Generátor poruch a opravy

Už jsem hovořil o zařízeních elektrických generátorů proudu, které jsou uspořádány podobně jako synchronní motory, liší se od nich pouze kolektorem, proto je proces hledání závad a oprav generátorů elektrického proudu podobný.

V tomto článkupodrobně popíšu, například, opravu svého vlastního generátoru automobilů, protože s opravou se nejčastěji setkává většina lidí. Princip opravy generátoru vlastními silami v elektrárně bude obdobný. Pouze v jeho případě nebude postaven usměrňovač napětí a regulace výstupního napětí bude fungovat jinak.

Vozidlo používá třífázový alternátor , ale v palubní síti je známo konstantní napětí 12 voltů. Aby se dosáhlo stejnosměrného proudu, používá se usměrňovač 6 diod a regulátor napětí pro udržování napětí 12 voltů v rámci přípustných mezí.

Generátor je uspořádán zcela jednoduše.Rotor pomocí grafitových kartáčů a kontaktních kroužků je napájen na napětí pro jeho porušení. Je poháněn řemenicí přes řemenový pohon. Rotor se otáčí v ložiskách. Elektrické napětí je generováno ve vinutí statoru a konvertováno na konstantu pomocí šesti výkonových polovodičových diod, z nichž tři jsou spojeny s kladným výstupem generátoru a další tři - s negativním výstupem a "hmotností vozidla".

Signály indikující potřebu opravy generátoru

  • Je-lina přístrojové desceauto po startéru nesvítíkontrolka, znamená to, že generátor nepracuje a nedává proud. Někdy může být příčinou spouštění signálu špatné kontakty konektorů, vodiče nebo porucha relé.
  • Vybití akumulátoru.Ale mějte na paměti, že někdy je baterie vybitá a nemá čas se nabít správným generátorem při pohybu na krátké vzdálenosti as maximálním výkonem světla a elektrických zařízení automobilu.
  • Generátor při otáčkách motoru 2000-2500vydává napětí pod přípustnou mezí 13,2 voltů .
  • Pokud generátorprodukuje napětí nad přípustnou mezí 14-14,8Volt (v závislosti na modelu), znamená to vadný regulátor napětí, který vede k fatálnímu nabití akumulátoru.

Před odstraněním opravit generátor zkontrolovat:

  • Napnutí hnacího řemene a otáčení řemenice, upnutí matic.
  • Připojení k pouzdru autobaterie a generátoru.
  • Integrita pojistek.
  • Valivá ložiska. Kontroluje se stejně jako u elektromotorů tohoto návodu.
  • Sekvence odstraňování poruch generátoru

  • Do vykládky a demontážepohonné jednotky, pokud je během provozu generátor hluku, zkuste odpojit vodič. Pokud šum zmizel, znamená to zkrat nebo propojení vinutí statoru nebo uzavření "hmoty". Oprava není vhodná, levnější vymění generátor za nový. Pokud je hlukzůstane, pak to ukazuje opotřebení ložisek. Je třeba je vyměnit.
  • Nejčastějšípříčinou závady jsou opotřebované kartáče . Zkontrolujte a vyměňte je.
  • Špatný kontakt mezi kartáči a kontaktními kroužky.Zkontrolujte, zda pružina může být špatně stlačena. V případě potřeby může být natažen nebo vyměněn. Zkontrolujte kontaktní kroužky, zda neobsahují známky spálení nebo nečistoty. Pro stripování používejte nejmenší brusný papír a pro nečistoty hadr. V případě silného opotřebení kontaktního kroužku je třeba rotor vyměnit.
  • Poškození vinutí rotorulze zkontrolovat pomocí multimetru. Vinutí by se měla kroužit při krátkých obvodech nebo vykazovat odpor malých rozměrů. Je-li vinutí cíle, pak musíte zavolat na nedostatek elektrického spojení mezi nimi a případem. Vadný rotor není opraven a může být vyměněn.
  • Stejným způsobem se kontroluje poškození vinutí statoru . Mezi závěry by měl multimetr ukazovat zkrat nebo odpor velmi malé velikosti. Mezi vinutím a pláštěm generátoru by neměl být elektrický kontakt. Vadný stator může být vyměněn.
  • Zkontrolujte všechny diody usměrňovače.Měli by vést elektrický proud pouze v jednom směru, v opačném směru (plus a mínus místo pro změnu sondy) - odpor je poměrně velký. V příkladu na obrázku musí být každá dioda zkontrolována mezi body číslovanými 1 a číslem 2.
  • Kromě toho doporučujiseznámit ses pokyny pro opravu synchronních elektromotorů vlastníma rukama, protože mají závadu provedenou téměř stejným způsobem jako generátory.