Pro kontrolu, opravy a údržbuelektromotorů je nutné provést jejich demontáž, kterou lze snadno provést rukou většiny osob bez speciálního školení. V tomto článku vám povím, jak rozebrat a sestavit různé typy elektromotorů, nejčastěji se vyskytujících v domácnostech a automobilech.
- Pravidla pro demontáž elektromotorů
- Jak rozebrat asynchronní elektromotor
- Jak rozebrat elektromotor vrtáku, kladiva a jiného elektrického nářadí
- Demontáž elektromotorů z automobilu
- Montáž elektromotorů
Pravidla demontáže elektromotorů
Jak rozebrat asynchronní motor
Jsou-li pod šrouby stírací lišty speciální otvory , pak je nutné odstranit víko v podpěrách, aniž by se hřídel štítů ložisek mohl sklouznout.
Po sejmutí zadního krytu,budete muset dostat čistý rotor s předním krytem statoru.
Synchronní motorystřídavé nebo stejnosměrnéJsou mnohem snazší pochopit, takže není třeba nic vyrazit. Hlavní věc je rozebrat případ, ve kterém je nainstalován.
Jak rozebrat elektromotor vrtáku, kladiva a jiného elektrického nářadí
Domácnostičasto rozbijí motory v elektrickém nářadí. Abyste si mohli vytvořit vlastní ruce, budete pravděpodobně muset vyměnit grafitové kartáče nebo vyčistit kolektor motoru. Aby se tato nebo tato porucha odstranila, je nutné rozebrat nezaměstnané nebo špatně pracující bulharské, děrovací atd.
Postup demontáže:
Demontáž elektromotorů z automobilu
V automobilu je mnohorůzných elektromotorů kolektorů. Rozumí jinak. V nejjednodušším případě se namísto běžných magnetů používají vinutí statoru. Proto je napětí aplikováno pouze na kolektor. Pro demontáž je nutné pouzdro jednoduše demontovat, které lze lepit dvěma polovinami, spojit nebo spojit šrouby nebo čepy.
Demontáž víceVýkonné elektromotory, jako například startér, jsou vždy podrobně popsány v návodu k obsluze vašeho modelu automobilu.
Montáž elektromotorů
Sběr by měl být vždy v opačném pořadí.Ať je problém s kolektorovými motory, doporučuji vždy po každém kroku demontáže fotografovat.
Asynchronní je jednodušší: