tepla, ohřívače se zahřívají tak, aby prostor garáže nemohl být v horním oděvu.

Stojí za zmínku, že v každém případě vlhkost nevyhnutelně vstupuje do garáže: sněhové bloky, zamrzlé na prahy a dno auta, nebo v důsledku nesprávně dokončené hydroizolace inspekční jámy. Efektivními prostředky pro odstraňování vlhkosti jsou odvodňovací žlaby pod kolejemi, kterými proudí tavenina do drenážního systému. Jejich zařízení se však obvykle neočekává. Výsledkem je, že auto je nad jakýmsi vodním zrcadlem, které po dlouhou dobu pokrývá celý povrch podlahy garáže. V důsledku toho je v autosedačkách auto v místnosti,teplota, která dosahuje 25 ° C a relativní vlhkost vzduchu je asi 100%.

V zimě, vzhledem k návratu z chladu do garáže, v důsledku prudkého poklesu teploty, jsou vnější a vnitřní povrchy karoserie pokryté rosou. Vlhkost ve formě rosy je tvořena teplým a relativně vlhkým vzduchem garáže. Pokud má být vůz také umýván před vložením do krabice, to znamená, aby nedošlo k odstranění nečistot, které si zachovávají sušení jednotlivých částí a rovin, budou oxidační procesy probíhat intenzivněji. V zimním období roku, oxidace a přispívá k lepení sněhové soli. Minimální čip, který se neustále zvětšuje, jsou opatřeny korozními kameny karoserie.

Bohužel všechny vozy, zejména tuzemské, mají malou účinnou antikorozní ochranu. V důsledku chyb klimatických techniků za pouhých několik let provozu se stroje zastaví: rezavé svarové spoje, kvetoucí křídla, nepříjemné pachy v autě. Samotné porušení standardních pravidel a pravidel se stalo příčinou rozšířené víry mezi majiteli automobilů, že auta nežijí dlouho v garáži. Tato prohlášení se však neospravedlňují.

Obsah
  1. Vložte baterie do garáže: klady a zápory
  2. Specifika topného systému garáže
  3. Jak vytvořit spolehlivý systém ohřevu vody v garáži?
  4. Nezávislý automatizovaný systém vytápění
  5. Riziko elektrického ohřevu garáže
  6. Vyvodili jsme závěry

Vložte baterie do garáže: klady a zápory

Hlavní výhodou vyhřívané garáže je schopnost udržet příznivou mikroklima uvnitř garáže pro parkování a skladování automobilu. Každý vlastník auta ví, co v praxi znamená vhodnou teplotu v garáži. Vytvoření nezbytných podmínek v garáži pomáhá prodloužit životnost vozu. Tepelná garáž umožňuje provádět opravy a údržbu vozu v zimě. V chladné, stejné garáži je technická prohlídka pro majitele auta obtížná a nebezpečná pro katarální choroby. Teplá garáž může být vždy použita nejen jako dílna, ale také jako spíž. Díky oteplování garáže nemusí majitel vozidla trávit spoustu času na zahřátí. Auto začíná v létě. Pozitivním bodem je skutečnost, že suché auto v topné garáži je lépe zachováno.

Navzdory mnoha pozitivním okamžikům jsou v garáži topení jejich nevýhody. Pokud v zimě auto opustí garáž každý den, voda a sníh se hromadí na dně a za blatníky. Voda zase přispívá ke vzniku rezných skvrn na stroji a šíření koroze. Životnost vozidla a jeho karoserie se tak výrazně snižuje. Pokud je místnost garáže studená, voda zamrzne a nemá vliv na tělo vozu. Stojí za to vzít v úvahu skutečnost, že garáž neohřívá, domácí podmínky v ní nevytvářejí a v županu a pantoflích chodí pobude stále nežádoucí.

Specifičnost topného systému garáže

Garáž je spíše specifická místnost. Před volbou metody pro vytápění je nutné stanovit požadavky, které musí topný systém splňovat. Především je třeba pochopit, že garáž není obytným, ale technickým prostorem. Spravidla kromě samotného automobilu ukládá motorové oleje, benzín nebo motorovou naftu. Vzhledem k těmto okolnostem - v garáži zvýšené nebezpečí požáru. Volba topného systému proto není založena na použití ekonomické varianty, ale na bezpečném.

Další nezbytnou podmínkou, bez ohledu na způsob vytápění v garáži, je dostupnost účinného větrání. Pára paliva, chemikálie, vodní pára - z garáže musí být odstraněny všechny možné výpary. Teplota vzduchu v garáži by tedy měla být poměrně teplá. Vzduch by měl být neustále recyklován. To znamená, že částečně zahřátý vzduch by se měl z garáže vypařovat a měl by se k němu přivádět čerstvý vzduch.

