Pás pro pračku: tipy pro výběr + návod na výměnu vlastních rukou

Každodenní život je bez technologického pokroku dlouho nemyslitelný, značně zjednodušuje život. Jedním z těchto zařízení je moderní pračka. Jednotka má komplexní konstrukční strukturu a důležitou roli hrají i ty nejmenší části. Například popruh pro pračku při poruše může jednoduše zastavit celý postup praní. Výměna nebude fungovat vybráním správného modelu.

Obsah
  1. Hodnota průchodu
  2. Jak vybrat správný pás
  3. Rozdíly mezi pohonnými jednotkami
  4. Co potřebujete vědět při výběru?
  5. Určete známky poruchy
  6. Hlavní příčiny problému
  7. Pravidelné přetížení nádrže
  8. Nespolehlivé upevnění /přerušení kladky
  9. Co dělat, když jsou porušena ložiska?
  10. Video instrukce pro výměnu pásu

Hodnota předávacího převodu

Všechny komponenty v pračce jsou propojeny a při poruše jakéhokoli prvku se praní praskne nebo zcela zastaví.

Řemenový převod - spojka mezi motorem a řemenicí. Jedná se o koordinovanou práci tohoto webu, která obnovuje pohyb bubnu při provádění specifikovaného režimu praní. Pokud se mechanismus součásti odtrhl nebo roztrhl, stroj přestane plnit svůj účel.

Pásový převod není součástí všech modelů praček. Společnost LG například vyrábí produkty s přímým pohonem. Výrobce tvrdí, že tato technologická technikapomáhá snižovat vibrace při práci

Po naložení válcového válce a instalaci požadovaného mycího programu tento proces vypadá takto:

  • Zadní část bubnu, opatřená třecí kladkou (vizuálně se jedná o kovové kolo), s prohloubením celého obvodu působící síly, působí síly tření z napětí pružného pásu.
  • Elektromotor má také kladku, ale menší průměr. Systém dvou kroužků je spojen s řemenovým pohonem, jehož hlavním účelem je převod krouticího momentu z motoru na buben.
  • Během reprodukce točivého momentu motoru se dosáhne rychlosti 5000-10 000 ot /min. Tento ukazatel je poměrně velký, a proto podléhá redukci.
  • Aby se snížil počet zatočených světelných prstenců s velkým průměrem, má pevné upevnění k hřídeli bubnu.
  • V důsledku takového rotačního přechodu z menšího na větší kolo se útlum sníží na 1000-1200 ot /min.
  • Významný vliv na užitečný přenos námahy je dán tahovým faktorem pásu. Nadměrné tahové síly pro maximalizaci přenosu točivého momentu.

    To však výrazně urychluje opotřebení nejen samotných pásů, ale také kladek, ložisek, olejových těsnění a os, jimž čelí.

    Zesílená třecí síla, která se vytváří se silným tahem průchodu v pračce, vede k výraznému přehřátí pohyblivých uzlů

    .

    Je-li situace opačná a napětí je slabé, popruh se posouvá na kladkách. Třecí interakcepovrchy znamenají leštění příslušných mobilních částí. Důsledkem tohoto procesu je významné zhoršení adheze.

    Pouze díky vysoké pružnosti pružného pohonu jsou oba procesy kompenzovány a elektromotor pracuje ve správných podmínkách. K tomu však musíte správně vybrat požadovaný model pryžové části.

    Jak vybrat správný řemen

    Hlavním úkolem při výběru předávacího převodu je nalezení podrobností o značení, například 1046 H7, 1100 J4 atd. V podstatě se jedná o čtyři číslice a latinské písmeno s číslicí. Podobná označení by tedy měla být na novém detailu.

    Rozdíly mezi pohonnými jednotkami

    Mimo tyto prvky konstrukce se liší nejen v provedení barev, ale také ve vlastnostech běhounu, délce, počtu klínů a také při procesu výroby materiálů.

    Existují pouze dva hlavní typy předávání, ale mezi profilem průřezu jsou rozdíly:

    • monoklinika pro pračky zahraniční výroby mají průřez 3 L, domácí - Z a A;
    • polyklinický (ozubený) pro velké zařízení - J, pro malé - H.

