Jak zkontrolovat systém rozdělení klimatizace kompresoru: diagnostika + doporučení pro opravu

Významnou součástí rozdělovacího systému je samozřejmě chladicí kompresor. Právě díky této složce technologického schématu domácnosti nebo jiného stroje, který získává účinek chlazení, jakož i účinku zvlhčování vzduchu.

Pokud se ukáže, že kompresorová jednotka z nějakého důvodu nefunguje, dělený systém se v podstatě změní na obyčejný větrný mlýn. Požadovaný účinek takového "mlýna" již není získáván a majitel systému má právo přemýšlet o opravě.

Abyste však mohli opravit, musíte vědět, jak zkontrolovat kompresor klimatizace, aby se systém rozdělil na poruchu. Zvažte tento úkol.

Obsah
  1. Hlavní složka klimatizačního systému
  2. Příznaky selhání kompresoru
  3. Ověření přístroje v závislosti na závadě
  4. Problém č. 1 - vysoká úroveň mechanického hluku
  5. Problém č. 2 - přetečení nebo nedostatek freonu
  6. Problém č. 3 - žádný start chladicího kompresoru
  7. Problém č. 4 - propojení vinutí statoru
  8. Tipy pro opravu techniky
  9. \ t
  10. Závěry a užitečné video k tématu

Hlavní složka klimatizačního systému

Chcete-li začít stručně o chladicím kompresoru, jako moduly, které tvoří součást klimatizace. Toto zařízení se vztahuje k elektromechanickým zařízením, jehož charakteristickým rysem je úplné utěsnění vnitřního obsahu.

To znamená, že v případě jakýchkoli mechanických (elektrických) závad můžete takové zařízení jednoduše odebrat, rozebrat, tolikostatní se dostanou do vadného uzlu. Vše je zde mnohem složitější.

Proto v případě vážné poruchy chladicí kompresor rozděluje systém snadněji na nový, než aby se pokusil opravit.

Příklady výkonu kompresorových agregátů z různých variant používaných v systémech dělení domácností. Klasická forma je zpravidla válcová, ale v rozměrových rozměrech je rozmanitost konstrukcí velká

.

Pokud vezmeme v úvahu vozidlo obecně, teoreticky se schéma zapojení mechanické části chladicího kompresoru podobá tradičnímu vzduchovému kompresoru.

Stroj také obsahuje systém tyč-píst, často však rotační, ložiskové jednotky, ventilový systém. To vše je však uzavřeno v hermeticky vařeném kovovém pouzdře.

Vnější a vnitřní kompresorové zařízení: 1 - základní jednotka; 2 - kanály pro ropu; 3 - hnací motor; 4 - spirálová struktura; 5 - vstřikovací tryska; 6 - ventilový systém; 7 - spojka; 8 - olejová paleta; 9 - základna

Uvnitř skříně je namontován elektrický pohon. Hnací systém je vyroben tak, že vinutí z vodičů, které nejsou vzduchem chlazené, chladí z pracovního chladiva - freonu.

Tento poměrně účinný způsob vnitřního chlazení zajišťuje životnost motorů kompresoru. V praxi selhávají elektromotory, ale jen zřídka.

Příznaky selhání kompresoru

Musí být jasné při rozdělenísystém není schopen poskytnout daný teplotní režim, tento faktor může znamenat, že kompresor nefunguje.

Kromě toho je provoz kompresorové jednotky klimatizačního zařízení jednoznačně dán charakteristickým hlukovým efektem, který vytváří chladicí jednotku. Hluk zařízení neříká, že je silný, ale při práci na přístroji je slyšet sebevědomě.

Je-li přijato rozhodnutí o opravě vnitřních vad chladicího kompresoru, je nutné přístroj odpojit od systému, který dříve uvolnil okruh z chladiva

.

Mimochodem, opět na základě hladiny hluku, jsou stanoveny určité vady kompresorového stroje. Pokud tedy při práci dojde ke zvýšeným klikům nebo zvuku zrna, je pravděpodobné, že se může uvést opotřebení nebo poškození ventilů.

S takovou poruchou výkon kompresoru prudce klesá, zařízení je velmi horké. Vnitřní tepelné relé pracuje, stroj je zablokován.

Často se stává, že téměř okamžitě po spuštění kompresoru dochází k přerušení provozu. Současně je však zařízení samo o sobě neporušené a funkční.

Důvodem vady v této situaci je obvykle závada nebo přetečení kontury chladivem. Nouzové zastavení zajišťuje tepelné relé, které mimochodem může selhat.

