Jak určit, která generace HBO

Navzdory tomu, že cena ropy po celou dobu klesá, náklady na benzín neustále roste, což motoristům zpřísňuje tuk ještě více a hledají způsoby, jak ušetřit peníze. Alternativní palivo v naší zemi je plyn, který nyní prochází nejzkušenější řidiči. Ale jaký druh zařízení dáváme přednost, a která generace je lepší, budeme tento článek chápat.

Obsah
  1. Vývoj HBO. Stručná poznámka
  2. 1 generace HBO
  3. HBO 2. generace
  4. HBO 3 generace
  5. HBO 4 generace
  6. 5 generací HBO
  7. Závěr

Vývoj HBO. Stručná poznámka

Pokud dobře rozumíte, pak je zřejmé, že existují pouze tři generace HBO, a mezi nimi vyšly hybridní verze, kterým se také podařilo křtít generacemi.

Hlavní rozdíly mezi všemi generacemi HBO jsou v energetickém systému automobilů. Dokonce i ti, kteří nechápou nic v designu vozu, chápou, že standardní tovární jídlo - benzín. Při instalaci variant plynových lahví se systém mění, zlepšuje a doplňuje.

Nedávno byl spalovací motor, který je v jakémkoli automobilu, vážně upraven. Společně s ním se mění jak energetický systém, tak zásady, jak je palivo dodáváno do válců. Spolu s tím se samozřejmě vyvíjí i systém zásobování plynem. Každé takové nové kolo zákazníků slouží jako poslední generace HBO.

Jak konkrétní je každá verze a jak určit, která generace HBO je lepší,pochopme, na základě podrobného popisu každého z nich.

1 generace HBO

Generace HBO 1 se nazývá první vlaštovka, z níž se narodilo všechno. Pro něj se jako palivo používá směs propanu a butanového plynu, někdy metanu. Pro takové systémy je charakteristické mít samostatný plynový válec, který je namontován v kufru auta nebo pod zadními sedadly v kabině. Pro pohyb je naplněn plynem, který pak prostřednictvím uzavíracích ventilů vstupuje do výparníku, který musí být spolehlivě připojen k chladicímu systému.

Dále, již ve výparníku, se plyn ohřívá a mění na páry. Dále plyn vstupuje do převodovky HBO první generace, která v závislosti na tlaku v sacím potrubí snižuje množství, které vstupuje do vstřikování.

V první generaci se velmi často používají různé jednotky, výparník a převodovka. A jen o několik let později existovala zařízení, která kombinují obě složky v jednom pouzdře.

Generátor HBO první generace Lovato měl ve struktuře vakuový ventil, který se otevřel pouze pod podmínkou, že ve sběrném sacím potrubí bylo vytvořeno vakuum. Proto první plynové instalace a tzv. Vakuum.

Další krok v generaci HBO 1 - přes karburátor, nebo obyčejný mixér, plynná směs šla do kolektoru. Ihned musím říct, že takový design nelze nazvat dobrým. Plyn musel překonat značnou vzdálenost, než dosáhl motoru. A to zase vedlo k mnoha dalším problémům, únikům a poruchám.

Hlavní problém prvníhoGeneraci lze nazvat komplexním startem, zejména se studeným motorem, který řidičům přinesl spoustu nepohodlí. Při hledání východu lidé dokonce nastavili speciální „sání“, kterým mohl být plyn otevřen přímo a zcela odpojen od standardního paliva.

Regulace HBO Generace Lovato byla poměrně složitá a plyn byl umístěn pouze na motorech karburátorů. Po několika letech používání systém začal ztrácet těsnost, když zapálení bylo slyšet hlasité klepání, stejně jako výbuchy. Schopnost instalovat generaci HBO 1 vlastními rukama byla navíc prakticky nemožná. Není divu, že mechanici velmi brzy začali s vývojem vylepšené verze, která se nazývala druhá etapa vývoje.

HBO 2. generace

Druhá generace HBO se od svého předchůdce příliš nelišila a byla pouze vylepšenou verzí. Jediná věc, která se změnila - byl vakuový ventil nahrazen spolehlivějším - elektromagnetickým.

