Plynová zařízení 3. generace

3 generace HBO má poněkud nízké požadavky na zavádění do automobilu, navíc samotný proces instalace není zvlášť náročný na pracovní sílu. Hlavním rozdílem mezi generacemi HBO 3 od jeho předchůdců je systém paralelního vstřikování směsi plynů. Navzdory všem zjevným výhodám však plynová zařízení třetí generace rychle přestaly být v poptávce a ztratila se mezi motoristy.

Proto před instalací takového systému na auto stojí za to prozkoumat některé detaily, které ovlivňují výběr majitelů automobilů.

Obsah
  1. Vlastnosti 3 generací plynových zařízení
  2. Využití HBO třetí generace na karburátoru
  3. Využití HBO třetí generace na injektoru
  4. Zřízení generací HBO 3
  5. Časté členění tří generací HBO
  6. Závěr

Vlastnosti 3 generací plynových zařízení

Tato generace se vyvíjela díky pokroku dřívějších technologií dvou generací. Třetí generace se tedy prakticky neliší, s výjimkou malých, ale spíše podstatných detailů.

  • Dávkování paliva. Zde je klíčový rozdíl. V systémech druhé generace bylo palivo napájeno zředěním, systém evidence se provádí pomocí elektroniky.
  • Palivový systém do systému. V druhé generaci je plynový systém připojen přímo k regulátoru, ve třetím je plyn přiváděn do sacího potrubí pomocí krokového zařízení amechanické trysky pro dávkování. Plyn jde do systému při vytváření vysokého tlaku.
  • Požadavky Euro norem. Třetí generace odpovídá normám toxicity Euro-3, jejichž změna vedla ke snížení používání HBO tohoto typu.
  • Jedním ze znaků třetí generace je navíc skutečnost, že plynový systém je namontován paralelně s benzínem.

    Množství paliva je určeno indikací lambda sondy a škrtícího ventilu, které jsou odečítány speciální elektronickou řídicí jednotkou.

    Princip práce lze tedy popsat v několika fázích:

    • plyn je přiváděn do rozdělovače;
    • řídicí jednotka přečte požadované množství paliva a vyšle signál;
    • distributor vydává palivo;
    • plyn je přiváděn do trysky sacího potrubí.

    Hlavní a podstatnou nevýhodou tohoto systému napájení je pomalá rychlost změny pracovního režimu, protože řídicí jednotka je dostatečně pomalá.

    Využití HBO 3. generace na karburátoru

    Generátory HBO 3 jsou obvykle instalovány na injektoru, ale je možné instalovat takový systém na karburátor, protože má vlastní samostatnou řídicí jednotku.

    Při instalaci na karburátor nevyžaduje systém plynového zařízení dodatečnou instalaci emulátoru vstřikovače, kterým je vstřikování paliva a řízení palubního ovládání. To vytváří velké potíže při instalaci systému karburátoru vozidla.

    Pokud nejsou použity žádné trysky, je zapotřebí benzínventil, který zase zastaví benzín. Pokud jde o práci třetí generace, je nutné používat lambda-control, je zde mnoho potíží. Je nutné vyměnit rozdělovač a elektronickou řídicí jednotku na běžném reduktoru vakuového regulátoru. V tomto případě se však plynový systém se všemi charakteristikami shoduje s 1 generací.

    Většina motoristů, kteří používají karburátor, ani neuvažuje o instalaci třetí generace, přičemž upřednostňuje jiné úspory z rozsahu.

    Využití HBO třetí generace na injektoru

    Injektor typu HBO třetí generace má pozitivní zpětnou vazbu. Instalace nemá žádné "úskalí", jako v případě karburátoru, a prakticky se neliší od instalace systémů předchozích generací.

    Téměř vždy je v zavazadlovém prostoru v místě, kde se obvykle skladuje náhradní pneumatika, plynová láhev a palivové zařízení se nachází v zadní části nárazníku nebo křídla.

    Dálnice HBO jsou vedeny plynovodem a ventil vystupuje do levé části kapoty. Na levé straně motoru je namontován směšovač. Toto uspořádání umožňuje připojení k chladicímu systému bez přerušení. Distribuční mechanismus je umístěn přímo u kolektoru a řídicí systém HBO se provádí v interiéru vozu.

    3-generační plynová zařízení pro injektor je instalována zcela jednoduše. Vše, co je potřeba, je detailní schéma montáže systému na konkrétní model automobilu, který lze snadno nalézt v síti.

    Velmi důležiténastavit systém a zkontrolovat, zda nedošlo k závadám, v první řadě vyloučit možnost zaplavení plynem.

    Nastavení 3. generace HBO

    Správná instalace zařízení je zárukou dlouhé a produktivní práce. Regulace systému navíc významně snižuje riziko jejího použití nebo dokonce zcela redukuje na nulu.

    Vytvoření generace HBO 3 je možné pouze tehdy, pokud má motorista v této oblasti nějaké zkušenosti. V opačném případě by měla být veškerá manipulace prováděna s pomocí odborníka. I když nastavíte generaci HBO 3 vlastními rukama, budete muset v každém případě zkontrolovat funkčnost systémů. Pokud je v této fázi zjištěna chyba, pak je upevnění nejen problematické, ale také nákladnější.

    V případě, že motorista stále chce nezávisle pochopit práci generací HBO 3 a naučit se je instalovat, je třeba prozkoumat speciální videa, která podrobně a jasně popisují celý proces.

    Časté členění tří generací HBO

    \ t

    Motoristé se často stěžují na nesprávné fungování přepínačů. Důvodem porušení přepínače 3. generace HBO může být jednoduchý kontakt, který odešel. To je způsobeno tím, že se kondenzát hromadí v redukci. Také na HBO poměrně často trhané trysky.

    Mezi hlavní nevýhody instalace plynových zařízení patří také zvýšení hmotnosti, a proto dochází ke ztrátě výkonu. NavícV autě to vyžaduje spoustu místa. Je také nutné vzít v úvahu skutečnost, že tok směsi plynů je mnohem vyšší, a proto jsou úspory nákladů relativně relativní.

    Instalace HBO, včetně třetí generace, je relevantní, pokud je automobil často používán například pro přepravu nákladu nebo pracuje v taxislužbě. V opačném případě je třeba zvážit alternativní způsoby úspory paliva.

    Je důležité vzít v úvahu skutečnost, že náklady plynárenských zařízení jsou poměrně vysoké. Náklady na jeho instalaci jsou v průměru kompenzovány za přibližně 5 let používání, s přihlédnutím k aktuálním cenám pohonných hmot, přičemž systém zároveň potřebuje opravu, protože se opotřebovává poměrně vysokou rychlostí. Proto instalace vždy zůstává čistě individuálním rozhodnutím.

    Závěr

    Třetí generace je považována za zastaralou a týká se pouze několika automobilů. Všechny tyto nuance by měly být důkladně promyšleny a projednány s odborníkem. Pokud se motorista rozhodl instalovat tento konkrétní systém, pak by instalace měla být provedena pouze s pomocí příslušného zámečníka, který bude schopen upozornit na všechny možné závady a provést důkladnou diagnostiku všech systémů, aby se zabránilo budoucím poruchám.