Jeden z návrhů tepelného relé, který je jedním z návrhů chránících kompresor děleného systému před zahříváním nad přípustnou teplotu. Mezitím je toto zařízení takémůže být vadný

Konečně, majitel rozděleného systému může přijít do styku s provozním momentem, kdy kompresorová jednotka prostě nespustí. V tomto případě je klimatizace plně funkční z hlediska všech ostatních funkcí.

Kompresor nedává důvod k detekci závad - vypadá to jako neporušený. Tradičním důvodem této možnosti je obvykle nečinnost spouštěcího kondenzátoru s kapacitou 10 μF nebo více.

Kondenzátory odpovídající okamžiku uvedení do provozu rozděleného systému systému vypadají takto. V závislosti na výkonu kompresorové jednotky se pracovní kapacita těchto částí liší

Nejtěžší a prakticky neredukovatelnou vadou v systému dělení kompresoru - je propojovací obvod ve vinutí pohonu motoru statoru. Je pravda, že bychom měli vzdát hold - v moderních konstrukcích vzduchotěsných kompresorů se velmi zřídka objeví taková porucha.

Kontrola stroje v závislosti na závadě

Zvažte možné akce mechanika nebo systému rozdělení uživatele, přičemž by se zohlednily všechny výše uvedené nedostatky.

V první řadě stojí za to vzít v úvahu tyto body:

  • Toto vybavení obsluhují odborníci.
  • Systém je naplněn chemicky škodlivými látkami.
  • Zařízení je napájeno velkokapacitní sítí.
  • Potřebná znalost elektřiny, elektroniky, mechaniky.
  • Hrozí nebezpečí poškození zdraví.
  • Klidný, spolehlivý a kvalifikovaný způsob kontroly systému je samozřejmě výzvou pro profesionální řemeslníky.

    Nicméně možnost používání osobních dovedností a na vlastní nebezpečí není vyloučena. U druhé možnosti zvažte, jak zkontrolovat, zda hardware nefunguje správně.

    Problém č. 1 - vysoká úroveň mechanického hluku

    Proto, pokud stroj produkuje zvýšený hluk, který není typický pro normální provoz, lze s vysokou jistotou dospět k závěru, že zničení vnitřních součástí.

    Mohou to být ložiska, části ventilů a další. V takových případech je jedinou možností výměna jednotky.

    Pokus o opravu souhrnu, který utrpěl vnitřní poškození. Aby bylo možné přistupovat k internímu obsahu, bylo nutné případ zkrátit oříznutým kruhem. Mezitím bude po opravě muset hermeticky uzavřít budovu

    Zvýšený hluk může být také způsoben nadměrnou hmotností chladiva čerpaného do systému. V tomto případě se však povaha hluku jasně liší od mechanického a po krátkém provozu je kompresor obvykle vypnut automatizačním systémem parametrem vysokého tlaku.

    Ověřování těchto dvou možností je doprovázeno těmito opatřeními:

  • Manometr tlaku připojte ke straně zapalování.
  • Zavřete systémový kohout na vrstevnici.
  • Sledování tlaku.
  • U vadných ventilů se hladina hluku obvykle zvyšuje, ale tlak se ve skutečnosti nemění nebo nepatrně nemění. V případě vadných ložisek bude zvýšení hluku doprovázeno zvýšením tlaku.

    Použití manometru prokontrolovat počet chladící okruh prokachyvaemom kompresoru. Často se v důsledku nedostatku nebo přebytku pracovní médium narušena jednotky

    Nadměrná chladiva v okruhu se také zvýší tlak s zvýšení hluku a následné vypnutí automatického systému kompresoru.

    Číslo # 2 - přeplnění nebo nedostatek chladiva

    určuje „selhání“ tohoto druhu, opět za použití měřidla stanici. Je třeba zakázat rozdělení systému na síti, chvíli počkat a pak připojte manometrycheskuyu stanici a spustí klimatizaci. Pozorovat náznaky na zařízení.

    tlaku pro domácí konkrétní konfigurace s rozděleným systémem může vždy určit technické štítek (označení) je umístěna na tělese zástrčky. Tam, na desce okrajové parametry uvedených obrysových plochách čerpací tlak a sání.

    deska okrajové parametry, které jsou uvedeny tlak prahy výtlaku a sání. V případě diagnózy poruch, doporučuje se použít tento štítek

    V případě překročení tabulkových meze, což ukazuje na jasné systémy přetečení chladicí kapaliny. Nicméně tabulce jsou uvedeny pouze vyšší tlak.

