Freon pro klimatizační zařízení, pro doplňování paliva. \ T Větrací a klimatické systémy

Split systém je cesta. Proto jeho rozpad také vyvolává opravy, které mohou letět do penny. " V klimatizační jednotce jsou všechny prvky nezbytné, ale především při servírování je pozornost věnována kvalitě doplňování chladiva do split systému. Pokud Freon, který působí nejčastěji s chladivem, není dostačující, povede to k narušení klimatizačního zařízení, k výtoku kapaliny z klimatizačního zařízení do místnosti nebo k úplnému zastavení přístroje. V tomto článku se budeme zabývat otázkou vlivu Freonu na celý systém, analyzujeme všechny typy tohoto plynu a vezmeme v úvahu všechny metody vyplňování děleného systému. Musíte je znát, abyste nenarušili kompresor, což samo o sobě představuje více než polovinu nákladů na klimatizaci. Split systém, navržený pro dlouhou životnost. Proto je ročním servisem s přidáním Freonu nezbytné opatření. Neméně důležitým faktorem hodnocení zůstává možnost nezávislého řešení problému.

Obsah
  1. Závislost tlaku na freonovém čísle v systému.
  2. Hlavní typy chladiv
  3. Je-li nutné doplnit kondicionér
  4. Jak získat klimatizaci
  5. Vlastní tankování
  6. Negativní vliv freonu na ozonovou vrstvu Země

Závislost tlaku na freonovém čísle v systému.

Jaké jsou účinky freonu? Tento plyn, který se používá v chladicích jednotkách a klimatizačních zařízeních, vždy cirkuluje uvnitř obrysu, který je hermeticky utěsněn.

Princip Freonovy práce je založen napřeměna kapalného stavu na plynný nebo naopak v závislosti na problému před klimatizační jednotkou.

Freon pro klimatizační jednotky, díky svým fyzikálním vlastnostem, může varit s negativními teplotními ukazateli. Pro změnu parametrů odpařování nebo kondenzace je nutné zvýšit tlak v systému pomocí kompresoru.

Povšimněte si, že index freonového tlaku v klimatizačních zařízeních spadá do závislosti na několika faktorech ovlivnění.

  • Jaká je teplota na ulici a uvnitř.
  • Jaký provozní režim je klimatizační zařízení.
  • Jaký stupeň znečištění výměníku tepla nebo vzduchového filtru.
  • Jaká je značka freonu, která je znovu naplněna do stroje.
  • Soubor dalších faktorů.
  • Vzhledem k účinkům výše uvedených podmínek se tlak vyvíjený na Freon mění několikrát denně. Nejdůležitější jsou první dva odstavce.

    Provedené pokusy, které lze v zásadě opakovat doma, dokazují, že množství zkoušené látky žádným způsobem neovlivňuje úroveň tlaku. Jedinou výjimkou je okamžik úplného vypařování plynu v důsledku poruchy.

    Hlavní typy chladiv

    \ t

    Klimatizační prostředky s chladivem jsou pracovní látky, které při varu začnou absorbovat teplo do chladicí jednotky. Současně, po procesu komprese, se chlad přechází do místa určení. K tomu dochází v procesu kondenzace nebo speciálního fázového přechodu.

    V posledním století se jako chladivo používaly různé látky, ale nejoblíbenějšíz toho:

    • čistý vzduch;
    • chlorid ethyl a methyl;
    • oxid uhličitý;
    • voda atd.

    Nejčastěji používanými klimatizačními jednotkami byly Freon. Únik Freonu může být vyvolán nesprávnou instalací nebo selháním výkonu. Pokud jde o normu, únik freonu může v děleném systému ročně činit devět procent. Ale z mobilních nebo okenních klimatizací by freon neměl ztratit.

    Existují různé typy freonů, které používají různí výrobci ve svých výrobcích. Všechny se liší svým charakterem, mají své vlastní výhody a nevýhody.

    Vezměme v úvahu hlavní typy a jejich zvláštnosti.

