Charakteristika konstrukcí výkyvných a sekčních garážových vrat

29. ledna 2014

Charakteristika konstrukcí výkyvných a sekčních garážových vrat


Sekce: Stavba


Existuje několik možností, jak vyplnit garážové otvory. Ale nejběžnější z nich - klasické dvojité brány a moderní sekční systémy. Chcete-li co nejlépe využít specifických podmínek, je třeba porovnat základní charakteristiky struktur.

Garáž - povinná budova pro důkladného a pečujícího vlastníka vozidla. Stroj v něm bude spolehlivě chráněn před neustálým vlivem slunečních paprsků a atmosférických srážek. Kromě toho můžete v místnosti uložit velký poklad: vyjímatelné kolečka, náhradní díly a spotřební materiál.

Garáž je postavena nejčastěji z cihel, různých bloků nebo kovových konstrukcí, proto je konstrukce sama o sobě obvykle charakteristická značnou stabilitou. Rozhodnutí vstupní zóny je však často věnováno zbytkové pozornosti, což z ní činí "slabý článek". Mezitím, aby byla zajištěna úplná bezpečnost prostor a majetku, potřebují spolehlivá, bezpečná a snadno použitelná garážová vrata. Kromě toho musí pevně přilnout k rámu, podporovat zvýšení tepelných a hydroizolačních vlastností budovy a udržet účinnost bez ohledu na sezónu. Konečně je žádoucí, aby brána měla atraktivní vzhled.

Konstrukční znaky
Brány - to je starý, ale ne zastaralý design. V podstatě jsou to dvě dveře, zasazené do díry v díře (markýzy). Proveďte dveře různých typůmateriály, dokonce i stromy. Nejčastěji se však používají kovové prvky. Všechny dveře v tomto případě sestávají z rámu (speciální trubky obdélníkového průřezu o rozměrech od 25 x 40 do 6 x 8 mm), pokryté vnějšími profilovanými ocelovými plechy (u spolehlivých výrobců - tloušťka nejméně 1 mm). Na vnější straně je látka potažena základním nátěrem a nátěrem, který poskytuje nejen dekorativní efekt, ale také ochranu před vlivem srážek.

Uvnitř je rám obvykle potažen tenkým plechem, ale častěji opouští uzávěr bez vnitřní vrstvy. Řada výrobců nabízí spotřebitelům ohřívaná vrata s výkyvnými (z "sendvičových" panelů s izolací z polystyrénové pěny) na ochranu topných garáží. Konečně, nejdůležitějším prvkem orné stavby - baldachýn. Měly by být vypočítány s velkou zásobou, ale vydržely hmotnost. Tím se zabrání trhlinám a průvěsům a časem se brány budou i nadále otevírat snadno a bezpečně.

Sekční vrata se skládají z plátna, sestaveného ze samostatných kovových panelů, které při otevírání garáže postranními vodítky procházejí pod stropem. Brány tohoto typu jsou jedno a dvoumístné. Poslední tepelné izolační účely jsou vyplněny pěnovým polyuretanem. Tkaniny jsou vyrobeny z nejčastěji používané lakované oceli. V případě potřeby může být antikorozní nebo potažen speciální dekorativní fólií, například "pod stromem". Hliník je používán méně často, protože je ještě jednodušší, ale znatelně dražší a náchylnějšídeformace pod vlivem kolísání teploty.

Vrata, zhruba řečeno, jsou analogická s konvenčními rolemi oken. Z výše popsaných řezů se vyznačují menší šířkou lamel a tím, že při zavírání garáže se neotáčejí pod stropem a navíjejí se na hřídel, který je uložen uvnitř skříně přijímače (kazeta). Ten je zase umístěn nad otvorem.

Parametry otvoru
Je lepší zvolit typ a způsob montáže garážových vrat ve fázi návrhu nebo před zahájením stavebních prací. Pak bude snazší vybrat vhodný design nebo vytvořit díru požadovaných parametrů.

Rozměry budoucích bran jsou určeny s přihlédnutím k velikosti vozu, protože na obou stranách vozu v mezeře musí zůstat minimálně asi pro, m. Existují však standardní rozměry: výška - 2 m, šířka -2,5 m. Pokud je garáž Není určeno pro kamion, pak takové parametry postačují pro průjezd automobilu jakéhokoliv typu.

Neexistují prakticky žádná omezení velikosti klasických i sekčních bran. Tak, překrývání může překrývat všechny díry. Je pravda, že čím větší je, tím větší bude hodnota rolet, a proto bude muset před garáží zanechat značný prostor. Navíc, v závislosti na velikosti ventilů, jsou to jejich hmotnostní charakteristiky, které zvyšují zatížení všech prvků konstrukce a snižují životnost brány. Proto v praxi 2,5-3 m - objektivní maximum, av garáži pro dvě auta jsou namontovány dvě sady aeračních systémů.Výška je často zvýšena na 2,5 m nebo více, čímž se získá možnost jít do garáže na auto se střešními nosiči nebo sportovním vybavením. Je třeba jen připomenout, že brány standardních velikostí jsou zpravidla k dispozici ve skladech příslušných firem, ale produkty s individuálními velikostmi budou muset být objednány za příplatek a déle, než budou čekat na dodání.