    Z tohoto důvodu, nedostatek chladiva je určeno jinak. Sací tlak v průměru míra domácích dělených systémů po 4-6 bar (ATM), v závislosti na konfiguraci.

    Když je indikátor měřidla obvodu sacího tlaku na stanici hodněmenší než specifikovaný rozsah 4-6 bar, tento faktor označuje nedostatek tankování.

    Podobná podmínka rovněž ovlivňuje provoz kompresoru, když je zaznamenán abnormální hluk a periodická aktivace ochranných systémů.

    Problém č. 3 - žádné spuštění kompresoru chlazení

    Nejběžnějším nedostatkem v dělených systémech spojených s kompresorem je úplná absence výchozího bodu chladicího kompresoru. V tomto případě je systém úspěšně přepnut do režimu chlazení, všechna automatizační zařízení pracují normálně. Další otázkou je ventilátor kondenzátoru.

    Rozdělovací ventilátor systému se ihned po zapnutí klimatizační jednotky zastaví - jedná se o jasný signál selhání spouštěcího kondenzátoru, kterým je jednotka kompresoru napájena proudem

    V tomto stavu vykazuje rozdělený systém ventilátoru kondenzátoru poněkud neobvyklou práci. V okamžiku uvedení klimatizace do provozu se oběžné kolo ventilátoru začne otáčet, ale téměř okamžitě se otáčení zastaví.

    Pokud je externí kompresor nefunkční, vnitřní jednotka klimatizační jednotky bude i nadále fungovat.

    Tato závada se zpravidla projevuje na systémech, které úspěšně fungovaly již několik let (více než 5). Důvodem takového chování systému je spouštěcí kondenzátor, který je součástí napájecího obvodu motoru kompresoru.

    Jednoduše diagnostikovat poruchu kondenzátoru. Jak to udělat - o něco nižší.

    Problém č. 4 - mezikruhové uzavření statorového vinutí

    Jak určit takovou poruchu - otázka nejednoznačná. Například, když je místouzavření 2-3 otáček na krátkém úseku, pro určení vady není prakticky možné bez použití specifického nástroje.

    Poškozené vinutí kompresoru děleného systému. V tomto případě dochází k členění jednotlivých vedoucích. Takové opravy jsou možné pouze na workshopech, což není vždy pozitivní případ

    .

    Další varianty, pokud jsou v zásadě uzavřeny dostatečné vzdálenosti, musí být definovány jednoduše měřením odporu pracovních vinutí statoru motoru.

    Vinutí, které je "krátké", obvykle poskytuje menší odpor vůči jiným vinutím. Potřebujete však přesný okruh motoru.

    Tipy pro opravy spotřebičů

    Vnitřní defekty systémů dělení kompresorů jsou opraveny výhradně v podmínkách odborných dílen. Doma, majitelem této složitosti, opravy se zdají iracionální, s velmi malým procentem úspěšného provedení.

    Pokud dojde k přerušení normálního provozu kompresoru v důsledku nadměrného nebo nedostatečného množství chladiva, mohou být úkoly oprav řešeny zcela nezávisle.

    V prvním případě (přebytek freonu) je poměrně snadné odstranit část plynu ze systému. V druhém případě je to naopak - naplnit systém dodatečným objemem plynu.

    Při propojení je oprava doma zbytečným povoláním. Takové selhání je obtížné odstranit i v profesionální dílně

    Pokud startovací kondenzátor způsobí selhání kompresoru, otevřete horní krytexterní systémovou jednotku, která dříve odpojila stroj od napájení.

    Vyjměte kondenzátor a zkontrolujte tester v režimu měření odporu (mOhm), střídavě se dotýkejte pracovních svorek sondy. Nefunkční kondenzátor nevykazuje efekt vybití. To je důvod výměny.

    Závěry a užitečné video na toto téma

    Toto video bylo natočeno odborníky a může být užitečné pro ty, kteří hoří touhou opravit systém dělení kompresorů, který má vážné škody.

    Provoz moderních split systémů vykazuje dlouhodobou práci bez nutnosti opravy. Zejména pokud jde o závažné závady, jako jsou meziobvodové uzávěry nebo mechanické opotřebení.

    Jednoduché chyby jsou opraveny zcela jednoduše a v případě složitých vad - chytré řešení vidí nahrazení rozděleného systému nového systému. Vážné opravy vás nutí utratit stejnou částku peněz, kolik je třeba na nákup nového vybavení .