Můžete nosit lednici lháním? Pravidla a normy přepravy chladniček

Při nákupu nového vybavení nebo nucené změně bydliště je důležitým bodem přeprava chladicích zařízení. Porušení pravidel organizace této akce je spojeno s poškozením a rozpadem drahých zařízení. Tak, aby po pohybu zařízení zůstaly neporušené a bezpečné, je nutné předem pochopit, jak je správně umístit do těla přepravy a mohou být neseny lednicí.

Obsah
  1. Proč ustanovení hrají důležitou úlohu
  2. Jak připravit zařízení pro pohyb
  3. Přehled možných dopravních prostředků
  4. Pravidla přepravy ve svislé poloze
  5. Svahy dopravy pod svahem
  6. Doporučení pro horizontální umístění
  7. Nebezpečná lodní doprava je nebezpečná
  8. Video materiály o přepravě chladniček

Proč toto ustanovení hraje významnou úlohu

\ t

Chladicí zařízení různých značek pracuje na podobném principu. Chladicí systém je uzavřený okruh sestávající z množství tenkých trubek.

Obvykle se dělí na dvě části: výparník umístěný uvnitř a kondenzátor namontovaný na vnější zadní stěně. V podstatě jsou tyto komponenty realizovány ve formě cívky, která přispívá k efektivní absorpci a návratu tepla.

Operační systém chladničky je naplněn freonem, který se kontinuálně pohybuje trubicemi a střídavě mění svůj celkový stav. Cykly chlazení probíhají podle stejného schématu:

  • plynné chladivo se čerpá z výparníku a vstupuje do kompresoru;
  • látka je stlačena a pod vysokým tlakem odeslána do kondenzátoru;
  • Během kondenzace se freon přemění na kapalinu a ochlazuje, čímž se zahřívá do okolního prostředí;
  • , kapalina prochází odvlhčovačem a směřuje k výparníku, vstupuje do ní úzkou kapilární trubkou;
  • pokles tlaku chladiva, což způsobuje jeho třepání;
  • odpařování v plynu, Freon absorbuje teplo z vnitřních komor, rovnoměrně chladící prostor.

Pak pár freonů opět vypustí a cyklus se opakuje. Úloha hlavního funkčního prvku v procesu patří kompresoru. Čerpadlo chladiva, vytváří potřebný tlak v každé části systému a je zodpovědné za nepřerušovaný přenos tepla zevnitř spotřebiče ven.

Stabilní a tichý chod motoru je podporován zavěšením na rámu a ponořením do oleje.

Kompresor je umístěn v kovovém pouzdře a je instalován na zadní straně zařízení mezi kondenzátorem a výparníkem. V moderních úpravách je téměř neviditelný, protože výrobce skrývá zařízení pro zeď

.

Jakékoli poškození systému trubek, přemístění nebo odtržení kompresoru ze zavěšení vede k závažným poruchám, které vyžadují obtížné opravy.

Pro narušení normální funkce chladicího systému je nejjednodušší způsob přepravy výrobku. Proto je třeba k takové otázce přistupovat maximálněodpovědnosti.

Jak připravit zařízení pro pohyb

Slavný spisovatel Scott Westerfeld v jednom ze svých románů popisuje pohyb jako hroznou věc, po které nikdy nevíte, kde najdete a kde ztratíte. A to je vlastně případ - nesoucí majetek z jednoho bodu do druhého, existuje obrovské riziko poškození nebo ztráty něčeho.

Aby se předešlo těmto problémům, je nutné správně naplánovat proces, pečlivě zabalit náklad a bezpečně jej upevnit uvnitř vozíku.

Nejvhodnější je umístit zařízení do tovární krabice. Pokud není zachován, pak může být jednotka zabalena do tvrdého papíru, kartonu, speciální bublinkové fólie. Přeprava bez řádného balení je přísně zakázána

Je-li chladnička nová, musí její výrobce dbát na její spolehlivé a bezpečné balení ještě před tím, než zařízení vstoupí do skladu.

Je-li plánováno přepravit jednotku, která se již používá v zemědělském podniku, je nezbytné ji předběžně připravit na tuto odpovědnou operaci. Před zahájením přípravných prací obvykle probíhají v průběhu dne a dodržují se tyto pokyny:

  • uvolnit mrazicí prostor a chladicí skříň z dostupných výrobků;
  • odpojte spotřebič od sítě a počkejte na úplné odmrazení;
  • jemně opláchněte vnitřní a vnější část zařízení neutrálním čisticím prostředkem (optimální volbou je teplý mýdlový roztok);
  • dostat všechny police, výklenky, krabice a balkony, balení každé položky jednotlivě v segmentuměkká tkáň nebo papír;
  • Vypusťte vodu a vnitřek důkladně vysušte.

