Plyn generující auta na dřevo: podstata designu, princip práce, proces tvorby vlastních rukou

Lidé vynalezli elektřinu, naučili se používat sluneční a větrnou energii, aby získali různé nerosty, jako je ropa a plyn. Většina z nich však stále spaluje dřevo v pecích. Tirsa a další dřevozpracující odpady lze použít, pokud na své dřevo vyrobíte plynový generátor. Mnoho mistrů dnes tato zařízení úspěšně využívá.

Obsah
  1. Princip provozu vozidla
  2. Podstata generátoru plynu
  3. Typy konstrukcí
  4. Vlastnosti zařízení
  5. Doporučení pro instalaci
  6. Výroba vlastních rukou

Zásada provozu vozidla

Generátorem plynu, který je charakteristický pro automobil na dřevě, je kamenivo, ve kterém je směs plynu extrahována. Pak se dostane do ICE, kde se provádí její spalování. V důsledku těchto procesů se vůz pohybuje. Při použití takového zařízení je třeba vzít v úvahu, žezabírá mnoho místa a vyžaduje použití přídavného zařízení- filtru, trubky a radiátoru.

Generátor plynu je zařízení, které přeměňuje strom na plyn. Každý ví, že plyn je alternativním zdrojem energie pro automobily. Potvrzuje to velký počet čerpacích stanic pro přečerpávání plynu. Je však nejen možné získávat palivo nezávisle, ale je také poměrně realistické. Palubní design je schopen produkovat tolik zdrojů, kolik potřebuje automobil. Je však jedna věc: horké palivo je méně účinné, zejména pokud jeobsahuje nečistoty. Proto je první věc, kterou musíte chladit, a pak vyčistit.

Po výstupu z jednotky se plyn pohybuje potrubím do filtru a poté do radiátoru. Během pohybu se zbaví prachu a kyselin. Navíc klesá jeho teplota. Při průchodu labyrintem se nečistoty ukládají na stěny ve formě kapalných nebo pevných částic. Díky speciálnímu momentovému plynu se připojí k kyslíku a jde do motoru. Pak směs dosáhne nejen nezbytného stavu, ale také zhasne v motoru. Poté plyn vstupuje do spalovací komory a způsobuje pohyb vozu.

Generátor plynu pro automobily v 1 den - video kurz

Zavěšení, interiér, motor a spojka vozidla zůstávají na svém místě. Jediný problém je, kde umístit plynový generátor a jak nakreslit potrubí, aby byl stroj podobný lokomotivě. Všechny tyto otázky by měly být před zahájením práce podrobně prostudovány.

Podstata generátoru plynu

Je zcela možné, aby se auto na dřevě dalo vlastníma rukama. Výroba plynového generátoru je však důležitým úkolem i jeho instalace. Pro začátek je důležité pochopit vlastnosti jednotky a podstatu procesu. Konstrukce samotná je prezentována ve formě zúženého dna válce. Obrazně ho můžete nazvat bunkrem, pohonem dřeva, který má válcovou část. V úzké polovině je spalování.

Samotné předvalky se snižují pod vlivem vlastní hmotnosti. To zajišťuje nepřerušovaný přívod paliva do zdroje spalování. AshZůstává ve speciální nádobě, která pravidelně čistí. Palivové dřevo je naloženo do poklopu shora.

Malé obrobky jsou pevně umístěny od roštu k víku. Ten je hermeticky utěsněn, aby se minimalizoval únik. Zařízení je pod napětím, po chvíli auto může jít po silnici.

Nezaměňujte otevřený požární návrh. Nutné pro spalování kyslíku po částech se přivádí speciální trubkou. Na protější straně je vývod plynu. V části přívod vzduchu, žádné aktivní spalování. Dřevěné předvalky jsou pyrolyzované - kouř na nízkém teple, aktivně oddělující hořlavou směs.

Dřevěné auto se vyrábí v Doněcku

.