Taková prostá skutečnost v té době vyvolala závan emocí a učinila takovou výměnu jen průlomem roku. S pomocí inovací bylo možné zvolit, které palivo půjde, aniž by opustil interiér vozu. K tomu bylo přiřazeno další tlačítko, s nímž byla volba provedena.

Dalším významným úspěchem druhé etapy systému je studený start, který byl v minulé generaci prakticky nemožný. Nový elektromagnetický ventil vložil plyn do systému dříve, než motor začal pracovat. V důsledku toho se plyn stalJe vhodné jezdit po celý rok.

Významný rozdíl lze nazvat skutečností, že bylo možné použít systém i na vstřikovacím motoru: byl to monovsprisk, nebo počáteční fenomén distribuované injekce.

HBO třetí generace

Pro dokonalost však neexistuje žádné omezení. Navzdory tomu, že druhá generace již učinila krok vpřed, vývojáři nepřestali tvrdě pracovat na zlepšování systému, a proto se po určité době objevila třetí verze HBO.

Jeho inovací byla automatická oprava dodávky plynu do motoru. Speciální regulátor odečítal čísla na kyslíkovém senzoru a na základě těchto údajů počítal, kolik plynu by mělo být dáno pro pohyb vozidla.

Dodávka plynu byla prováděna pomocí malého motoru, který dokonale zvládl tuto funkci.

Na převodovce byl snímač, který detekoval teplotu. Byl to on, kdo nedovolil používat plyn, dokud převodovka nedosáhla požadované teploty. Data o něm byla automaticky vložena do regulátoru.

3 stupně vývoje HBO byly použity výhradně pro vstřikovače a následné generace již byly navrženy pro karburátory.

HBO 4. generace

HBO 4. generace se samozřejmě ještě více vyspěl než předchozí model. Jeho průlomem byla distribuovaná injekce směsi plynů do válce. V převodovce, stejně jako v systému, je vždy konstantní tlak plynu a od něj byly odstraněny povinnosti vstřikování paliva do sacího potrubí.

Novinkou modelu je plyntrysky, z nichž každá je určena pro jeden válec. Jsou to právě oni, kdo z převodovky přetlačí, což usnadňuje ovládání.

Dále je pro každou jednotlivou trysku vhodná smyčka z regulátoru, která reguluje vstřikování plynu ve správném okamžiku.

Ve ​​verzích s metanovým plynem existovala mírně zesílená převodovka a plynová nádrž, aby mohly snášet větší tlak než dříve. V ostatních hlavních rozdílech nebyly odhaleny.

5 generací HBO

V předchozích verzích HBO měl řidič na výběr - použít metan nebo směs propanu a butanu. V této generaci lze použít pouze poslední verzi. Ano, a obecně systém a jeho práce prošly obrovskými změnami. Hlavním z nich je, že plyn již není používán jako pár, což vytvořilo obrovský dodatečný tlak. Nyní je to vzácné, a proto objem stavby výrazně poklesl.

Palivové čerpadlo jednoduše připevňuje čerpadlo, které je velmi podobné benzínovému bratru. Je to on, kdo neustále vytváří potřebný tlak v celém systému. S těmito možnostmi můžete s jistotou říci, že tento design je považován za nový a úspěšný. Samostatně bych rád zdůraznil některé pozitivní aspekty:

  • Pro jednoduchou směs plynu již není nutné používat benzín.
  • Úplně chybí převodovka.
  • Neexistuje žádná interakce s chladicím systémem motoru vozidla.
  • Podstatně snížena míra spotřeby plynu, nyní je prakticky totožná s benzínem.
  • Prakticky chybíbyly nahrazeny vysokotlakými trubkami.
  • Plyn značně zvýšil výkon.
  • Samozřejmě existuje několik minusů, mezi které patří vysoké náklady na nákup a servis. Důvodem je skutečnost, že poslední generaci HBO provádí pouze několik společností, které nemají prakticky žádnou konkurenci. Jakmile systémy začnou sériovou výrobu, cena za ně se několikrát sníží.

    Závěr

    Po přečtení tohoto podrobného popisu chápete, jak určit, která generace HBO existuje, a jakou možnost upřednostnit přepracováním energetického systému na váš počítač.

    Ale věnujte pozornost nejen systému, ale také mistrům, kteří budou instalovat. Doporučuje se kontaktovat pouze zkontrolované mechaniky nebo oficiální zastoupení výrobce vozidla.