Kompresor musí být upevněn přepravním šroubem nebo lanem. V opačném případě může ze silného otřesu, vibrací a šoku snadno vzlétnout z místa.

Drát je pečlivě připevněn k kompresoru lepicí páskou. U nestandardních modelů chladniček, které neprocházejí štěrbinou, se dvířka odstraní nebo se odstraní závěs dveří.

Dveře zařízení jsou navíc dodatečně zajištěny měkkými páskami, natřenou páskou nebo normálním lanem. Toto je děláno zajistit to oni ne náhodně se otevřou a nejsou roztrhaní kvůli náhlým pohybům

\ t

Stahování můľete spustit pouze po vąech popsaných procesech. Ignorování alespoň jednoho z nich často vede k nesprávnému provozu zařízení v novém místě. Aby se jednotka přesunula z místnosti do auta a naopak, musí být zapojeni alespoň dva lidé.

Vozík, paleta s koly nebo speciálními pásy pomůže tento úkol zmírnit. V souladu s normami přepravy je zařízení přepravováno ve vzpřímené poloze. Při nakládání a vykládání zařízení v přívěsu nebo karoserii by mělo být hladce a pečlivě zabráněno prudkým otřesům a otřesům. Tímto způsobem nelze manipulovat s klikou dveří.

Přehled možných dopravních prostředků

\ t

Bez ohledu na rozměry konkrétního modelu, odborníci důrazně doporučují, abyste přepravovali jakoukoliv chladničku v nákladním vozidle a umístili ji přísně vzpřímeně. Ale nejsou vyloučeny případy, kdy není možné přepravovat zařízení z důvodu omezeného vnitřního prostoru vozu. Ve skutečnosti existují tři způsoby umístění: stání, naklánění a lhaní.

Pravidla přepravy ve svislé poloze

Přeprava chladničky stojí - nejsprávnější varianta, kterou výrobci zdůrazňují v přiložené dokumentaci. Zajišťuje bezpečnost vnitřních součástí stroje a jejich normální pracovní kapacitu v budoucnu.

Optimální výška desky ve voze je 2 metry. Pokud je plánováno nést chladničku v osobním automobilu, nestojí za to snažit se ji umístit svisle do kufru nebo na střechu. Vhodnější možností je umístit spotřebič na zadní sedadla

.

První věc připravená k přepravě jednotky je pečlivě převedena a vložena do auta. V kabině je pevně upevněn na určeném místě pásy a přídavnými dorazy, což zabraňuje nechtěným posunům při prudkém brzdění, výmolech a otocích. Opět se kontroluje spolehlivost upevnění dveří.

Při přemisťování zařízení v horních patrech je nutné zajistit, aby byl kompresor vzadu. V popředí v procesu zvedání žebřík otevírá ventil, který drží olej. Kapalina vstupuje do potrubního systému, což špatně ovlivňuje produktivitu chladu

.

U dvoudveřových modelů je páska lepena na čtyřech místech. Mezi vnitřkem kabiny a tělem přístroje umístěte jakýkoliv improvizovaný materiál, který bude fungovatAbsorpční funkce na silnici a chrání před poškozením barev: pěna, lepenka ze starých krabic, několik vrstev husté látky.

Slim přepravní svahy

\ t

Bez schopnosti používat vůz s vysokým vozem je obtížné přepravovat chladničky delší než 1,75 m ve vzpřímené poloze. Pokud se přístroj nevejde do kabiny v plné výšce, smí se instalovat pod mírným sklonem. Úhel sklonu nesmí překročit 40 stupňů.

Když je chladnička umístěna v této poloze, měla by být dobře upevněna, umístěna na boku a pod ní co nejvíce materiálů, aby vibrace zhasla.

S vozidlem manipulujte opatrně a opatrně. Je důležité, aby řidič jezdil s minimální rychlostí a pokud je to možné, projížděl nejmenšími výmoly a jámami na silnicích.

Doporučení pro horizontální umístění

Na otázku, zda lze chladničku umístit do kabiny, odborníci dávají smíšené odpovědi. V pokynech drtivé většiny výrobců chladicích zařízení se uvádí, že to nelze provést, protože existuje vysoká pravděpodobnost poškození.

Při přepravě nové jednotky nesmíte zapomenout vyjasnit doporučení výrobce týkající se přepravy konkrétní chladničky. Některé továrny si vyhrazují právo odejmout záruku, pokud je přepravována ležící

.

Velitelé oprav domácích spotřebičů tvrdí, že je to docela možné, ale pouze na ne příliš dlouhé vzdálenosti,s ohledem na některé nuance a, jak se říká, na vlastní nebezpečí.

