Havarijní jáma

Havarijní jáma pneumatik - nejjednodušší segment kanalizačního systému, který je nejčastěji poskytován vesničany, vesničany a chalupami, které se snaží zachránit. Mnozí odborníci důrazně nedoporučují tento design vybavovat vzhledem k jeho nevýhodám, ale ti, kteří již dokázali vybavit havarijní jámu ze starých pneumatik, popírají takovéto prohlášení na základě zkušeností s používáním tohoto designu. Pokud jste zvážili nezávislou instalaci takového sběrného systému, zvážte všechny výhody a nevýhody jeho provozu.

Nárazová jáma z pneumatik, schéma

Obsah
  1. Stojí za to instalovat popelnici
  2. Cena materiálů a snadná instalace
  3. Těsnost a bezpečnost
  4. Oprava a demontáž
  5. Kde instalovat žumpu?
  6. Konstrukce stavby: technologie, nuance a detaily práce
  7. Údržba žlabu jámy dutiny
  8. Video - Havarijní jáma

Stojí za to instalovat havarijní koryto

Cena materiálů a snadná instalace

Samozřejmě, že všechny žumpy se všemi parametry ztrácejí moderní septik. Vzhledem k nízkým nákladům na jejich pneumatiky (automobil, tahač atd.) Je však mnoho spotřebitelů nakloněno tomuto systému pro vypouštění odpadních vod. I když vezmeme v úvahu všechny zemní práce a materiály, jáma bude stát mnohem méně než nejhospodárnější septik, zvláště pokud plánujete instalaci sami.

Bohužel,Kromě rychlého procesu montáže a nízkých nákladů na jámu nejsou žádné zvláštní výhody. Zvažte zadní stranu otázky.

Těsnost a bezpečnost

\ t
  • Pláště pneumatik nejsou původně určeny pro zařízení klecových klecí, proto životnost konstrukce nepřesáhne 10-15 let. Gumové a kovové prvky, pod vlivem mikroorganismů a chemicky agresivního prostředí odpadů, se jednoduše začnou rozpadat a zhroutit.
  • Kromě toho mohou odpadní vody unikat do půdy skrz spáry mezi pneumatikami, což je nepříjemné následky takové události, které je třeba připomenout.
  • Vzhledem k tomu, že pneumatika je relativně měkký materiál, může se snadno přeměnit v důsledku změn půdy a opět proniknout do půdy.

Shrneme-li všechny výše uvedené skutečnosti, lze říci, že konstrukce není odlišná spolehlivost, těsnost a dlouhá životnost.

Oprava a demontáž

Na rozdíl od snadné instalace je obtížné provádět opačný postup a někdy je to téměř nemožné. Stoh pneumatik s ložisky kalu na stěnách povede několik tun. Je mnohem snazší odkopat žumpu, než ji rozebrat. Opravy v důsledku nedokonalosti stavby jsou také velmi obtížné.

Ruční čištění jámových jam není nejpříjemnějším povoláním

Kde instalovat žumpu?

Při demontáži od základů domu, studní, potrubí a odpočívadel se doporučuje instalovat žumpu tak, aby stavba nemohla ani prasknout.negativně ovlivňovat základy staveb, podzemních komunikací a čistých míst pro příjem vody.

V souladu s vyvinutými normami se doporučuje instalovat žumpu:

  • nejméně 5 metrů od budov, plotů, silnic a železobetonových /azbestových cementových potrubí;
  • ne méně než jeden a půl metru od instalatérské litinové a plastové komunikace o průměru do 200 mm;
  • 46) nejméně tři metry od přistání a vodovodních potrubí o průměru větším než 200 mm .

Měli bychom se řídit úvahami o vhodnosti přístupu k hadicovým sestavám do jámy a nezapomeňte, že příliš dlouhá kanalizační trubka, přivezená z domu do jámy, se může v důsledku nedostatečné odchylky rychle ucpat.