Hlavním účelem plynového generátoru je získání topného plynu, který se nazývá oxid uhelnatý. Je to tato látka a bude hořet v ICE. Tento postup může být umístěn jako úplné a částečné spalování, během něhož vzniká oxid uhelnatý. Kromě toho se uvolňuje oxid uhličitý.Palivové dřevo při spalování ve styku s vlhkostí tvoří směs, která se skládá z:

  • methan;
  • neomezujících uhlovodíků;
  • oxid uhelnatý;
  • vodík.

Kromě toho při procesu spalování existuje výběr několika nehořlavých složek. Patří mezi ně:

  • kyslík;
  • voda;
  • oxid uhličitý;
  • dusík.

Typy konstrukcí

Existují tři typy generátorů plynu pro automobil. Pokud je kyslík dodáván ze dna a plynunahoře - to je přímočarý produkt. S podobným uspořádáním trysek se plynná směs uvolní při spalování kužele. V průběhu pohybu plynů skrz uhlí a kbelíky ze stromu dochází k návratu vzduchu a tepla. Poté, co obrobky projdou skrz směs horkého plynu, uschnou a připraví se na pyrolýzu.

Pokud se přívod kyslíku pro udržení spalování provádí na začátku úzké části násypky a směs plynů se zvolí zespodu, pak se tento typ zařízení nazývá reverzní nebo převrácený. Zapálení stromu se provádí uvnitř, nad zónou roštu. Potrubí pro výstup plynu jsou umístěny pod roštem. Podobný princip práce je podobný kolébce.

Existuje alternativní možnost - spalovací komora v generátoru zpětného plynu je omezena na speciální šikmou přepážku. Naproti tomu potrubí pro přívod kyslíku na zadní straně přepážky jsou výklenkem, ze kterého je odebírán plyn. Větve přívodu kyslíku a vypouštění plynu jsou umístěny na stejné úrovni. Vedení potrubí protíná násypku, takže podobná konstrukce se nazývá horizontální.

3) Generátor plynu na dřevě s rukama # 3

Přímé a horizontální generátory plynu se dobře osvědčily při použití rašeliny, dřevěného uhlí nebo koksu. Jasný druh zařízení je široce používán pro jízdu na suchém dřevěném rakytníku.

Vlastnosti zařízení

Charakteristickým znakem všech generátorů plynu je přenos oxidu uhličitého (oxidu uhličitého) rozkladem.uhlí V tomto případě poskytuje směs plynů přebytečný vzduch a mění se na oxid uhelnatý. Mezi výměníkem tepla a spalovací komorou je žádoucí mít cyklonový filtr. To je nezbytné k tomu, aby se směs plynu čistila od všech druhů mechanických nečistot. Podobné zařízení pojme až 90% létajícího prachu.

Radiátor hraje významnou roli. Při ochlazení se plyn stává koncentrovanějším a snižuje objem. To přispívá k dodávce více paliva do spalovacího motoru. Výkon motoru během provozu závisí přímo na teplotních indexech plynné směsi. To je způsobeno skutečností, že plyn je odolný vůči detonaci, takže je třeba ho ochladit, aby se zvýšila komprese.

Kompaktní filtr je jemný čisticí prvek vyrobený ze dvou plechovek. Uvnitř kontejnerů je minuvat a struska v granulích. Čistí plyn dobře. Ve spodní části filtru a výměníku tepla je nutné instalovat jeřáby. To je nezbytné pro kondenzaci páry. Po čištění a ochlazení plynné směsi padá rosa. Každých 200 km jízdy v kontejneru je asi 3 litry kapaliny.

Svařovací švy a spoje musí být utěsněny, protože v případě úniku, s neustálým přidáváním palivového dřeva, zůstane rychlost a výkon motoru na minimální úrovni. Smontovaný agregát musí být dobře zajištěn tak, aby se při pohybu nepohnul z vibrací.

generátor plynu na vozidle vlastníma rukama

Doporučení pro instalaci

Plynový motor na dřevo pro auto může být různých tvarů a velikostí. Pro tyto ukazatele neexistují určité požadavky. Je však třeba mít na paměti, že zařízení musí mít nutně tloušťku kovu nejméně 3 mm. Kde přesně nainstalovat design, každý motorista rozhodne nezávisle.

