Generátor vodíku: konstrukce, výroba elektrolyzéru vlastníma rukama pro auto a doma

V moderní společnosti se předpokládá, že nejdostupnějším palivem je zemní plyn. Ve skutečnosti má alternativu - vodík. Může být získána rozdělením vody. Navíc tento druh paliva bude volný, pokud neberete v úvahu skutečnost, že bude muset sbírat generátor vodíku, jehož komponenty chcete koupit.

Obsah
  1. Teoretický základ
  2. Výstavba generátoru plynu
  3. Ohřev vodíku budovy
  4. Elektrolyzér pro auto
  5. Ekonomická proveditelnost

Teoretický základ

Vodík je velmi lehká plynná látka. Má vysokou chemickou aktivitu. Oxiduje, dává velké množství tepelné energie a vytváří tak vodu.

Vodík mátyto vlastnosti:

  • Při spalování není zdrojem škodlivých látek.
  • Jeho zásoby ve vodě jsou nevyčerpatelné.
  • Tento plyn se získává z průmyslu. V některých odvětvích je to vedlejší produkt.
  • Směs vodíku a kyslíku je výbušná. Když je obsazena, přiděluje obrovské množství energie.

Je třeba poznamenat, že vodík a kyslík jsou spojeny velmi snadno, ale je obtížné je od sebe oddělit. K tomu je nutné použít elektřinu ke spuštění komplikované chemické reakce.

Nejjednodušší plynový generátor vodíku pro extrakci je nádoba s tekutinou, uvnitř kterého jsou dvě desky připojené k elektrické síti. Protože voda vede proud elektrody přicházejí do styku s malýmodpor Při průchodu elektřiny deskou dochází k chemické reakci, která je doprovázena výskytem vodíku.

Vodík. Film pro žáky v chemii

\ t

Konstrukce plynového generátoru

Nejlepší je sbírat zařízení pro přijímání Brownova plynu vlastníma rukama ve schématu zvaném klasický. Zde se elektrolyzér skládá z několika článků. Každý z nich má kontaktní desky. Produktivita zařízení je dána povrchem elektrod.

Uzávěry by měly být umístěnydo dobře izolované skříně s předem připojenými tryskami pro přívod vody a odvodnění vodíku. Kromě toho by měla být kapacita konektoru pro připojení elektrické energie.

Budete také muset nainstalovat uzávěr vody a zpětný ventil. Zabraňují tomu, aby se hnědý plyn vrátil do nádrže. Díky tomuto vzletu můžete postavit hydraulický válec pro vytápění i pro automobil.

Ohřev vodíku v budově

\ t

Je možné sestavit generátor vodíku pro dům, ale je obtížné pojmenovat nákladově efektivní způsob. Faktem je, že pro získání dostatečného množství plynu bude nutné použít výkonnou elektrickou instalaci. Bude spotřebovávat spoustu drahé energie. To však nezastaví nadšence.

Pro vybudování elektrolyzéru, který by mohl doma dostat vodík ve vašem domě, bude zapotřebí speciální nástroj. Například neudělejte bez osciloskopu a kmitočtu.

Na výkresech je nejprve nutné sestavit buňku hydrolyzeru. Jeho šířka a délkaby měly být o něco menší než rozměry skříně. Výška - ne více než 2/3 hlavní kapacity.

Vodík v domácím vytápění

Buňka je obvykle vyrobena z tlustého textilitu s epoxidovým lepidlem. Při montáži zůstává spodní část skříně otevřená.

V horní části nádoby otevřeme otvory. Přes ně jsou zobrazeny mimo hřídel elektrod. Budete také potřebovat 2 další otvory. První je velmi malý pro snímač hladiny kapaliny. Druhý průměr je 15 mm pro trysku. Ten by měl být upevněn mechanicky. Všechny otvory pro desky po instalaci jsou vyplněny epoxidovou pryskyřicí. Modul je umístěn uvnitř skříně a opatrně utěsněn stejnou epoxidovou pryskyřicí.

Před instalací článků by mělo být připraveno těleso vodního generátoru :

  • Namontujte vodovodní potrubí na dno nádrže.
  • Připravte kryt s požadovaným držákem.
  • Naplňte těsnicí materiál.
  • Namontujte zástrčku do zdi generátoru.
  • Zajistěte kolektor na kapotu.

Po naložení palivových článků, připojení napájecího zdroje, připojení trysky k přijímači a instalaci krytu na pouzdro lze sestavení generátoru považovat za dokončené. Zbývá naplnit nádrž kapalinou a připojit další moduly.

Nasajte generátor kyslíku vlastníma rukama - polovinu pouzdra. Musíte k němu připojit další zařízení, bez kterých nebude fungovat. Například snímač hladiny kapaliny musí být připojen k čerpadlupřívod vody přes regulátor. Ten sleduje signály senzoru a v případě potřeby spouští přívod kapaliny uvnitř palivových článků.

