Garážová vrata - sen každého řidiče

Každý majitel vozu, který postavil garáž, vstane před volbou, kterou bránu zvolit? Koupit nebo si to sami? A je možné udělat garážová vrata vlastníma rukama?

Obsah
  1. Výběr garážových vrat
  2. Varianty vrat
  3. Sekční vrata
  4. Zvedací brány
  5. Vrata
  6. Vrata samonosná
  7. \ t

Výběr garážových vrat

\ t

Při výběru garážových vrat je první, která věnuje pozornost vzhledu, a pak věnuje pozornost všem ostatním technickým parametrům.

Mezi nejrůznějšími typy a cenami vrat garážových vrat patří k nejlevnějším variantám zvedacích vrat vrata se standardní strukturou průřezu, např. „Vlnité“ nebo „mikrovlnné“.

Nejběžnější barevná řešení pro takové brány v bílých a hnědých variantách, i když jiné možné provedení. V manuálu s manuálním ovládáním stojí tyto brány od 399 eur.

Sekční vrata s povrchovou strukturou povrchového typu mají ve většině případů trvalé celkové rozměry a dosahují šířky až 5 m do výšky 3,1 m. Ceny za tyto brány s ručním ovládáním začínají na 655 EUR.

Gatesy s takovou povrchovou strukturou, které mají „stromové“ barevné řešení, začínají počítat částku ve výši 720 eur.

Možnosti vrat

V současné době jsou tyto brány vyráběny obvykle z kovu. V tomto případě lze při stavbě brány použít tepelnou izolaci, i když možné varianty, a bez ní. Někdy je brána pro garážvybavena přídavnou bránou, jakož i automatizačními systémy.

Konstrukce je velmi různorodá. Spolu s již zastaralými brouzdalištěmi se používají:

  • Sekce
  • Válce
  • Zvedání a otáčení
  • \ t

Sekční vrata

\ t

Jeden z nejpohodlnějších, a proto jeden z nejoblíbenějších návrhů garážových vrat, je sekční.

Jejich výhodou je jednoduchost a jednoduchost, stejně jako vynikající design a vynikající ochrana před hackerem. Oni zabírají velmi malý prostor, který jim umožňuje být kontrolován, aniž by opustil auto. Koneckonců, pro to je příležitost jet nahoru k bráně.

Vrata tohoto typu jsou opatřena vynikající tepelnou izolací, která se provádí pomocí "sendvičových panelů", na jejichž křižovatce je izolační tmel.

Poskytuje se i maličkost, například ochrana otisků prstů. K dispozici na prodej garážová vrata různých provedení a barev. Jeden z posledních trendů v módě - barva "pod stromem".

Garážová vrata jsou ideální pro jakýkoliv typ otevírání, se správným barevným odstínem dokonale doplňují interiér i exteriér vašeho domova.

Instalací těchto bran ve vaší garáži poskytnete ideální podmínky pro ochranu vozidla před korozí. A právě v zimě je mnohem příjemnější sedět v teplém a zahřátém autě.

Nejlepší je použít sekční vrata, pokud má garáž velmi malý vchod nebo je umístěnapříliš blízko ulice. Brány tohoto typu jsou obvykle umístěny za otvorem. Zároveň je naprosto nezbytné zajistit mezery mezi stěnami a branami. Takže od horního okraje díry ke stropu by mělo být asi 10 - 20 cm.

Při otevírání vrat se zvedá nahoru a podél stropu. Pro zajištění tohoto pohybu je nutné zajistit volný prostor rovný výšce samotné brány, do této vzdálenosti je třeba přidat cca 60 cm pro vytvoření mechanismů pohonu. Z otvoru na stěny by mělo být ponecháno asi 12 cm volného prostoru na obou stranách.

Kuličková ložiska se používají k usnadnění pohybu sekcí. To dává branám speciální hladkost a měkkost pohybu. A použití systému protizávaží vám umožní snadno ovládat bránu, a to i bez použití automatických mechanismů, ručně

Zvedací otočná vrata

V otvoru ve dveřích jsou namontována vratná vrata garážových vrat, ale je možné je instalovat i za otvor. Vrata mají ocelový rám, s nímž jsou upevněny do garáže.

Následující brány jsou vytvořeny, obvykle z více než 4 sekcí, uspořádány vodorovně, které jsou propojeny smyčkami. S uzavřenými branami jsou sekce velmi těsné, což zajišťuje spolehlivou izolaci.

