Schéma zapojení alternátoru

Dosud existuje mnoho různých modelů indukčních generátorů. Ale hlavní složky všech jsou stejné. Elektromagnet je první element, nebo jak to je nazýváno permanentním magnetem. Druhá část je vinutí, ve kterém se objeví proměnná elektrická síla (EMF).

Vzhledem k tomu, že EMF získané v sérii připojených obvodů jsou plutonizovány, kolísání elektromotorické síly indukce v rámu závisí na počtu otáček. Také jeho hodnota závisí na kolísání střídavého magnetického toku otočením.

Na tomto principu pracuje alternátor. Aby se vytvořil zvýšený magnetický tok, používají tyto generátory specializovaný magnetický systém, který se skládá ze dvou prvků ze speciální oceli pro elektrotechniku. Magnetické pole je vytvořeno ve vinutích umístěných v konzolách jedné z tyčí, elektromotorická síla se vyskytuje ve vinutích umístěných v vidlicích druhé.

Jádro s vnitřním vinutím se otáčí kolem osy. Dostal jméno rotoru. Ďábel s vinutím, které se nepohybuje, se nazývá stator. Pro zvýšení proudu magnetické indukce nastavte minimální vzdálenost mezi oběma jádry. Ve většině případů, elektromagnet vytvoří magnetické pole, ale někdy to dělá, a naopak.

Generátory v průmyslovém měřítku používají jako rotor permanentní magnet. Vinutí, ve kterých se vytváří elektromotorická síla, se však nacházejí v kotevních úchytech statoru a nepohybují se. To je způsobeno tím, že přílivProud do rotoru a jeho odstranění z vinutí jádra se provádí pomocí posuvných kontaktů. K tomu jsou na koncích rotorových vinutí upevněny kontaktní kroužky.

Kontakt s vnějším obvodem je způsoben kontaktem kartáčů s těmito kroužky. Ve vinutí rotoru je síla proudu mnohem nižší než síla přenášená generátorem. Přijatý proud je proto snazší odstranit z pohybujících se vinutí a prostřednictvím kartáčů přivádět do rotoru slabý proud. Vychází, když je DC generátor umístěn na jednom hřídeli.

V generátorech s malým výkonem nejsou žádné kontaktní kroužky, protože elektromagnet při rotaci vytváří magnetické pole nezávisle. Elektromotorická síla se objevuje ve vinutí statoru v důsledku tvorby vortikálního elektrického pole, které vzniká v důsledku změny magnetického toku při otáčení rotoru.