Jak udělat větrání v garáži? Typ větrání a jeho zařízení

Vzhledem k tomu, že garáž slouží k uskladnění automobilu, a často i zásoby spotřebního materiálu pro něj, jsou vždy ve vzduchu výfukové plyny, odpařování paliva a jiných chemikálií, které jsou škodlivé pro lidské zdraví.

Vdechovat takový vzduch v uzavřené místnosti je nejen obtížné, ale i nebezpečné, proto je v garáži tak důležité mít spolehlivý systém větrání, bez kterého není možné jej jakýmkoliv způsobem používat.

Obsah
  1. Jaké by mohlo být větrání garáže? Typ větrání
  2. Výpočet větrání
  3. Proč potřebujete ventilaci v garáži?
  4. Přírodní větrací zařízení
  5. Kombinované větrání v garáži
  6. Mechanické nebo nucené větrání

Jaká je ventilace garáže? Typ větrání

\ t

Jak víte, typy ventilačních systémů jsou tři: přirozené, nucené a kombinované. Nejjednodušší, a proto rozšířené, je přirozené větrání, které zajišťuje výměnu vzduchu v místnosti díky rozdílu teplot vně a uvnitř budovy. Uspořádání takového systému vyžaduje minimum materiálu, peněz a úsilí. Ale přirozené větrání nemůže vždy zajistit úplné čištění vzduchu, a pak musíte použít buď kombinovaný nebo nucený systém. Vezměte prosím na vědomí, že pokud je v garáži (sklep, sklad atd.) Průzkumná jáma nebo podzemní místnost, je nutné v nich zajistit větrání.

Výběr typu větrání anávrh systému by měl být proveden i při projektování garáže. Na jeho výkresech jsou umístěna místa pro instalaci přítokových a výfukových trubek v podobě větracích otvorů v základu, soklu nebo na stěnách. Podzemní prostory by měly mít také větrací otvory pro výměnu vzduchu. Objem vzduchu, který by měl být přijat a odstraněn z areálu, závisí na rozloze garáže, její výšce, počtu automobilů v ní, na výkonu a typech motorů. V závislosti na těchto parametrech se volí sekce větracích trubek a jejich umístění. Vzory přirozené a nucené ventilace mohou být stejné, rozdíl mezi nimi je pouze v použitém zařízení a intenzitě proudění vzduchu. V některých případech může být nucené větrání tvořeno pouze jedním kanálem.

Výpočet větrání

\ t

Pro určení požadovaného úseku větracích kanálů pro přirozené větrání lze použít poměrně jednoduchý výpočet: pro 1 m2 plochy místnosti spadá 15 mm úsek potrubí. Například u prostor o rozloze 3 m2 (15 m2) se používají trubky o průměru 220 mm, při vybavení nucené jednokanálové ventilace by měl být prostor větracího otvoru 0,3% plochy garáže.

V žádném případě není možné uzavřít nebo položit cihlové větrací otvory. Někteří majitelé garáží to dělají, věříce, že tak zahřívají vnitřní místnost, aniž by přemýšleli, odkud bude čerstvý vzduch pocházet a kam půjde.vypracován. I když se chystáte být v garáži pouze na otevřených branách, chráníte se před otravou výfukovými plyny a škodlivými výpary, neznamená to, že místnost nemusíte větrat v nepřítomnosti. Bez ohledu na to, zda jsou v garáži lidé, nebo ne, čerstvý vzduch by měl být dodáván v množství menším než 180 m3 /h, jak uvádí Snip, a pro evropské země je toto číslo dvakrát vyšší.

Proč potřebujete ventilaci v garáži?

Proč je nutné garáž větrat? Větrání všech místností v zásadě plní stejnou funkci: zajišťuje čerstvý vzduch a snižuje úroveň vlhkosti. Pokud je garáž hustě "zapečetěná" ze všech stran, bude hromadit vlhkost, přinesl z ulice. To je patrné zejména v deštivém počasí a v zimě, kdy se sníh lepí na povrch karoserie a kol a v místnosti se začíná tát. Odpařená vlhkost se hromadí na povrchu vozu, což má za následek vznik kovových prvků vozu, které se mohou pod vlivem koroze rozpadat. Vozidlo, které je skladováno v nevyhřívané místnosti, vyžaduje po 2-3 letech větší opravu těla, i když bylo původně v normálním stavu.

Nejen auto trpí vlhkostí, ale i samotnou budovou. Téměř všechny stavební materiály pod vlivem vlhkosti začnou ztrácet své vlastnosti a kolaps a na svém povrchu tvořily houby nebo plísně.

A samozřejmě bychom neměli zapomínat na výfukové plyny a jedovaté výpary chemických látek, které se hromadív autě. Pokaždé, když vstoupí do garáže, majitel vozu je vdechne a způsobí poškození jejich zdraví.

Proto jepřítomnost větrání v garáži povinná , ale jak zvolit správný typ? Zvažte zařízení a vlastnosti každého ze systémů, počínaje nejjednodušším - přirozeným větráním.