    Vizuálně lze rozlišit hloubkou toků. Tento druh detailů zpravidla umožňuje přenos největšího výkonu, protože vozidlo má lepší součinitel spojky. Maximální vysílací výkon dosahuje 100 kW.

    Počet proudů v hraně převodovky pohonu se může pohybovat od 3 do 8 a koleje od 3 do 9 kusů. Vzdálenost mezi pruhy v profilu tvaru J je 2,34 mm,Ve tvaru H - 1,6 mm.

    Pokud vezmeme v úvahu průchod v-terminálu v sekci - má lichoběžníkový tvar, s úhlem profilu 400, a proužek vypadá jako několik lichoběžníkových čar postupně uspořádaných na širší straně

    Pásy závěsného motoru jsou také klasifikovány v závislosti na typu tuhosti - pružné a tuhé. První z nich jsou ideální volbou pro nové modely praček, protože mají schopnost protáhnout se.

    Tyto vlastnosti umožňují dosáhnout pevné uchopení motoru a nádrže. Nemají však schopnost přizpůsobit napětí.

    Pokud se v pračce používá jeden monoklonální pás, v tomto případě nebude na hřídeli motoru žádný zvláštní závit. Tato možnost je však neobvyklá

    .

    Tvrdé popruhy se naopak prakticky neroztahují. Před instalací je nutné nastavit polohu motoru vzhledem k nádrži. Taková variace je vzácná a lze ji nalézt pouze na starých modelech technologie.

    Dekódování označení řemenového pohonu 1270 J3 pro pračku: délka pásu 1270 mm, profil profilu J, počet klínů 3

    Parametr délky je také významný při výběru dílu. Ve značce je toto číslo označeno čísly před profilem profilu a počtem klínů.

    Kromě výše uvedených vynikajících vlastností jsou hnací řemeny vyrobeny z pryže nebo polyuretanu. První variace má vysoký stupeň pevnosti, avšak ovlivňuje nízký koeficientstrie ve srovnání s polyuretanovým vzorem.

    Druhá možnost se snadno instaluje, ale stupeň opotřebení je rychlejší než trvanlivý pryžový výrobek. Typ automatické pračky označuje zpravidla požadovaný typ řemenu, protože kolík motoru je ostrý právě pod jeho profilem.

    Co potřebujete vědět při výběru?

    Není vždy možné číst označení pásu, například s dlouhým použitím kódování lze jednoduše zničit. V takové situaci, vybrat potřebné kování, věnujte pozornost základním parametrům, které jsou popsány níže.

    Nejprve se zohlední délka spojovacího prvku. Pokud je volba provedena nesprávně a získaný popruh bude kratší nebo naopak delší než předchozí, bude buď přerušen, nebo bude během práce neustále vzlétat. V tomto případě je nepravděpodobné, že technologie bude plně využita.

    Klínový řemínek se skládá z následujících částí: kord - nosná vrstva, umístěná přibližně ve středu hmotnosti sekce, základna - gumové vrstvy pod šňůrkou, obal - několik vrstev pogumované tkaniny

    Rovněž je třeba vzít v úvahu profil úseku - tvar písmene H nesedí na motoru, ostří do tvaru písmene J. Ale počet klínů nemusí být vzat v úvahu.

    Například pásy s podobným označením 1130 N6 a 1130 N7, 1276 J4 a 1276 J5 jsou téměř identické. Výrobek s větším počtem klínů bude širší. Díky tomu klesá pravděpodobnost uklouznutí.

    Všechny modely praček Samsung používají pásy se stejným profilem adélka - 1270 J. Pro úzkou technologii byly použity třídílné komponenty s kódem 1270 J3, pro střední a široké 1270 J5.

    Identifikujte známky členění

    \ t

    Pokud se popruh pohonu stane nepoužitelným, majitel zařízení ho bude brzy moci pozorovat. Nicméně, aby se zjistilo, že problém je přesně v uzlu přenosu je poměrně složité, protože pohon hardware je umístěn v těle technologie. Je však možné zjistit skutečný důvod charakteristických znaků.