Jak vytvořit spolehlivý systém ohřevu vody v garáži?

Především je nutné zvolit spolehlivý zdroj dodávky tepla. No, když je garáž připojena nebo postavena do chaty, pak pro uspořádání garážového vytápění stačí připojit kotelnu kotle. To je však možné pouze tehdy, když je vyhrazen projekt kotelny pro vytápění garážeodpovídající výkon generátoru tepla. Stejný zdroj tepla lze využít i v případě, že garáž je ve vzdálenosti 30-50 m od chaty. V tomto případě bude nutné zakoupit výkonnější čerpadlo, aby bylo možné připravit topný most a ohřát potrubí. Systém ohřevu vody v garáži není drahý, vyžaduje kvalifikované konstrukční práce a vyznačuje se poměrně vysokými náklady na energii. Po rozhodnutí aktivovat "domácí" systém ohřevu vody je nutné zajistit dostatečnou izolaci garáže. Typicky, cihla, pórobeton nebo garáž mohou být ohřívány pomocí pěny nebo minerální vlny. Pokládka trubek z kotle na ohřev vody na radiátor instalovaný v garáži musí být chráněna tepelnou izolací. Pro tepelnou izolaci trubek lze použít speciální trubkový pěnový polystyren nebo minerální vlnu.

Současné vytápění domu a garáže je optimálním řešením ze dvou důvodů. Za prvé, nejekonomičtější variantou jsou vodní akumulátory v garáži z hlediska spotřeby plynu. Za druhé, obecný systém vytápění garáže není spojen s elektrickými systémy. To znamená, že v garáži je instalována pouze baterie naplněná vodou, která sama o sobě nemá žádné nebezpečí požáru. Pokud je baterie v garáži přidělena v samostatném vytápěném okruhu, pak může termostat udržet v garáži vhodnou teplotu.

Nezávislý automatizovaný systém vytápění


Pro vytápění garáže můžete také uspořádat individuální automatickou kotelnu. Kotel s relativně malým výkonem 1,5 - 2 kW je schopen vytápět garáž o objemu 40 - 50 metrů krychlových. Tato možnost je velmi nehospodárná. Protože to vyžaduje nejen instalaci samostatně automatizovaného kotle, ale cirkulace v topném systému není voda, ale nemrznoucí kapalina. Nemrznoucí vlastnosti neumožňují zamrznout při mínusových teplotách. Účinnost nemrznoucí kapaliny jako chladicí kapaliny je mírně nižší než účinnost vody. To je dáno tím, že tepelná kapacita vody je mnohem vyšší. Pro tento topný systém bude garáž vyžadovat několik desítek litrů nemrznoucí kapaliny, což znamená značné dodatečné materiálové náklady.

Pro vytápění několika garáží je tedy vhodný samostatný systém ohřevu vody. Například v soukromých garážových družstvech, otopném systému, nákladech na jeho instalaci a provozu se podílí několik akcionářů. Pozitivním faktorem je v tomto případě skutečnost, že strážce družstva může také sledovat provoz topného zařízení.

Riziko elektrického ohřevu garáže

Není žádným tajemstvím, že v různých garážích se používají různá topná zařízení: od všech druhů domácích spotřebičů až po vysoce výkonné nepřímé ohřívače, které pracují na petroleji nebo motorové naftě. Použití těchto zařízení je však naprosto nebezpečné. Elektrické vytápění v garážové místnosti je z technické strany hodněJednodušší než systém ohřevu vody. V tomto případě stačí použít konvektory nebo elektrickou podlahu. A je mnohem snazší nést elektrikáře do garáže než potrubí s horkou vodou. Ale hlavní věc - BEZPEČNOST. Jakýkoliv elektrický spotřebič, protože nebyl spolehlivý, mohl teoreticky požár.

Vyvodili jsme závěry

Aby byly zajištěny odpovídající podmínky pro skladování trvale používaného automobilu, je nutné komplexně přistoupit k problému klimatizace garáže. Garáž musí být vybavena účinným větráním, které může krátkodobě sušit vnější a těžko přístupné povrchy karoserie. Topení v garáži by mělo být rozumné, to znamená, že neumožňuje intenzivní proces koroze. Vše záleží na majiteli auta. To je pro něj, v zájmu zachování jeho "vlaštovka", bude muset část s určitou částku peněz. Zajistit nebo omezit na půl cesty, je poskytnout si s nevyhnutelnými náklady na předčasné opravy stroje v důsledku koroze.

Při analýze všech výše uvedených skutečností lze s jistotou říci, že ve vytápěcí garáži, která má také systém aktivního větrání, je auto vždy připraveno k provozu na všech 100%.