Zařízení pro přirozené větrání

\ t

Jak je uvedeno výše, přirozené větrání je zajištěno poklesem teploty vně a uvnitř místnosti. Při stavbě garáže v její základně a stěnách ponechte větrací otvory, příliv a odtah. První se nachází ve spodní části garážového boxu v nadmořské výšce 10-15 cm od podlahy, ve které je instalována trubka ve výšce 30-40 cm nad zemí. Otvor by měl být uzavřen mřížkami nebo mřížkami, aby do něj nepadali drobní hlodavci. Nelze ji zavřít pevným uzávěrem. Výfukový otvor je vytvořen v horní části stěny, která je umístěna naproti stěně s výstupem paliva. Mělo by být ve vzdálenosti 10-15 cm od stropu, potrubí, které je instalováno v otvoru, by mělo jít ven na střeše, ve výšce 40-60 cm nad ním. Z výše uvedeného je trubka potažena kovovou houbou, která chrání před pádem do ložisek a odpadků. Pro dosažení požadované tlakové ztráty v systému musí být rozdíl ve výšce trubek výfukového a přílivového kanálu nejméně 3 m.

Účinnost přirozeného větrání závisí na rychlosti pohybu vzdušných hmot přes prostory garáže a rychlost zase závisí na velikosti teplotního rozdílu. V teplepočasí, když je uvnitř teploty nižší než venkovní, ventilace nebude fungovat vůbec, protože chladnější vzduch sestupuje dolů a neprochází horním výfukovým otvorem.

Nejvhodnější je orientovat přílivový otvor tak, aby byl neustále nafouknut větrem. Bohužel to není vždy možné, protože vítr může změnit směr a samotná díra je dostatečně nízká a může být uzavřena sousedními budovami před nárazem větru.

Další nevýhodou přirozeného větrání je námraza potrubí a jejich zablokování mrazem pod vlivem teplotního rozdílu. Z tohoto důvodu musí být větrací potrubí izolováno. Kromě toho je žádoucí periodicky kontrolovat a čistit potrubí, aby nedošlo k ucpání a ucpání.

Kombinované větrání v garáži

Přirozené větrání, i když je to jednodušší, vyžaduje určité podmínky pro jeho provoz, včetně klimatických, které nejsou vždy prováděny. Aby nedošlo k závislosti na počasí a ročních obdobích, můžete použít kombinovaný systém větrání, který kombinuje přirozenou výměnu vzduchu s použitím dalšího vybavení. Kombinovaný systém zahrnuje instalaci elektrického ventilátoru do výfukového kanálu, který zesiluje proud vzduchu, který je odstraněn. V tomto případě je v místnosti vytvořen výtok, který zvyšuje průtok v přítokovém kanálu. Umístění ventilátoru musí být nutně dodatečnou izolací. Náklady na instalaci a provoz kombinované ventilace nejsou o mnoho vyšší než náklady na přírodní.

Elektrický ventilátor je poměrně cenově dostupný a jeho spotřeba elektrické energie není vyšší než 100 W /h. Při výběru ventilátoru věnujte pozornost jeho kvalitě, vyberte si model, který splňuje vaše požadavky. Mělo by zajistit nepřetržitý provoz ventilačního systému, tj. Pracovat bez víkendu.

Nevýhodou kombinovaného větrání je přehřívání garáže v zimě, kdy studený vzduch vychází ven. Kromě toho je třeba pravidelně dbát na práci ventilátoru. Pokud je taková potřeba, můžete ventilátor připojit k ventilátoru, který jej periodicky vypne.

Mechanické nebo nucené větrání

\ t

Nejnáročnějším potěšením je mechanické nebo nucené větrání. Zahrnuje přítomnost mechanického systému přívodu a odvádění vzduchu, který vytváří umělé proudění vzduchu. Kromě toho může takový systém částečně nebo úplně nahradit systém vytápění, protože jeho funkce zahrnuje také ohřev vzduchu, který vstupuje do prostor mikroklimatu a udržuje ho uvnitř prostor. Pro výběr vybavení a parametrů mechanické ventilace je třeba vzít v úvahu mnoho faktorů: oblast a objem garáže, její konstrukční znaky, počet vozů v ní, délku vzduchových kanálů, přítomnost technických místností atd. Práce systému je automaticky monitorována pomocí speciálního softwaru , který volí nejoptimálnější režim v závislosti na provozních podmínkách.

Mechanické větrání vPorovnání s přírodní nebo kombinací má řadu výhod:

  • účinnost jeho práce nezávisí na počasí a ročních obdobích;
  • když se přivádí do místnosti, nejenže se zahřívá, ale také se uvolňuje, prochází vestavěnými filtry;
  • pro podzemní garáže je mechanická ventilace jediným možným způsobem větrání prostor.

Mechanické ventilační systémy mohou být modulární nebo monoblokové. Modulární konstrukce se skládají z přílivových a výfukových jednotek, které jsou fyzicky oddělené, ale kombinují různé senzory, které regulují jejich provoz. Přítoková jednotka, jejíž design zahrnuje ventilátor pro přívod vzduchu a ohřívač pro ohřev, který je namontován ve výšce 2-3 m nad podlahou. Vzduch procházející blokem je ohříván a rovnoměrně rozložen po celém prostoru vzduchovými kanály. Odsávací jednotka je dvourychlostní ventilátor chráněný mřížkou. Za normálních podmínek pracuje ventilátor první rychlostí, ale pokud vzduch zvýší obsah jedovatých plynů, přepne se na vysokou rychlost.

Monoblokové systémy se skládají z jednoho bloku, který je zodpovědný za tok, a za odstranění vzduchu najednou. Ekonomicky výhodné je zvolit monobloky vybavené deskovým rekuperátorem, který sníží spotřebu elektřiny.