Konstrukční konstrukce: technologie, nuance a detaily práce

Pro vybavení žumpy bude nutné: přímo pokrývat pneumatiky (z osobních nebo nákladních automobilů, traktorů, autobusů atd.), Šrouby a matice, řezačky kovů a skládačky, silikonový tmel, plastové trubky (100 mm).

Pokud nemáte staré pneumatiky, nespěchejte, abyste na ně utratili finance. Kontaktování parkoviště, autobusového vozového parku nebo veřejné služby vám může pomoci vyřešit tento problém téměř zdarma.

Všechno začíná jako obvykle měření a zemní práce. Změřte průměr a výšku každé pneumatiky, pak vynásobte výšku počtem pneumatik (obvykle ne více než 10 kusů) a zjistíte požadovanou délku jámy. V šířce jámy bude muset kopat o něco více než je průměrPneumatiky tak, aby nejen výrobky byly volně umístěny na dně, ale také bylo možné provádět kvalitativní zpětné proudění drceného kamene.

Výkopová jáma

Jak vykopat jámu - záleží na vás. Pokud nechcete strávit pár dní s lopatou, najměte si rypadlo. Forma jámy také není zásadně důležitá, hlavní je, že velikosti a stěny byly respektovány a spodní část opačné - mírná smyčka na horizontále. Zákopy pro trubky se tráví s přihlédnutím ke svahu (2-4 cm /1 m) a následné tepelné izolaci.

Poté, co je jáma připravena, je nutné vyvrtat vrták do půdy vrtu, který prochází všemi dostupnými vodonosnými vrstvami půdy. Do studny se vloží trubka s vyvrtanými otvory (odtoková trubka), přičemž konec trubky zůstane jeden metr nad dnem šachty. Utáhněte odvodňovací potrubí malou síťovinou.

Režim žumpy

\ t

Na dně jámy musí usnout 20 až 30 cm velkého štěrkovitého odtoku.

Pneumatiky v základní jámě by měly být spouštěny po jednom, spolu s řezáním vnitřního kovového kordu, spojením sousedních krytů se šrouby a švy prolelevaya s těsnicím materiálem. Poslední (horní) pneumatika musí být nad povrchem půdy asi 30-50 m. To zabrání pronikání roztavené vody do jámy.

Instalace stavby do jámy

Pro připojení potrubí do žumpy, ve stěně pneumatiky, je nutné vyříznout otvor o průměru 100 mm pomocí frézy na kov a nástroje pro řezání kovu, aby se do něj vložila trubka, aby se místo spoje spojilo se silikonem.tmel

Instalatérství kanalizační trubky do žumpy

Zbývá zabalit vnější stranu ruberoidu a vytvořit zpětný tok drceného kamene a zeminy.

Zpětné zmrazení koryta cisterny

Nezapomeňte vybavit žlab s víkem s víkem a odvzdušňovací trubkou, aby se zápach neroztáhl z vaší jámy po celém místě. Pokud byla žumpa postavena na pozemku pouze na pouličním záchodě, zmizí potřeba víka a odtokové trubky z obývacího pokoje.

Nadzemní zařízení nad jímkou ​​

\ t

Podle stejné technologie je možné vybudovat odvodňovací studnu z pneumatik pro rafinaci a recyklaci lité vody ze septiku.

Pokud plánujete udělat žumpu s přepadem, pak podobnou technologií vykopejte základní jámu pro dvě pouzdra, položte beton pod první sklo a dejte drcený kámen pod druhou. Připojte oba komíny s trubkou umístěnou ve středu konstrukce. Proveďte zpětný tok a nainstalujte překrytí a větrání.

Údržba kaskády pneumatik

Velké kamenivo je velmi pomalu znečištěné, takže čerpání z jámy nebude brzy. A aby se tento postup do značné míry zpozdil, můžete použít speciální "chemii" pro žumpy, které jsou schopny rychle rozpouštět kanalizace a výkaly a proměňovat je ve vodu.

Video - Havarijní jáma