    Díky technologickému vývoji je většina praček vybavena digitálním displejem. Pomocí systému autodiagnostiky může uživatel vidět kód členění a dešifrovat jej pomocí přiloženého návodu

    .

    Ve většině případů samotná technika určuje povahu poruchy a pomocí displeje nebo osvětlených tlačítek informuje uživatele. V závislosti na výrobci a úpravě přístroje instrukce specifikuje dekódování chybového kódu.

    Pokud se z nějakého důvodu jednotka nerozbije, rozstřikovaná, roztržená nebo roztažená část v následujícím textu ovlivní provoz pračky:

  • Po výběru režimu praní se spustí program, běží odpočítávání, motor je v chodu, ale nádržka neuvolňuje vratné pohyby.
  • Stejné časové intervaly mezi zvukovým bzučákem motoru a jeho úplným zastavením.
  • Spustí se zvolený režim praní, motor běží nepřetržitě, pak je systém zcela nečinný bez možnosti předčasného ukončení procesu stisknutím kláves.zrušit program.
  • Otáčení bubnu se provádí bez přerušení.
  • Všechny výše uvedené značky označují potřebu výměny řemenového pohonu. Aby se zabránilo opakování tohoto druhu potíží, stojí za to podrobně zvážit příčiny, které přispívají k poruše, zejména pokud se pravidelně opakují.

    Hlavní příčiny selhání

    Když se spojka motoru a bubnu spouští poprvé, není to vždy příčinou vážného poškození. To je možné s nadměrným zatížením prádla. Současně není obtížné instalovat pás.

    Pokud se však sklouznutí převodovky neopakuje poprvé, může být porucha významnější. Podrobněji pochopíme všechny poruchy a způsoby jejich odstranění.

    Pravidelné přetížení nádrže

    Hlavním důvodem rychlého opotřebení převodové jednotky je často časté přetížení spodního prádla. Pračka, ve které je nádrž určena pro nakládání 7 kg, není určena k pravidelnému používání maximální možné hmotnosti. Během tohoto režimu se zvyšuje zatížení na popruhu.

    V rozporu s doporučeními výrobce provozu pračky mohou nastat různé poruchy, včetně nevyváženosti převodovky

    .

    Pokud majitel zařízení naloží buben o 25-30% menší než je jmenovitá hmotnost uvedená v instrukci, pak životnost nejen jednotlivých částí, ale i celé jednotky bude mnohem vyšší.

    Porucha bezpečného připevnění /kladky bubnu

    PokudMluvit prostým jazykem, pak kladka pračky - kulaté železné kolo s pletacími jehlicemi, umístěné za bubnem. Je na něm, že nosí popruh. Celý mechanismus je poměrně primitivní, ale spolehlivý a efektivně plní své funkce až do okamžiku selhání.

    Levné modely domácích a čínských výrobních prádelen často mají nekvalitní díly. Zakřivená řemenice může být namontována v procesu montáže, je také možné vizuálně zaznamenat kovové nerovnosti na novém detailu. Na vadném kole je převodovka pásu vymazána doslova přes 6 praní

    Vzhledem k tomu, že proces praní se provádí pomocí motoru přenášeného pásem na řemenici, jedná se o uzel vysílání a je slabým článkem mechanismu.

    Časté uklouznutí pásu však může být způsobeno poruchou rotujícího kola. V procesu praní /odstředění můžete vidět pomalé otáčení bubnu.

    Zkontrolujte stav kola bez demontáže. K tomu je třeba provést následující:

  • Je nutné odstranit zadní stranu skříně.
  • Nyní vytáhněte popruh: pro to musíte jít s levou rukou, nasměrovat své úsilí na sebe, a právo posouvat kolo, pohon sám je kluzký.
  • Dvě ruce jsou odebírány po stranách řemenice a vytvářejí lehké bodavé části. Můžete tak zkontrolovat kvalitu fixace.
  • Vyloučit pravděpodobnost manželství na povrchu prováděném ručně a vizuálně zkontrolovat předmět deformace.
  • Pokud byly během inspekce zjištěny závadyPoložka musí být nahrazena novou. Pokud necháte všechno, jak to je, je pravděpodobné, že popruh bude muset být vyměněn více než jednou za pár měsíců.

