Jak rozložit cesty v zemi vlastníma rukama: 6 možností

Země země je těžké si představit bez klikatých drah, táhnout hluboko do svěží zahrady nebo vést k rybníkům a krásným rohům. Úzký nebo široký, rovný jako šíp nebo smyčka mezi bujnou vegetací, cesta nenápadně zve k zobrazení celého spiknutí, který je jakýmsi dlážděným průvodcem. Majitelé vytvářejí stopy v zemi vlastníma rukama, nejen kvůli kráse, ale za účelem zónování prostoru a poselství domu s dalšími objekty pozemku. Chatová plocha se stává pohodlnou, funkční oblastí s výrazným krajinářským designem.

Obsah
  1. Druhy venkovských tras
  2. Značení - povinný stupeň výstavby
  3. Vlastnosti vytvoření tratě
  4. Příprava základu
  5. Přírodní kámen
  6. Dlažby
  7. Dřevěná rožnice
  8. Pásy zpevněné cihlou
  9. Štěrk, drcený kámen, oblázky
  10. Beton jako nejstabilnější verze

Druhy venkovských tras

\ t

Před tím, než se vlastník venkovského domu rozhodl vybudovat městskou cestu, vyvstane obtížná otázka: jaký stavební materiál by měl být vybrán? Kritéria výběru jsou ovlivněna faktory, jako je cena, trvanlivost, rychlost pokládání zátarasy a stylistické zaměření pozemku. V oblasti krajinného designu jsou evidovány následující typy venkovských tras:

  • přírodní nebo umělý kámen;
  • ze dřeva;
  • cihly;
  • dlažby a dlažby;
  • štěrk a štěrk;
  • z cementua betonu.

Každý materiál má své výhody a nevýhody, zvláštnosti stylu a designové hodnoty. Budovat cesty v zemi vlastníma rukama bude moci každý majitel domu, protože technologie jejich výstavby je poměrně jednoduchá. Vyrovnat se s tímto úkolem může i daleko od stavby rekreantů.

Značení - povinná etapa výstavby

Před zahájením výstavby tratě je nutné provést označení území. Měla by brát v úvahu takové nuance, jako je cíl uličky a typ trasy. Šířka stezky, která je určena pouze pro pěší, by se měla pohybovat v rozmezí 0,5-1 m, pro auta 1,5-2 m. Trasy ve dvoře a pracovní místo by měly být rovné nebo s malými koly, zatímco v krajinné zahradě může být opatřeny vinutými, přerušovanými čarami, aniž by se dbaly na zachování stejné šířky.

Pozor! Bez ohledu na to, co vaše stránky a osobní design nápady, značení je nutné. Za tímto účelem jsou kolíky vtaženy do země, mezi nimiž se po celé délce budoucí uličky rozprostírá lano nebo rybářská šňůra.

Vlastnosti vytváření tratí

Při vytváření stopy je třeba vzít v úvahu řadu důležitých faktorů:

  • Rovná ulička nevypadá tak esteticky, jak je zakřivena hladkými čarami;
  • Pokud je materiál, který zvolíte, dlaždice, velikost stehu by neměla překročit 50x50 cm;
  • Na úzkých pásech mezi talíři můžete zasadit trávu - dodá stopám přirozený a estetický vzhled;
  • Doporučuje se uličkavytvořit v teplém období, stejně jako v zimě se půda vysráží;
  • Pásy by měly být postaveny několik centimetrů nad úrovní země, aby se zabránilo smrštění;
  • Je žádoucí, aby hrany měly mírný sklon, poté se na stopě nesbírají dešťová voda;
  • Stopy přírodního kamene za nepříznivého počasí se stávají nebezpečným kluzkým.

Příprava základu

\ t

Jakýkoli povrch vozovky potřebuje spolehlivý základ. To je předpokladem pro výstavbu cesty v zemi vlastníma rukama. K tomu, podél celé šířky budoucí aleje, vykopávají "chodbu", jejíž hloubka se rovná výšce drenážní vrstvy, přidané k tloušťce vybraného materiálu (přibližně 10-15 cm). Dno chodby je pečlivě pošlapané a pokryté sutinou (2-3 cm), pak vrstvou jemného štěrku (0,5 mm) a doplňte základnu takzvaného "polštáře" (0,5-1 cm).

Důležité! Důvod - je to druh základu, který je vytvořen tak, aby eliminoval případnou erozi dráhy a aby byla zajištěna její trvanlivost a dokončením této fáze stavby můžete přistoupit k pokládání materiálu.

Přírodní kámen

\ t

Přírodní kámen - jeden z nejcennějších a nejušlechtilejších materiálů. Zahradní pruhy, na něž se vztahuje, výmluvně „vypráví“ o stavu a slušných finančních úrovních majitelů země. K vytvoření efektu maximální přirozenosti a jednoty s přírodou mohou být kameny rozloženy do podoby dlaždic různých tvarů a velikostí. Pravda, není to tak snadné. Budete potřebovat kůrku k oříznutí a vyrovnání kamenů a bulharské (bruska).