Bez zařízení, které umožňuje nastavit frekvenci proudu na svorkách generátoru NNO. Kromě toho musí mít celá elektrická část ochranu proti přetížení. Pro tento účel se obvykle používá regulátor napětí.

Jak vyrobit generátor vodíku vlastníma rukama /Jak vyrobit generátor vodíku DIY

Co se týče sběrače uhlovodíků, jeho nejjednodušší verzí je trubka, na které jsou upevněny aretační armatury, zpětný ventil a manometr.

Podle myšlenky může být plyn z kolektoru ihned naložen do pece topného systému. V praxi to není možné, protože vodík poskytuje příliš mnoho tepla. Proto je před použitím smíchán s jinými palivy.

Elektrolyzér pro automobil

Není to tak složité sestavit si vlastními rukama. Nápověda v tomto výkresu s podrobnými pokyny. Budete také muset připravit potřebné materiály: plastovou nádobu nebo pouzdro ze staré baterie, trubku o délce ne menší než jeden metr, upevňovací šrouby a matice, těsnicí materiál, plech z nerezové oceli, několik spojů, filtry a zpětný ventil.

Proces výroby generátoru vodíku pro automobilje následující:

  • Nerezový plech je rozřezán na 16 desek stejné velikosti.
  • V jednom z rohů budoucích elektrod je vyvrtán otvor.
  • Protilehlý roh je zkroucený.
  • Desky jeden po druhémjsou upevněny ke sklizeným šroubům a jsou od sebe izolovány.
  • Nasbíraná baterie je uložena v plastové nádobě.
  • Ve víku vyvrtejte otvory, do kterých jsou vloženy kování.

Nejjednodušší hydrolyzér pro auto je připraven. Před instalací do vozidla je však nutné jej zkontrolovat. Za tímto účelem se zařízení naplní vodou na úroveň upevňovacích šroubů na deskách. Hadice z polyethylenu je připojena k přípojce. Jeho volný konec je upuštěn do předem připravené nádoby s kapalinou.

Po nanesení energie na elektrody by měl být povrch vody ve druhé nádobě zakryt plynovými bublinkami. V takovém případě je generátor připraven k použití. Zůstává v ní tekutina, aby nahradila alkalický elektrolyt pro zvýšení objemu vyrobeného plynu.

Je třeba chápat, že homogenní generátor vodíku nenahrazuje tradiční paliva. Je instalován na voze hlavně pro úsporu benzínu. Může dosáhnout 50%. Při použití HHO se navíc sníží škodlivé emise výfukových plynů, zvýší se provozní doba a sníží se teplota výkonové jednotky. A to vše s hmatatelným zvýšením výkonu motoru.

Elektrolyzér na vozidle

I přes všechny výhody takového rozhodnutí odborníci nedoporučují instalovat hydrolyzátory na automobily. Vlastní zařízení jsou nespolehlivá a nebezpečná.

Ekonomická proveditelnost

\ t

Je velmi těžké vyrobit vysoce kvalitní vodíkové zařízení doma. Velitel bude muset vzít v úvahu mnoho parametrů. Například musíte být jistivybrat kov pro elektrody. Musí mít určité vlastnosti.

Všechny naše oblíbené nerezové oceli jsou cenově dostupným, přesto krátkodobým řešením. Palivové články na nich rychle selhávají.

Při montáži hydrolyzátoru je nutné dodržet montážní rozměry. Pro jejich získání je nutné provést komplexní výpočty s ohledem na kvalitu vody, požadovaný výstupní výkon atd.

Při vytváření zařízení má tato hodnota dokonce i část vodičů, ve kterých je proud přiváděn do elektrod. Nejde o výkon generátoru, ale o bezpečnost jeho provozu, ale je třeba vzít v úvahu tuto důležitou nuance.

Hlavním problémem těchto zařízeníje vysoká spotřeba elektřiny pro výrobu uhlovodíků. Překračují energii, kterou lze získat spalováním takových paliv.

Vzhledem k nízké účinnosti je cena vodíkové elektrárny pro domácnost nerentabilní výrobou tohoto plynu a jeho následným použitím pro vytápění. Jaký je plýtvání elektřinou, je jednodušší instalovat jakýkoliv elektrický vůz. Bude efektivnější.

Co se týče silniční dopravy, tento obrázek se příliš neliší. Ano, můžete snížit spotřebu paliva, ale snižuje bezpečnost a spolehlivost.

Jediný, kde lze vodík účinně používat jako palivo, je svařování plynem. Přístroje pro vodíkové vážení méně, jsou kompaktnější než kyslíkové láhve, ale mnohem účinnější. Kromě toho, náklady na získání směsi zde nehraje žádnou roli.

Zapnutý elektrolyzérchyby při automatické demontáži