    Chcete-li jednotku vyměnit, musíte nejprve odebrat starou instanci. Tento proces však není nejjednodušší - montážní šroub, na kterém je kladka osazena, dále zpracován těsnícím tmelem, ale o něco později.

    Na začátku opravy je nutné přístroj odpojit od sítě, odtoku a vodovodu. Pomocí křížového šroubováku vyšroubujte šrouby, které upevňují zadní stěnu.

    Poté pomocí výše popsané metody demontujeme řemenový pohon. Když vezmeme malý dřevěný klín, je nutné ho upnout do křížového kola. To je nutné pro znehybnění mechanismu při odšroubování šroubů.

    Aerosolové mazivo je nutné k odstranění vlastností těsnící hmoty, takže po vyprání šroubu je nutné chvíli počkat na úplné rozpuštění těsnicí hmoty

    .

    Pro odšroubování centrálního šroubu je třeba pájecí lampu vypálit do zarudnutí. Tento lubrikant by pak měl být ošetřen mazivem, například WD-40 nebo podobným technickým aerosolem.

    Po krátkém časovém okamžiku nasaďte klíč na šroub a odšroubujte jej, lehce ho zatlačte.

    Vypadá to jako úplný proces navíjení bubnové kladky. Tato oprava však není vždy dokončena. V některých případech může být příčinou problémů s převodem pásu motorové kolo

    .

    Po demontáži se zjevnými závadami na kolezmění se na novou položku. Pro tuto řemenici je nošena na hřídeli bubnu, šroub je ošetřen tmelem a zašroubován pomocí klíče.

    Nyní přejdeme ke stupni výměny pásu. Nejprve nasaďte pásek na motor a pak zatáhněte za velký kruh bubnové řemenice, zatímco otáčejte proti pohybu ve směru hodinových ručiček a postupně stohujte v dodaných drážkách.

    Na konci zkoušky zkontrolujte hustotu kování s několika otáčkami kola - jeho průběh musí být těsný. Poté musíte zadní kryt otočit do původní polohy a upevnit šrouby.

    Co dělat, když jsou porušena ložiska?

    Existují případy, kdy příčinou letového pásu je vychýlení bubnu v důsledku poruchy nebo deformace ložisek.

    V důsledku toho může uživatel slyšet nepříjemné zvuky v procesu praní: vrzání, klepání, nepochopitelný hluk. V tomto případě se zvukové efekty časem zvyšují. Důvody rozbití této části jsou pouze dvě:

  • Opotřebení těsnění, která nakonec teče a voda vstupuje do ložiska. Část je tak pokryta korozním bombardováním.
  • Dlouhodobé používání pračky. Klasický faktor opotřebení.
  • Celý proces opravy je poměrně komplikovaný, ale finančně odůvodněný, - náklady na průvodce budou stát 30-50% nákladů na novou jednotku.

    Nejprve se odstraní kryt, připevní se ke dvěma šroubům za pračkou a poté na zadní stěně. Také je třeba odstranit dávkovač mycích prostředků a ovládací panel.

    Po, s pomocíOdpovídající nástroj, přední manžeta závěsu je odstraněna z poklopu a samotná omezující část je vytažena z pouzdra.

    Každý model pračky může mít různé modifikace manžety. K vyjmutí svorky lze použít šroubováky nebo šroubováky

    Nyní odšroubujte skříňku dveří a společně s čelním panelem odstraňte všechny díly. Poté provedeme demontáž dávkovače z bubnu, který vychází z bubnu.

    V tomto procesu je nutné odstranit všechny části překážek, uvolnit hadicovou svorku a sejmout.

    Uzamykací systém je zajištěn dvěma šrouby. Při šroubování jednou rukou je nutné držet aretační zařízení mezi manžetou a stěnou poklopu. Po zašroubování hladce vyjměte díl z vnitřní strany stroje

    .