  • R 22. Má malý teplotní rozsah. Když zamrzne v mínus pět stupňů, nebo když je teplo na čtyřicet tři stupňů, zařízení s takovým plynem selže. V naší zemi je zakázáno používat závod s tímto typem freonu.
  • R 410a je plyn šetrný k životnímu prostředí, který stále neexploduje. Může pracovat při mínus patnácti stupních. Tloušťka stezek je však částečně tvořena mědí. Tlak udržovaný tímto druhem je mnohem vyšší.
  • R 32 - Inovační vývoj. Mnohem levnější než předchozí modely, má větší efektivitu a možnosti zabezpečení. V blízké budoucnosti budou všechny klimatizační jednotky převedeny na používání této značky freon.
  • Když je čas na naplnění klimatizace

    Pokud instalaci klimatizačního systému provedl kvalifikovaný průvodce, freon v klimatizačním zařízení nebude po delší dobu vyžadovat doplňování paliva.čas To bude samozřejmě záviset na spolehlivosti spojení, výběru kvalitního materiálu a dalších kritériích.

    Foto 1. Princip doplňování klimatizace.

    Pokud by byly tyto podmínky porušeny, je pravděpodobnost odpařování freonové frakce pravděpodobná.

    Zvažte příznaky, které charakterizují nedostatek freonu v klimatizační jednotce.

  • Je tvořen žíháním nebo leštěním na potrubí externího modulu.
  • Výrazně ovlivňuje kvalitu chlazení nebo vytápění místnosti.
  • Po instalaci klimatizace uplynulo značné množství času.
  • Pokud máte alespoň jedno označení, měli byste okamžitě kontaktovat servisní organizaci. Nejčastěji bude váš problém vyřešen přímo na místě instalace. Existují však poruchy vyžadující demontáž zařízení pro kvalitní opravu v dílně.

    Při instalaci rozděleného systému do vícepodlažního prostoru přijdou na záchranu speciálně vyškolení horolezci. Jsou vždy přítomny ve velkých servisních centrech velkých měst. K jejich povinnostem patří čištění externího modulu od odpadků a provádění primární diagnostiky.

    Prevence různých havárií se nejlépe provádí dvakrát ročně. Tento proces je mnohem levnější než oprava klimatizace.

    Jak se doplňuje klimatizace

    Plnění freonu se provádí během instalace nebo podle potřeby.

    Samotný mechanismus zahrnuje řadu po sobě následujících kroků.

  • Předem důkladně odstraňuje vzduch vysáváním.
  • Vypočítá se požadovaná dávka Freonu. To budezárukou kvalitní práce zařízení v budoucnu.
  • Foto 2. Tankovací zařízení

  • Je zde upevnění freonového válce a tankování pod kontrolou manometru.
  • Existují dvě metody plnění tankování se zaměřením na požadované ukazatele.

  • Tankování se provádí pomocí freonové hmoty. Za tímto účelem je nejprve rozpoznána hmotnost válce, poté je zařízení po plnicích operacích zváženo. Jednoduché, rychlé a přesné.
  • Použití manometru. Musíte vědět předem informace, které byly vloženy do výrobce klimatizace. Pak se pomocí adresáře provádí doplňování paliva při nižších dávkách, dokud nejsou dosaženy potřebné parametry. To je práce pro profesionály.
  • Každá metoda má své vlastní výhody a nevýhody, jakož i příznivce.

    Vlastní tankování

    \ t

    Samonasávací tankovací systém - poměrně možný postup. Se základními teoretickými znalostmi a určitými dovednostmi můžete ušetřit na výzvě průvodce. Hlavní věc, kterou je třeba dodržet, je určitá instrukce k tankování.

  • Systém vypusťte pomocí dusíkové láhve.
  • Voda by měla být odstraněna a byla ověřena těsnost. Proces vakuace se provádí pomocí speciálního čerpadla.
  • Působí jako profesionálové, s váhami nebo tlakoměrem, dozaprvlyayem freon v systému.
  • Nelze provést podobný postup bez vhodných nástrojů. Zařízení musí být vypůjčeno nebo pronajato pro nezávislé tankování.

    Negativní vliv freonu na ozonovou vrstvu Země

    Freon je ničitel ozonové vrstvy Země. Jako výsledekzvyšuje se negativní vliv ultrafialového záření na naši planetu s vymizením některých druhů rostlin a živočichů.

    Nejnebezpečnější druhy freonu jsou zakázány. Většina zemí je odmítla používat v klimatizačních systémech. Inovační vývoj zaplňuje tuto výrobní mezeru.

    Bez freonu nepřežijí moderní klimatizační systémy. Do té doby byla jiná relevantní chladiva schopna nahradit Freon ve všech typech klimatizačních zařízení. Hlavní věc - nenechte freon venku, a to nejen z hlediska životního prostředí, ale také proto, aby nedošlo k pánům pro tankování.