PostupKonstrukce je podobná takto: pro ořezání, řezání nebo broušení kusu materiálu se umístí na horní část krytu písku bez jeho upevnění a tak, aby volné pásy mezi dlaždicemi byly přibližně stejné šířky (15-25 mm). V procesu stohování zpod nerovnoměrně umístěných dlaždic odstranit přebytečný písek, po kterém je kámen podkopaný gumovou oblázkovou, každých 60-70 cm.

Někdy je materiál nanesen na směs cementu s pískem - rychle tuhne, což přispívá k pevnosti a dlouhé servisní dráze. Prázdnota mezi kameny je naplněna pískem nebo půdou.

Pozor! Přírodní kámen - nejvhodnější materiál pro vinutí zahradní cesty. Dlaždice jsou umístěny v libovolné formě, což umožňuje psát chladné piruety a hladké zaoblení.

Dlažba chodníková

\ t

Týká se umělých povrchů silnic. Dlažbu na trhu představují různé tvary, velikosti a barvy. Nejlepší materiál pro vytvoření cesty v zemi s vlastními rukama je malá možnost. Dlažba dlažby se vytvoří podle následujícího schématu:

  • Zednickou lžící nebo špachtlí se vyrovná pilulka.
  • Dlaždice se pokládá na hustou vrstvu písku a uzavírá se gumovým kladivem, dokud není pevně upevněna.
  • Dřevěná tyč se používá k udržování jediné úrovně povrchu. Pomáhá odhalit dlaždici, která se odráží od obecného systému. Ona "rostlina", udeří kladivo na bar.

Dlažba dlaždice - drahé, ale neuvěřitelně krásná volba pro design venkovského domu. Učí se zpravidla v přímce, geometricky nakreslené čáře.

Dřevěná rožnička

\ t

Původní návrh zahradní cesty bude tvořen spoji dřeva. K tomuto účelu je třeba postříkat kmen a husté větve stromu na několik kruhových částí o tloušťce přibližně 8-10 cm. Jakýkoli druh dřeva se vejde, ale pevné skály vydrží déle.

Pozor! Pro ochranu přírodního materiálu před napadením vlhkostí je nutné jej pokrýt ze všech stran dvojitou vrstvou maziv.

Při pokládání dřevěných tyčí je písčitá základna dodatečně pokryta vrstvou polyethylenové fólie, která chrání strom před hnilobou. Poté můžete začít tvořit trať. Materiál je žádoucí položit, střídavě širokých a úzkých spojů, takže steh vypadal přirozeně a harmonicky. Prázdnota mezi tyčemi je naplněna pískem, štěrkem, sutinami.

Nosník zpevněný cihlou

Pro uspořádání venkovských stezek se majitelé často uchylují k pomoci popálených cihel a jejich zlomků. Cihla je položena stejným způsobem jako výše popsané varianty. Velmi neobvyklý vzhled jsou kombinované tratě, kdy jako materiál vybíral několik druhů cihel - pálení, stavbu, slinku a další. Pro dokončení efektu originality může být cesta zpevněna formou ozdob a kreseb různých barev zdiva.

Štěrk, drcený kámen, oblázky

\ t

Zahrajte si účinek maximální naturality naSekce pomůže klikaté cestě štěrku, drceného kamene nebo oblázky. Je postaven rychle, nevyžaduje velké přípojky, ale má značnou nevýhodu - nestabilitu k nákladům, která je volitelná pouze pro chodce. Aby se zabránilo šíření oblázků na všechny strany, měli byste "chladit" s ploty, které navíc zdobí. Před nalitím povrchu vozovky je třeba dbát na to, aby nedošlo k růstu plevele. K tomu se půda ošetří herbicidem nebo se pokryje polyethylenovým filmem.

Péče o takovou cestu je snadná - stačí rozmnožit plevel a čas od času kropit kámen.

Beton jako nejstabilnější verze

Nejtrvanlivější, nejtrvanlivější a praktičtější materiál pro stavbu pozemků je beton. Pro pokládku betonu vezměte cement, hrubý štěrk a drcený kámen v poměru 1: 2: 3. Čím více se bude cement podílet na řešení, tím silnější bude cesta. Při stavbě betonové dlažby na dně vykopané chodby položte kameny a naplňte je cementovou kompozicí. Materiál může být zdoben kousky barevného skla, keramickými obklady nebo světlými kameny.

Když se stavba trati v zemi vlastníma rukama, nebojte se experimentovat! Vytvořte přechody krok a pomlčka, ozdobte jízdy ozdobami a pyruety, kombinujte materiály. Ale při kombinování faktury, nejdou od obecné koncepce chaty a věnovat pozornost jejich slučitelnosti. Ano, dřevěné spiny vypadají dobře ve dvojici jemných oblázků, zděnýchdlažební kostka, zatímco štěrk harmonicky doplňuje přírodní kámen a barevné dlaždice.