Statistiky však nejsou tak smutné: v 10 případech se důsledky objevují ve třech z nich. A rychleji jsou spojeny s hrbolatou silnicí, neopatrným nakládáním a poreno, nedostatkem dobré montáže dílů, než s polohou zařízení.

Položte jednotku vodorovně na správnou stranu. Strana, na kterou vycházejí trubky kompresoru, by se měla podívat nahoru.

Další způsob umístění může vést k vypouštění oleje, který pak vstupuje do oběhového systému a ucpává kapilární trubku.

Pokud se trubice rozbíhají v různých směrech nebo nejsou viditelné, můžete umístit chladničku na pravou nebo levou stranu. Nedoporučuje se umístit zařízení na zadní a přední část - je to nebezpečné pro motor, konstrukci dveří, ohrožuje tepelně izolační izolaci

Je třeba mít na paměti, že přeprava ve formě lhaní je vysoce nežádoucí pro dva typy zařízení - staromódní chladničky vyráběné v Sovětském svazu a nové modely s vestavěným systémem NoFrost.

Sovětské jednotky s dlouhou životností a vysokou zátěží jsou vybaveny velmi těžkým motorem, snadno se třepáním z upevňovacích prvků během procesu třepání, který je nevyhnutelný na silnici.

V moderních výrobcích vybavených inovativní technologií se kompresor často vzdaluje od zabudované vnitřní pružiny. V důsledku toho dochází k úplnému selhání nebo částečnému porušení kompresoru, které se projevuje jako hluk třetí strany a klepání.

Co je nebezpečné, je špatnédoprava\ t

Nedodržení pravidel přepravy chladničky, majitelé zařízení čelí mnoha nepříjemným následkům.

Nejčastější příčinou paniky je, když po instalaci na nové místo a připojení k síti zařízení odmítne pracovat nebo je nefunkční.

Nezařazujte jednotku ihned po vstupu do místnosti. Olej v motoru rychle zhustne v mrazuvzdornosti. Aby se olejová směs zahřála a odpařila vytvořenou kondenzaci, trvá několik hodin

.

To je nejčastěji způsobeno smícháním produktů opotřebení s olejem, což vyvolává rušení motoru v již provozovaných jednotkách.

Důvodem může být také skutečnost, že olej, který byl během přepravy vypěstován, ještě neměl čas zcela vrátit do kompresoru. Na druhé straně se nespustí bez dostatečného mazání.

Ve ​​většině případů je možné se s tímto problémem vyrovnat bez ztráty, a to tak, že technika se usadí a aklimatizuje: 8-16 hodin po horizontální přepravě, 2-4 hodiny za teplého počasí a 4-6 hodin v mrazivém zimním období. Čím delší a těžší je cesta, tím více času trvá na neklidný odpočinek.

Bez zkušeností a znalostí je žádoucí zavolat tým specialistů k diagnostice a odstranění poruch. Nepochopení zásahu do konstrukce stroje pouze zvýší rozsah problému a zkomplikuje další opravy

Pokud po určité době lednicePracuje nesprávně, má smysl mluvit o závažnějších faktorech, které jsou mimo provoz.

Jedním z typických poruch je únik freonu způsobený odtlakováním a různými mechanickými poškozeními způsobenými nesprávnou přepravou zařízení. To je určeno několika rysy:

  • kompresor pracuje, ale produktivita zařízení za studena je znatelně snížena;
  • zařízení není zapnuto, ale kamera pracuje s osvětlením;
  • po startu začne jednotka fungovat, ale brzy se vypne;
  • spouští zvukový nebo světelný indikátor indikující kritické zvýšení teplotních indexů uvnitř jednotky.

Po zjištění podobných značek je nutné najít místo, kde došlo k úniku, vyměnit odtokový filtr a naplnit zařízení freonem. Tato operace je poměrně komplikovaná a nebezpečná, takže je lepší se s ní nesnažit vyrovnat sám.

Dalším okamžikem, který může ovlivnit provoz chladničky, je selhání kompresoru. Při přepravě kontaktů jsou často rozbité a létající pružiny, držte rotor. Z tohoto důvodu se zařízení nemusí zapnout úplně přestane pracovat jeden z jeho oddělení, tam je charakteristické klepání motoru.

Protože kompresor má neoddělitelnou konstrukci a musí být nahrazen novými, je pravděpodobné, že opravy budou drahé.

Video materiály o přepravě chladniček

Jak správně zabalit chladničku před odesláním:

Poradenství v oblasti přepravy a vyjasnění vlastnostízařízení zařízení:

Při koupi nové chladničky pro domácnost nebo při přestěhování do jiného místa bydliště musíte přemýšlet o všech možných nuancích a řádně zorganizovat její přepravu. Z toho závisí nejen zachování estetického vzhledu technologie, ale i její stabilní a řádná práce v budoucnu.