Sekční vrata na rozdíl od jiných typů nevyžadují vůbec žádný volný prostor, a to buď před garáží nebo v její blízkosti. Tyto systémy jsou proto v těchto případech nenahraditelné, když jde po silnici. Výrobci poskytují velkou míru bezpečnosti a zaručují efektivní provoz lamel prakticky pro každou soukromou garáž. Tato kvalita je užitečná, když je místnost plánována pro skladování dvou automobilů: pro celou širokou díru můžete instalovat jednu sadu válečkových nebo sekčních vrat.

Porovnání instalace
Většina výrobců určitých typů garážových vrat je nejen prodává prostřednictvím své sítě prodejců, ale také vyrábí zařízení, což znamená, že odpovídají za kvalitu konečného výrobku. výsledek. Instalace obvykle stojí asi 20 - 25% z celkové ceny brány. V tomto případě se často nevyplácí předchozí odchod specialisty na předmět. Některé společnosti za předpokladu, že objednají zboží a pracují zdarma, provádějí dodávky.

Vrata v každém ročním období a za každého počasí, ale v případě silného deště nebo sněžení je nejlepší s tím samozřejmě počkat. Vybudujte nejjednodušší posuvné dveřeDveře s manuálním otevíráním mohou být samy majitelem vozu, ale je lepší tuto práci svěřit odborníkovi. Bude obtížné dosáhnout jasné dokovací a vertikální montáže nezávisle, což závisí nejen na pohodlí, ale také na bezpečnosti, stejně jako na životnosti služby brány. Automatizované systémy by měli nastavovat zaměstnanci profilových firem.

Sekční vrata jsou také instalována po celý rok a samotné metody instalace mohou být odlišné. Pro válečkové systémy, tzv. Způsob účtování, ve kterém jsou vodítka a krabice upevněny mimo garáž. Popularita "podšívky" je tak velká z jednoduchého důvodu, že to stojí o něco levnější, a to může být vždy provedeno, i několik let po výstavbě garáže. Je však snazší objevit to druhé. Mnohem vyšší úroveň bezpečnosti zajišťuje, že konstrukce válce je připevněna k vnitřní stěně nebo (optimálně) přímo ve štěrbině. Druhá varianta zaručuje nejvyšší stupeň zabezpečení majetku, ale bez problémů lze provést pouze při výstavbě garáže. Mimochodem, krabice, která je složená lamely, v tomto způsobu také namontován uvnitř zdi nad otvorem.

Sekční vrata, jejíž plátno se schovává pod stropem, vyžaduje uspořádání vodítek. Avšak z hlediska trvanlivosti systému je tento přístup výhodnější, protože při otevírání a zavírání garáže je role válcových konstrukcí náchylnější k opotřebení, a proto je méně trvanlivá.

Tak či onak, instalace sekční brány -proces je náročný a pro jeho realizaci je nutné zapojit odborníky.

Praktické použití
Brány - to je tradice a zvyk. Důvodem jejich popularity však není kvalitativní výhoda, ale jednoduchost designu. Použití takové brány totiž přináší spoustu nepříjemností. Zejména dveře se mohou zavřít a poškodit auto pod vlivem silného větru. Abyste tomu zabránili, musíte použít klipy, které je uchová v otevřené poloze. Kromě toho, když se blíží k garáži, musíte nutně zastavit ve vzdálenosti od brány, což není vždy pohodlné. A v zimě bude často nutné vyčistit sníh, jinak se dveře neotevře.

Bezpečně instalovaná sekční vrata za jiných stejných podmínek - výhodnější v provozu: přiblížit se přímo do garáže, není třeba věnovat pozornost počasí nebo přítomnosti větru. Těsně přiléhající lamely v zavřeném stavu nenechávají do garáže studený vzduch ani prach. Na rozdíl od orné půdy mohou mít některá sekční vrata nejhorší tepelně izolační vlastnosti. Místo toho můžete instalovat speciální kontrolní profily s průhlednou vložkou z polykarbonátu. To bude poskytovat částečnou kontrolu nádherné oblasti, ale co je nejdůležitější - zlepší úroveň přirozeného světla garáže. Mimochodem, kde je vstup do garáže organizován přímo z ulice, stojí za to vybrat sekční bránu. Otevřené dveře totiž mohou zabránit lidem kolem a projíždějícím autem.

CoPokud jde o spolehlivost, pak po profesionální instalaci budou brány obou typů sloužit dlouhou dobu. Dobré návrhy skořepin se velmi obtížně odstraňují, dělí nebo stlačují. Důležité je pouze to, aby kvalita a trvanlivost haly odpovídaly geometrickým a hmotnostním charakteristikám rolet, jinak se v důsledku toho zastaví a prohlubují utěrky pro spolehlivé překážky pro vetřelce. Válcovací vrata, ve skutečnosti, a všechny válečkové systémy, se liší bez menší pevnosti a odolnosti vůči zavěšení. Tímto způsobem je chráněno mnoho výkladů, včetně klenotnictví.

Zdroj self-made:

http://www.umeltsi.ru/