Při otevírání garážových sekčních vrat stoupají stoupání nahoru. V otevřeném stavu se jejich spodní část rozprostírá za garáží přibližně 1,5 m. Tato vlastnost musí být vzata v úvahu při vstupu do garáže, a proto musí opustitnezbytné místo.

Sekční vrata při pohybu nahoru pomocí válečků, které se pohybují na speciálních vodítkách, nejprve na stěnách otvoru a poté pod stropem. V otevřeném stavu brána snižuje výšku garáže o 20 cm.

Pokud jde o cenu garážových vrat, zvedací točnu, pak se liší v závislosti na jejich uspořádání. Například ty s horním vedením, vyrobené z ocelového plechu s pozinkovanými vodítky, a také vybavené systémem proti sevření prstů, budou stát asi 300 eur.

Vrata

Vratná vrata se instalují, pokud neexistuje možnost použití sekčních. Principem je, že štít může být zkroucen ve speciální krabici, která je umístěna v horním otvoru.

Válcování brány do otočného válce jim umožňuje zabírat mnohem méně místa.

Samonosné brány

\ t

Velmi často provádějí při stavbě garáže zvedání garážových vrat vlastníma rukama. Je třeba mít na paměti, že musí zajistit dobrou spolehlivost okruhu, jakož i udržovat potřebné mikroklima v garáži. Často sami dělají obyčejná houpačka, ale pouze z toho důvodu, že jsou velmi jednoduché a primitivní.

Všechny požadované vlastnosti jsou však samonosné zvedací garážová vrata. Mají stejnou kvalitu jako kompaktnost, jsou velmi snadno ovladatelné, i když jsou ručně ovládány.

Typ vrat by měl být stanoven ve fázi návrhu garáže.Při navrhování je také třeba vzít v úvahu potřebu požární bezpečnosti. Také stojí za to se postarat o ochranu před hackingem, stejně jako o systém, který zabraňuje rušení brány.

Vzhledem ke složitosti konstrukce plně vyráběné garážové brány zvedání rotační samo-výroba od nuly, v zásadě nemá smysl. Pro tyto účely je mnohem snazší používat hotové standardní položky. V tomto případě stačí provést instalaci samotné konstrukce.

Pokud se plánuje vybavit garážová vrata automatizačními mechanismy, jsou tyto práce nejlépe prováděny s pomocí odborníků. A není jen těžké navrhnout mechanismus, ale také zajistit bezpečnost. Opravdu, v případě náhodného selhání mechanismů automatizace vrat a nouzového selhání těchto mechanismů je možné nejen poškození automobilu, ale také zranění osob.

Po provedení nezbytných projekčních prací je třeba se řídit přibližně následujícím sledem činností:

  • Nejprve se vyrobí svařený profil rámu pro hadřík. V tomto případě v případě potřeby zajistěte bránu.
  • Instalační příručky
  • Svařujte svislé vedení z rohů tak, aby se válec volně pohyboval uvnitř
  • Vytvořte vodorovné pravítko. Nejjednodušší způsob, jak to udělat, je s rozloženým rohem nahoru.
  • Konzoly pro válce jsou přivařeny k rámu
  • Mají vodítka tak, aby byla pod mírným předpětím
  • Vytvořte mechanismus protizávaží. Záleží na tom lehkostotevření brány. K tomu je nejlepší použít kabel z navijáku. Musí být zajištěna do dolního rohu brány. Pak kabel přeskočte přes blok v blízkosti stropu. K opačnému konci kabelu připojte protizávaží.
  • Přirozeně, čím větší jsou celkové rozměry brány, tím větší musí být provedené vodítka. Rovněž by měly být vybírány nákladové váhy v přísném souladu s hmotností samotné brány.

    Popsaný režim má pouze obecné zásady. Je možné jej přizpůsobit každému konkrétnímu vzorku a provést jeho vlastní úpravy.

    Garážová vrata vlastníma rukama mohou být provedena ve druhé variantě. Liší se tím, že neexistují žádné průvodce. Proto je výpočet takového návrhu mnohem jednodušší. Rovněž platí protizávaží, které je upevněno navijákem, ale v tomto případě i na horním okraji brány.

    Doporučuje se používat mechanismy, které jsou již připraveny k použití. Můžete si je koupit v obchodech, kde se brána prodává. Přesně jsou zakoupeny mechanismy automatizace.

    Volba brány - opravdu obrovská: pro všechny chutě a pro jakékoli přání. Navíc, jak ukazuje praxe, je zcela možné je vyrábět sami. Pokud máte přání, můžete začít!