    K odstranění protizávaží nádrže odšroubujte upevňovací šrouby šroubováku. V různých modelech praček může být jeho umístění z přední i zadní strany.

    K odstranění protizávaží stačí nejprve upevnit upevňovací prvky a poté je odšroubovat. U většiny modelů je zatížení fixováno čtyřmi šrouby

    .

    Jdeme-li do topného systému - Tena, je třeba fotografovat kabeláž pro správné spojení na zadní sestavě.

    Přišroubování upevňovacích prvků provádíme jeho extrakci z článku zavěšením šroubovákem. Potrubí, přivedené k nádrži a možné kabely jsou také odpojeny.

    V závislosti na úpravě mycí jednotky bude topné těleso umístěno buď dopředu, nebopozadu. Ve většině případů je upevněn jednou maticí

    Dalším krokem je odstranění hnacího řemene. Veškeré vodiče umístěné na motoru musí být odpojeny. Potom otočením šroubů upevněte elektromotor, vyjměte jej.

    Stejným způsobem jsme se starali o šroubové upevnění tlumičů. Vpravo a vlevo od nádrže jsou odstraněny pružiny. Odpojení trubky hadice od nádrže lze odstranit.

    Vyčerpaná nádrž by měla být umístěna na stůl a poté ji dále rozebírat. Vzhledem k tomu, že gumová manžeta je s největší pravděpodobností zkažená a měla by být vyměněna

    Nejdříve odstraníme manžetu - tato část se může změnit. Je však nutné předem označit značku v místě jejího umístění.

    Kladku demontujeme - tento postup je podrobně popsán v předchozí části. Po tom, musíte zkusit svou ruku, abyste utopili hřídel uvnitř nádrže. Pokud se pokus nezdaří, zopakujte s použitím gumové pálky. Nyní je nádrž rozdělena na dvě části.

    Západky nebo šroubové spojení se často používají k zajištění dvou polovin nádrže. Po oddělení můžete získat buben

    Po oddělení nádrže a po přijetí bubnu se důkladně zkontroluje stav příčky, průchodek a hřídele. V případě, že po poruše ložisek bylo provedeno pravidelné používání pračky, je možné se z těchto částí vyřadit.

    Pomocí kladiva a sekáče vylomte ložiska. Celý proces však musí být proveden s okrajovýmdejte pozor, abyste nenarušili nádrž. Spadlé díly by měly být dva - těsnění a ložiska.

    V místech, kde jsou ložiska upevněna, se obvykle shromažďuje velké množství nečistot, takže musí být důkladně vyčištěny a ošetřeny mazivem

    .

    Místa, kde byla ložiska instalována, jsou ošetřena speciální směsí, například univerzálním lithiovým mazivem "Litol 24". Na stejných místech vkládáme nová ložiska a klademe je podobně.

    V konečné fázi vyrábíme sbírku nádrže a samotnou pračku. V tomto případě by měl být spojovací šev na nádrži a těsnění také mazán, pouze těsnicí materiál s vodotěsnými vlastnostmi.

    Video instrukce pro výměnu řemene

    Toto video podrobně popisuje základní parametry nezbytné pro správný výběr přenosu pásu do pračky, jakož i možné příčiny poruchy tohoto uzlu:

    Popruh v křesle můžete vyměnit sami. Jak to udělat správně vyzve video tutorial:

    Nejtěžší problém spočívá v tom, že napomáhá snížit nebo přerušit převodový řemen a může se skrývat ve vadných ložiskách. Jak je nahradit Zjistěte si příběh:

    Pokud je porucha pračky v článku, který spojuje buben a motor, je nutné zodpovědně reagovat na výběr příslušných údajů o značení. Proces nahrazení předávacího přenosu je poměrně jednoduchý, avšak doprovodné závažné poruchy mohou tento proces značně zkomplikovat. Proto, pokud se provádí demontáž nádrže, je lepší fotografovat všechny podrobnosti pro dalšísprávná montáž rotačního mechanismu.