Při výběru místa je důležité vzít v úvahu nejen rozměry celé jednotky, výměníku tepla a filtrů a délku odboček potrubí. Je důležité, aby nakládání šarže paliva probíhalo přes kryt shora. Během tankování se motor provádí s mírným vypouštěním plynu. Pokud je ICE ztlumeno a zařízení pokračuje ve spalování hmoty, je načítání nové dávky doprovázeno výskytem velkého mraku.

Umístit takové zařízení je možné pouze mimo auto a nutně za ním. Důvodem je skutečnost, žestruktura by měla mít volný přístup . Čím delší jsou plánované vzdálenosti bez doplňování paliva, tím větší je velikost výrobku. Součásti zařízení musí být vyrobeny v souladu s velikostí bunkru.

Generátor plynu na vozíku lze umístit mezi kabinu a stranu řidiče. Za kabinou lze umístit potrubí, výměník tepla a filtrační prvek. Jemný filtr by měl být umístěn na opačné straně kabiny (za dveřmi spolujezdce). Pro pohodlné odstranění kondenzátu jsou pod filtrační vložkou jemného čištění odstraněny trysky a odvodňovací ventily.

U osobního automobilu se doporučuje instalovat jednotkuotevřená část K tomu můžete upravit botu, navařit přívěs atd. Vše záleží na vkusu a fantazii majitele. Nedoporučujeme instalovat zařízení do zavazadlového prostoru pod kapotou, protože při jeho provozu v interiéru vozu bude kouř a uhlíkový prach.

Generátorem plynu je agregát , kterým se vyrábí hořlavý plyn. Po vypuzení filtru a ochlazení chladiče se uvolní čistá a studená směs plynu. Oxid uhelnatý může nahradit klasickou palivovou variantu, která zajišťuje nepřetržitý provoz motoru. Motory na benzínové motory pracují s generátorem plynu bez výrazných ztrát na výkonu.

Vytváření vlastních rukou

Výroba jakéhokoliv zařízení začíná výkresem výkresu. Po prostudování podrobných informací má osoba představu o vnějším provedení jednotky. Pak zbývá převést svůj nápad do života.

Chcete-li, aby přístroj vypadal esteticky, vyberte dílysprávně. Pro jeho výrobu bude nutné:

  • barel o objemu 100 litrů;
  • nerezová ocel s hustým víkem na západkách;
  • potrubí s tlustými stěnami o průměru 15-16 cm a délce 30 cm;
  • hasicí přístroj;
  • ocelový plech v tloušťce 0,6-1 cm;
  • část topného tělesa pro domácnost.

Nejdříve musíte v horní části trubky vyplnit 5-6 otvorů. Stane se horní částí designu. K jednomu ze získaných otvorů byste měli navařit trubku pro přívod kyslíku. Zbytek bude plyn. V dolní částije nutné svařovat děrované dno z nerezové oceli. Roštový díl bude uvolněn, na kterém bude uloženo uhlí. Prach bude protékat otvory.

Z vnitřní strany výsledného skla se svařuje kužel z kovu pro přivádění uhlí. Poté svařte plech s otvorem, jehož velikost se shoduje s vnitřním průměrem trubky. Konstrukce by měla být kolmá k horní části trubky. List bude v dolní části bunkru. Tyto funkce budou fungovat špatně.

Výsledná šarže se umístí do sudu a přivaří se tak, aby zůstalo místo pro popel pod ní a hrdlo závrtu se položí nad hlaveň. Pak jeden z otvorů musí být připojen ke spalovací komoře a připojit přívodní potrubí kyslíku. Dále v horní části svarového plechu, který překrývá rozdíl ve velikosti dutin krku a sudů. Design je připraven.

Uskutečnit auto na dřevě vlastníma rukama není tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Postup vyžaduje spoustu času a úsilí. Pro kvalifikovaného čaroděje, který je připraven experimentovat a nebojí se obtíží, je to skutečná výzva. Je velmi důležité podrobně prostudovat zařízení a princip produktu, stejně jako správně sestavit jeho výkresy.

Generátor plynu - série 2 (jednoduchá) úspěšná verze - 2 (schéma +)